6 mei 2025, 18:46:34

pop blijft eieren leggen

Gestart door rrobinn, 21 oktober 2011, 12:02:59

« vorige - volgende »

rrobinn

Ik heb mijn valkje inmiddels al 3 jaar en dacht altijd al dat het een pop was, dat heeft ze inmiddels bevestigd door onbevruchte eieren (we houden haar alleen) te gaan leggen. Een paar weken geleden begon het met één ei en er kwamen er steeds meer bij, het eerste ei heeft ze kapot gemaakt dus die heb ik weg moeten gooien en daarna heeft ze in totaal nog 4 eieren gelegd volgens mij. Toen heeft ze een hele tijd pauze gehad maar bleef ze nog wel broeden op haar eieren al kwam ze er steeds meer vanaf. Laatst was ze eigenlijk ongeveer 2 dagen bijna alle aandacht voor haar eieren kwijt dus ik wilde ze weghalen, en toen aan het einde van de 2e dag zat ze dus weer alleen maar te broeden. Uiteindelijk heeft ze nog 3 eieren bijgelegd, dus in totaal heeft ze nu in, ik denk 3/4 weken 8 eieren gelegd waarvan ze nu op 7 zit te broeden. Wat moet ik hier nu mee doen? Want dit lijkt mij niet normaal/gezond.

Lin

Hoi,ja gewoon weghalen nu. Minder badwater/sproeien,minder kroelen op de rug ev verse takken weghalen en met drie weken broeden (meestal)de eieren weghalen. Meer kan je nu niet doen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ricardo