3 mei 2025, 19:53:31

Benji, Alpha & Lilly

Gestart door Noukjeofzo, 23 september 2011, 18:04:38

« vorige - volgende »

Noukjeofzo

23 september 2011, 18:04:38 Last Edit: 13 oktober 2011, 12:27:54 by Noukjeofzo
Na al maanden actief te zijn op dit forum als meelezer, en inmiddels wat valkjes rijker, dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om ook een boekje te beginnen  :)

Ik ben Anouk, 20 jaar, en woon samen met vriendje in Ede.

Bijna 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste valkje, een lutino welke ik Birdy heb genoemd. Mijn jonge leventje was niet zo stabiel, maar Birdy was er altijd. Hij kon leuke deuntjes fluiten, de magnetron na doen, en viel op blond.

Bijna een jaar geleden ben ik uit huis gegaan, en Birdy ging uiteraard mee. Helaas bestaat er zoiets als werken, en zat Birdy dus best wat uurtjes alleen. Al snel had ik door dat dit niks voor hem was, en besloot een vriendje voor hem te zoeken. Birdy had altijd alleen gezeten, dus ik was wel erg benieuwd hoe hij erop zou reageren.
De zoektocht naar een vogelvriendje begon, en in januari kreeg ik een mailtje van Manon, die het valkje had zitten wat we zochten. 'Helaas' waren we net te laat en ging deze aan ons voorbij, en ging onze zoektocht verder.
Zo kwamen we bij de dordtse valkjes uit, waar we Benji in mei hebben opgehaald. Inmiddels was ik weer verhuisd en ben ik met mijn vriend gaan samenwonen. Vriendje werd al steeds gekker op Birdy, en Benji vond hij nog leuker omdat Benji net wat tammer is. Benji is een witmasker split voor bont {X2: Cinnamon} {X1: Opaline}

Omdat meerdere vogeltjes toch wel erg leuk zijn samen, en ik graag volgend jaar eens een nestje wilde, ben ik gaan zoeken naar een opaline bont witmasker popje, wat helaas niet zo makkelijk bleek te zijn.
Toen we Benji een maand hadden is Birdy helaas overleden. Het ene moment zat hij op zijn stok, en het andere moment viel hij er trillend af. Vriendje heeft hem uit het hok gepakt en nog geen 1 minuut later was hij er niet meer.. Het leek op een hartaanval. Birdy, het vogeltje wat ik jaren heb gehad was er niet meer, en dat deed ons echt verdriet. Vriendje en ik hadden niet verwacht dat het ons zo zou aangaan, maar ook Benji was er niet gelukkig mee. Elke ochtend om 6uur begon hij te schreeuwen.
Op marktplaats zag ik 2 jonge bonte witmaskers, en heb ik gelijk contact opgenomen. Uiteindelijk is Alpha voor ons geworden. Geen opaline bont witmasker popje wat ik eigenlijk zocht, maar een cinnamon bont witmasker mannetje.
Alpha komt bij Jolanda vandaan, en is een erg rustig vogeltje wat een beetje lomp overkomt, zo viel hij voornamelijk in het begin regelmatig van de stok of je vinger af, en als hij loopt waggelt hij een beetje. Hij is totaal niet dominant maar juist erg rustig en lief.
Benji en Alpha waren binnen 5 minuten al de grootste vriendjes.

En de zoektocht naar een opaline bont witmasker popje ging verder.. Met Manon had ik nog steeds contact, en ook op dit forum was ik nog actief elk boekje aan het volgen om te kijken wat de rest voor valkjes hadden en of er niet misschien kleintjes op komst waren in de mutatie die ik zocht.
Ondertussen zag ik overal geelwangen voorbij komen, welke ik ook ontzettend mooi vond, dus daar ben ik ook meer over gaan lezen. Maar in het bezit van 2 witmaskers, bleek dat het niet werd aangeraden om een geelwangpopje erbij te nemen. Zo ben ik bij de bleekmaskers uitgekomen. Met deze mutatie wist ik eerst niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Ik zag bleekmaskers voorbij komen die ik helemaal niks vond, maar na wat foto's van bonte bleekmaskers gezien te hebben was ik toch om. Dus zo werd de zoektocht uitgebreid naar ook nog een bont bleekmasker popje.
Manon had inmiddels weer donsjes, en daar zat eindelijk een opaline bont witmasker popje bij, waar we al zo lang naar zochten! Dit zou het verrassingsvogeltje voor vriendje zijn, want hij vond deze ook echt prachtig. Helaas is dit vogeltje bij Manon overleden, het lijkt wel alsof het ons niet gegunt was.. We waren er echt verdrietig van, want we keken erg uit naar dit vogeltje.

Ondertussen was ik natuurlijk ook nog bezig met de zoektocht naar een bont bleekmasker popje. Deze heb ik (met hulp van Esther en Caroline) dan ook gevonden. Een prachtig cinnamon bont bleekmasker popje uit Belgie, welke eerst nog bij Esther aan de pap heeft gezeten. Eergister is Esther haar komen brengen, en ik ben helemaal verliefd op dit mooie meisje!

Een naam heeft ze nog niet, maar dat komt nog wel.
Het is een pittig dametje en totaal niet bang. Tot nu toe klikt het perfect met Alpha, maar Benji is nog niet zo blij met haar. Ik hoop dat dat snel bij trekt en dat ook die dikke vriendjes gaan worden.
Onze zoektocht naar een opaline bont witmasker popje gaat rustig door, deze hoop ik uiteindelijk te koppelen aan Benji. Het cinnamon bont bleekmasker popje is namelijk bedoeld voor Alpha.

Hier nog wat foto's van onze 3 knapperts:

Nou ik ben benieuwd wat jullie van onze vogeltjes vinden, wij zijn in ieder geval erg trots op ze!

Sanne388

Hoi !
Wat leuk dat je een boekje begonnen bent.
En wat een prachtige valkjes heb je !
Cesar heb ik ook bij Jolanda vandaan, die komt uit het nestje wat na Alpha en Baco kwam. Wat jammer dat birdy overleden is. Mijn valkje Oscar is ook een paar jaar geleden zo opeens overleden terwijl hij daarvoor nog lekker fluitend op zijn stok zat.. Heel vreemd. Maar je hebt een zeer mooi drietal !

animallovertje

Wat een prachtige valkjes heb je zeg!!!! en wat een prachtige scherpe foto's!!!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

carco

Hé wat leuk jou hier te zien  :D
Ik ga je hier zeker volgen ( de bb heeft hier ook nog zeker 1,5 week aan de pap gezeten hoor  ;) )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jeroenw

Ze passen ook kwa kleur goed bij elkaar echt een groepje

Jou witmaskers zijn mooie valken ,
Bleek masker helemaal geweldig ,

Ik denk dat het niet bij drie blijf  , ;D

Zo als bij ons allemaal  ;D het geval is ,
Leuk ik ga je boek je volgen

Bello

hahaha het beroemde valkenvirussssssssssssssssss
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Noukjeofzo

Sanne, ik zag inderdaad al dat jij Cesar bij Jolanda vandaan hebt. Cesar is echt geweldig! Heb ik ook nog even over getwijfeld om hem toch stiekem op te halen, maar met 2 mannen en beperkte ruimte leek me dat niet handig hihi.

He Caroline! Pff eet hij inmiddels wel goed zelf? Het bleekmaskertje eet en drinkt hier goed, ze is echt zo mooi! Mijn dank naar jullie is echt groot, ben zo blij met haar! En ik kan ook niet wachten tot de eerste donsjes, ik heb in ieder geval wilde plannen.

En dat valkenvirus ja.. Dat heeft me goed aangestoken. Had ik ook echt niet verwacht! Eigenlijk een beetje de schuld van Manon, want door haar ben ik op de forums terecht gekomen.
Bij 3 zal het zeker niet blijven, er komt nog 1 popje bij. En daarna heeft vriendje de stop erop gezet, gemeen he. We wonen in een appartement dus 'helaas' geen tuin om vol te bouwen. En de woonkamer vol met hokken vind ik ook niks. Volgend jaar zie ik wel weer verder maar voor nu geniet ik van de vogeltjes die ik heb zitten. Maar ik weet nu al dat het niet bij 1 bleekmaskertje gaat blijven..

Jeroenw

Haha heel gemeen ja
Maar wel verstandig  ;)

Vier is ook leuk hoor en dadelijk helemaal als ze een nestje krijgen

Sanne388

Nou gelukkig maar dat je hem niet stiekem opgehaald heb anders was ik hem mooi misgelopen !  :P

Landiej

Leuk, ook een boekje!

Alpha is mooi geworden zeg! Dat lompe herken ik wel een beetje, en dat het een goedzak is ook zeker :) :-* Daarin lijkt hij erg op mama Lola.

Benji en je nog-naamloze-popje zijn ook prachtig! Ik heb ook altijd een tweede koppeltje gewild, maar Laurens vond het bij één koppeltje al genoeg :-\

We kijken uit naar meer van je mooie foto's :D

Noukjeofzo

Jolanda, 3 is leuker dan 2 hoor, en ik weet zeker dat 4 ook leuker dan 3 is  ;D

Alpha is echt een schatje, ik ben helemaal gek met hem. Fluiten doet hij niet, maar schreeuwen wel. En ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar hij heeft inmiddels bijna geen staartveren meer. Hij breekt ze allemaal af..  :-\

Alpha en Lilly lijken een koppeltje te vormen. Ze zitten graag bij elkaar en kroelen elkaar. Zo lief om te zien!
Samen met Benji zijn het echt de 3 musketiers. Als er 1 verder dan 50cm van de rest is is het schreeuwen geblazen.

Ik wilde eigenlijk de zoektocht naar het 4e vogeltje volgend jaar verder zetten, maar vriendje begon van de week dat we toch maar heel snel een vriendinnetje voor Benji moeten vinden, want hij vind Benji zielig zo 'alleen'.
Mocht er dus nog iemand een opaline bont witmasker popje, of een bont bleekmasker popje weten dan hoor ik het graag..

carco

Hé toch nog verder zoeken?
Ik ken wel een kweker die bonte opaline witmasker poppen kweekt, zij zou binnenkort haar koppel weer een blok geven. Ik weet niet of ze dat inmiddels ook gedaan heeft?

En wat de staartveren betreft: ik zie dat je al je valkjes nogal drastisch gekortwiekt hebt, dus dan is het niet zo vreemd dat deze knakken. Door het proberen te vliegen, wat dan niet lukt, krijg je dit veel sneller.

Noukjeofzo

Ze kunnen nog prima vliegen, alleen niet meer plafondhoogte en met volle snelheid. Maar dat alleen Alpha er last van heeft is erg vreemd, want als het aan het kortwieken lag zou de rest er ook last van moeten hebben lijkt me? Alpha is juist nog het rustigst..

Landiej

Is Alpha misschien nog een beetje onhandig met klimmen in de kooi? Vaak is het verliezen van staartveren hier het gevolg van een valpartij tegen de tralies.

carco

Het kan best dat de ene er wel last van heeft en de andere niet , wat Landiej zegt misschien toch wat onhandig.
Een tip : trek de gebroken staartveren er uit, dan zijn ze sneller terug  ;)