4 augustus 2025, 08:53:31

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Lique,

Ik hoop dat je mop snel weer opknapt. Ik begrijp uit je verhaal dat ie nog niet echt ziek oogt, dus dan ben je er snel bij. gelukkig maar

Liefs Kir

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Joyce28

aaii jeetje,hoop dat Jaco snel opknapt en niet meer rochelt :-/

Lique

Hoi allemaal,

Vandaag wil ik wel naar Feld toe.
Ik denk dat Jaco een longontsteking ofzo heeft.
Hij rochelt ontzettend veel, niest en zet zijn bakkebaardjes enorm op. Hij zit er heel pijnlijk bij, en kan erg moeilijk ademen.
De baytril druppels lijken niet echt te helpen nu.
Dus wil ik dat de vervangster van feld even gaat kijken, wat er met mijn lieve jaco aan de hand is.

zodra ik straks thuis ben, bel ik gelijk naar haar en hopelijk kan ik snel terecht.

groetjes lique

moonwitch (diana)

Hoi lique

Sterkte met jaco, ik lees de afloop vanmiddag nog wel.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Suzanne

Hoi Lique,

Jeetje, dat klinkt niet lekker zeg  :o. Ik hoop dat Jaco snel weer op zal knappen. Sterkte bij de dierenarts.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sanna

Jeetje Lique! :o Klinkt toch wel serieus voor die arme Jacco. Heel veel succes straks, ik hoop dat zij je kan zeggen wat er met je moppie aan de hand is. Heb je dat wel eens eerder meegemaakt, een longontseking bij je valkjes?
Geef hem maar een lekkere dikke knuffel van me :-*.

Groetjes en veel sterkte!
Sanna

Lieve

heyyyyy Lique,

Tijdje minder op de site geweest, veel en veel te druk :-/ :-/ :-/ :-/ Lees ik allerlei enge dingen :o :o :o
Net als het dan weer allemaal goed lijkt te gaan, wil er weer eentje een veertje in het eten strooien, dat kan niet hé. Spreek Jaco maar eens vermanend toe ::) ::) ::)
Hoop dat je strakkies bij Feldt trecht kan en duim voor je dat het allemaal nog wel meevalt.
In ieder geval, heel veel sterkte!

PS. we moeten nog eens wat afspreken, lang niet meer in Zwolle geweest!

Groetjes, Lieve

Irene

he lique, weet je al of je snel terecht kunt? Ik hoop het voor je(en voor Jaco ook natuurlijk). Sterkte! groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb net naar Feld gebeld.
Ik heb gezegd, dat ik het gewoonweg niet vertrouw, en dat ik dat niet vaak heb. Ook heb ik gezegd, dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat dit naweeen zijn van de papegaaienziekte, maar dat dit puur op een longontsteking of iets in die richting lijkt.
Ik heb hem gisteravond een warmtelamp aangeboden, en dat vindt Jaco toch wel erg lekker.
Ook hebben we een paar filmpjes gemaakt, van hoe hij zit te pruttelen en te rochelen.
Degene die hier belangstelling voor heeft, wil ik deze wel sturen.
Ik heb erop aangedrongen, dat ik vandaag langs wilde komen, om mijn gevoel bevestigd te hebben, en uiteindelijk kon ik vanavond langskomen om 10 over 7.

Helaas heb ik slecht nieuws gehoord over één van mijn jongen. Belle, een cinnamon witmasker popje , jong van Tierra en Luna is overleden.
Zij had waarschijnlijk toch iets van de papegaaienziekte in zich. Hier ben ik behoorlijk van geschrokken, en heb haar direct een nieuwe valkparkiet aangeboden. Het is dan wel geen vervanger van Belle, maar ik hoop dat ik haar verdriet hiermee iets kan verzachten :-/

Het is een treurige dag, ik hoop op beter nieuws. Vandaag is er ook een bewoner van het verzorgingshuis waar ik werk overleden, en dan Belle die is overleden en jaco :-/ :-/ die erg ziek is.....

groetjes lique

Irene

:-/ :-/ :-/ wat een piepdag voor je vandaag Lique!!! Met Belle en die bewoner!En Jaco natuurlijk. Fijn dat hij wel de lamp lekker vindt! Maar begrijp ik uit je verhaal dat ze je eerst niet wilden laten komen? Goed dat je toch hebt doorgezet, al is het voor je eigen geruststelling! Ik hoop dat je vanavond toch uitssluitsel zal krijgen!
sterkte!! Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi allemaal,

we zin vanavond bij de vervangster van Dr. Feld geweest.
Ze had minder goed nieuws voor ons.
Ze heeft naar zijn longen geluisterd, en ze vond hem behoorlijk vol klinken.
Ook was zijn ooglid ietwat ontstoken.
Omdat Jaco het nu vertikt om te eten, en ik erg moeilijk de Ab bij hem naar binnen kan werken, hebben we besloten dat hij daar aan de sondevoeding gaat voor een paar dagen.
Ook krijgt hij een nevelbehandeling, met medicatie.

Hopelijk horen we morgen goed nieuws, maar ze vond hem er ook erg slecht aan toe.
Morgen mag ik bellen hoe het met Jaco gaat, en ik hoop dat ik hem voor het weekend op kan halen, dat het vernevelen achter de rug is, zodat ik hem thuis kan voeden.

Groetjes Lique

Marianne

Hallo Lique,

Heel veel sterkte meid!
Ik duim dat jaco snel weer opknapt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Lique,

Jeetje meissie, dus toch slechter als dat ze dacht, het is wel goed dat Jaco moet blijven, voor jullie minder, maar voor hem beter. Daar kunnen ze hem dan de midicatie geven die hij nodig heeft. ik hoop dat tie snel weer opknapt joh.
Veel sterkte.

Knuf daan

Paul

Hoi Lique,

Longontsteking moet je ook erg serieus nemen als je dat niet snel genoeg behandeld redden ze het vaak niet.
En medicijnen met de hand geven gaat vaak slecht omdat ze slecht eten en drinken en met niezen er weer van alles uitgoeien wat je in hun bekje doet.
Ik denk dat de behandeling bij Feld een goeie kans maakt zelf kan je ze niet zo makkelijk die behandeling geven zeker met dat vernevelen van medicijnen niet.
Sterkte met de zieke en ik hoop snel goed bericht te lezen.

Groetjes, Paul

moonwitch (diana)

Hoi Lique

Het zit je weer niet mee he.
Ik hoop dat Jaco het evengoed gaat redden, vernevelen kan veel helpen.
In ieder geval erg veel sterkte ermee.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer