4 augustus 2025, 16:05:53

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

6 oktober 2004, 18:56:23 #1155 Last Edit: 6 oktober 2004, 19:11:57 by Angelique
Hoi allemaal,

Het lijkt allemaal heel goed te gaan met de valken.
Met mij gaat het ook een stuk beter. Ik hoest veel minder.

Om jullie even bij te brengen:
Ik heb van Dexter (witmasker bont geparelde man) en Deedee(Wildkleur pop split witmasker) 2 jongen. De oudste(012) is een witmasker gepareld popje en de jongste(013) is een witmasker mannetje.

De oudste weegt 94 gram:

En dit is de jongste op de weegschaal:

Dit zijn Sjors en Sjimmie met hun jongen:

Dit is jong 010 Goud. Cinnamon

En de laatste, jong 011, een cinnamon geparelde

daan

Hoi Lique,

Wat een moppig foto's zo op die weegschaal.
En wat zien ze er goed uit joh, mooie mutaties.
Succes met de kleintjes.

Knuffel daan

robentru

Hoi Lique,
prachtig stel jonge valkjes (leuk zo op de weegschaal).
Ben wel blij te horen dat het met jou ook een beetje beter gaat. Neem jezelf in acht hoor! geen enkel risico nemen en bij twijfel naar de arts (en vloek hem maar stijf als je zaken wilt die hij/zij niet ziet zitten, er is er maar 1 zoals jij!!!!).
Groetjes, Trudy

Paul

Hoi Lique,

Fijn dat het eindelijk weer wat beter gaat dat hadden jullie eindelijk wel weer eens verdien met al die narigheid.
Je hebt er wel een paar zwaargewichten bij he hahahaha.
Hoe zwaar zo'n klein valkje nog kan zijn he ongelovelijk.
Maar als ze groter worden zakt hun gewicht weer iets maar dat is normaal.
Ook fijn dat je jezlef nu ook veel beter voelt en dat met een paar dagen antibiotica dat die huisarts dat niet eerder gegeven heeft snap ik niet hoor.
Ik hoop dat we nu allemaal goeie berichten gaan krijgen verder :-)

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Lique,

Wat fijn dat het nu toch allemaal beter gaat en met jou ook  :). Is het met Peter ook allemaal nog goed  :-/.
En wat een lievertjes zo op de weegschaal, als ze zo klein zijn wegen ze dan bijna net zoveel als dat ze volwassen zijn :-/.
Eindelijk zijn de goede tijden aangebroken, we blijven duimen dat het zo blijft.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Lique

9 oktober 2004, 16:15:08 #1160 Last Edit: 10 oktober 2004, 17:14:12 by Angelique
Hoi allemaal,

Jeetje, mutaties bepalen kan echt ontzettend moeilijk zijn.
Ik zit dan te kijken naar die nieuwe valk van mij, de "lacewing".
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het een man is, en dat daardoor de parels vervaagd zijn, wat op lacewing kan lijken.
Maar ik ben al een paar dagen overal aan het rondkijken, wat erg op hem lijkt qua mutatie.
Nergens kon ik iets soortgelijks vinden, op zowel nederlande als amerikaanse websites.
Tot vandaag.
Hij lijkt bijzonder veel op deze valk:

En kijk nu naar mijn valk:

En hier nog een stukje van de valk:

Ik ga er ook maar vanuit dat het een Albino cinnamon bont geparelde man is.

Ik vond hem vanmorgen op de geelwangpop, waar ik niet zo blij mee ben, omdat de pop voor de split geelwang man is bedoeld.
Pfff, meoilijk is dit hoor, het split mannetje zat zelfs al in het nestkastje.
Heel misschien is het verstandig, om er een pop bij te zetten, uit de voliere.
Ik zat al met de gedachte te spelen om naar de beurs te gaan, om een pop voor hem aan te schaffen, maar dan heb ik geheid weer troubles hier. En dat wil ik natuurlijk niet. En de voliere gaat het allemaal goed, dus als ik er een pop bij zou zetten, zou het goed kunnen gaan.
Ik tweifel nog over wie ik naar binnen zou kunnen halen. Want het is niet even proberen, nee als ik er een pop bijzet, moet het zeker weten klikken, want ze komen niet eerder als het voorjaar weer in de voliere.
Ik heb mijn gedachten al een beetje op een witmasker cinnamon lacewing pop, maar zij wil wel, alleen komen er geen eitjes. Ik denk dat ze ook al op leeftijd is.
Maar wie ik er nou wel echt bij zou kunnen zetten..... geeeen idee.

groetjes lique

Lique

Als hij werkelijk wel die mutatie is, en ik zet hem tegenover de pop die ik net benoemde, kan ik dit eruit krijgen:

Moeder:witmasker cinnamon gepareld
Vader:bont witmasker cinnamon lutino gepareld

man afkomst:
100% witmasker cinnamon gepareld split voor bont {X1:  lutino}

pop afkomst:
100% witmasker cinnamon lutino gepareld split voor bont

Annouschka

Hoi Lique,

wat een prachtige valk is dit zeg, echt heel bijzonder vind ik hem.

Hoe is het verder met jou?  Ben je nog ziekjes?

groetjes
Annouschka

Inger m

Hoi,
Mooie vogel, die lacewing!
Wat ik nu niet helemaal begrijp is dat je er een pop uit de voliere wilt bijplaatsen?! Wat is dan het doel van de quarantaine? Ik bedoel in principe zijn veel ziektes niet van buitenaf te herkennen en ook al lijkt het goed te gaan in je voliere, is er toch een mogelijkheid dat een vogel wat mankeert. Dus omgekeerd lijkt me het (gezien de omstandigheden) niet heel verstandig er een vogel bij te plaatsen en een lange quarantaineperiode aan te houden.
Ook je nieuwe vogels kunnen onbedoeld ziek worden vanuit de voliere.

Mss klinkt het wat hard, maar het is verder goed bedoeld en ik hoop dat het nu verder is afgelopen met de ellende de laatste tijd.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

Hoi Inger,

Nee, het is ook niet verstandig, alleen ik heb ook weinig zin dat de lacewing met de geelwang pop ervandoor gaat.
Nog wel een optie is, om hem ook apart te zetten, maar dan heb ik boven helemaal geen ruimte meer.
Ik denk ook niet, dat ik het doe, want dan moet ik haar óók tot het voorjaar binnen houden, terwijl het echt een buitenvogel is  :-/ En omdat ze al wat ouder is, weet ik niet, of ze dat goed aankan.
Nee, ik laat het eerst maar even zo, en als er eitjes komen... het zij zo :-/

groetjes lique

Lique

CitaatHoi Lique,

wat een prachtige valk is dit zeg, echt heel bijzonder vind ik hem.

Hoe is het verder met jou?  Ben je nog ziekjes?

groetjes
Annouschka
Hoi Annouschka,

ja, het is een beauty van een valk.
Het gaat met mij eigenlijk steeds beter.
Ik hoest veel minder ,en voel me ook fitter vergeleken met vorige week.

Gelukkig gaat het nog steeds goed met de valkjes, en lijken er geen zieken meer te zijn.
Er moeten nog een paar valkjes geboren worden, waaronder waarschijnlijk vandaag nog een, en dan de jonge nvan Hugo en Boss. Dan zullen de nestkasten weg gehaald worden, en houdt het echt helemaal op dit jaar, en moeten ze wachten tot volgend jaar.
Binnen geven ze aan, dat ze ook wel zin hebben in een nestje :)

groetjes lique

Lique

Ik heb eens zitten denken, maar het allerbeste is natuurlijk, dat ik de Lacewing verkoop :-/
het is erg jammer, maar ik wil geen ongewenste nestjes meer.
Misschien heeft iemand van het forum belangstelling in hem?

groetjes lique

Anita1

och lique wat zonde joh.ik zou echt een valk uit de voliere pakken en nu al samen koppelen boven in 1 kooi.dat risico zou ik dan wel nemen.maar dit moet je niet hebben joh met je mooie geelwang.kom op meiss allebei naar boven in 1 kooi.wat denk je? knuff anita

Suzanne

CitaatIk heb eens zitten denken, maar het allerbeste is natuurlijk, dat ik de Lacewing verkoop :-/
het is erg jammer, maar ik wil geen ongewenste nestjes meer.
Misschien heeft iemand van het forum belangstelling in hem?

groetjes lique

Hoi Lique,

Ik heb interesse in je lacewing. Zit alleen ff te zoeken hoe oud hij is. Maaru, heb jij dan interesse in hem te ruilen voor mijn popje baloo (de cinnamon albino die jij zo mooi vond)?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Peter

Citaatoch lique wat zonde joh.ik zou echt een valk uit de voliere pakken en nu al samen koppelen boven in 1 kooi.dat risico zou ik dan wel nemen.maar dit moet je niet hebben joh met je mooie geelwang.kom op meiss allebei naar boven in 1 kooi.wat denk je? knuff anita
Hoi Anita,

Dat klinkt aantrekkelijk maar het risco is gewoon zo groot. Daarom ook de keuze om deze man te verkopen. Het is de beste oplossing, en de veiligste.

Groetjes,
Peter