5 augustus 2025, 08:01:53

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

boezempje

hai lique en peter

wat :censuur nu weer zeg sorry dat ik het zoo moet zeggen
maar er zijn geen anderen woorden voor gewoon,
ik hoop echt dat het nu heel snel voorbij mag zijn bij jullie want het is nu genoeg geweest,
ik wens je heel veel succes de komenden tijdt,en probeer het vol te houden meis.

gr essie

Irene

Heej lique,
hoe is het met het eitje van Dexter en deedee? Want als ik het goed heb, moet dat vandaag uitkomen, of niet?
En hoe staat het ervoor met de "gezinsverhuizing"? Zit iedereen al in zijn vakantiewoning ;D?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

14 september 2004, 14:40:49 #1052 Last Edit: 14 september 2004, 14:54:32 by Angelique
Citaat                                    he lique

wat is dat nou elke keer piep he dat het weer elke keer terug komt :'(
maar kan je de antibiotica niet rechtstreeks in hun bekjes geven dat ze altijd de goede hoeveel heid binnen krijgt?dan kan je toch zo de rotziekte onderdrukken?
ps
ik heb je net weer een im gestuurt

henry
Hoi Henry,
Ja, het is inderdaad niet leuk dat het terug blijft komen.
De AB zou i rustig in kunnen geven, alleen ik kan moeilijk alle valkjes vangen, en dan AB geven. En dat meerdere malen per dag... dat gaat niet lukken.

groetjes LIque

Citaat:( :( :( He lique!!! Getver; heb je deze bevestiging ,dat de ppg ziekte opnieuw actief is, gekregen van Feld, nav de dode albino man die je had opgestuurd?
En heb je al uitslag van jezelf gehad?
Wat een kutziekte zeg; kun je weer van voor af aan beginnen; hopelijk zal het dan eidenlijk verdwijnen!!!!
sterkte!! irene
Hoi Irene,

Ja, de albino man had deze ziekte bij zich.
Ik krijg binnen nu en een kwartier uitslag van mijzelf, hopelijk goed nieuws.

groetjes Lique

CitaatVerdorie zeg, wat een tegenvaller... :o >:( :'(
Tja ik had dat hier ook, maar nu ik gelukkig uit de jongen ben, ben ik er hopelijk voorlopig ook van af... ::)
Ik hoop dat de behandeling goed aan slaat en er niet meer slachtoffers vallen.

En inderdaad, hoe was de uitslag van jouw kweek?
En voel je je lichamelijk wel oké?
Geestelijk zal je wel een wrak zijn, maar over een poosje kan je weer uit het dal klimmen hoor, ik ben nu ook onderweg, maar ben er nog niet...sterkte. :-*
Hoi Mandy,
Ja, hopelijk ben jij er nu ook helemaal vanaf, want voor jou valt het ook allemaal niet mee. We gaan er zo goed mee om, en willen alleen maar het allerbeste, en toch al die narigheid.
Ja, geestelijk blijft er weinig meer van je over zo, maar dat wordt vast beter.

groetjes Lique

CitaatHoi Lique en Peter

Meid wat lees ik nu weer, is die piep ziekte nog niet weg
verdomme jullie krijgen het wel voor jullie kiezen
maar geef aub de moed niet op.
Met Tyco gaat het vooralsnog fantastisch, Tyco is een zeer ondernemend, actief, bijdehand en lief valkje.
Kunnen wij wat voor je doen laat het ons ff weten.

Heeeel veel sterkte !!!!

Rob en Trudy
Hoi rob en trudy,

nee, we geven het zeker niet op, we gaan gewoon door. wat wel raar is, is dat ik helemaal niets merk aan de valkjes. als ik ze zo moet beschrijven zijn ze supergezond.
Ja, ik vind het super dat Tyco zo'n leuk beestje is.
Het is heel goed mogelijk dat de nieuwe besmetting pas is gekomen, nadat tyco weg is gegaan, dus hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken.

groetjes lique

CitaatJeetje Lique, dit vind ik echt heel erg voor je. Dus juist door de jonkies is de ziekte in stand gebleven. Je zou denken dat wanneer de volwassen vogels AB hebben gehad, ze niet meer aangestoken worden door ppgz... Sterkte meid, we leven weer allemaal intens met je mee. Ik hoop dat het hele spulletje er bovenop gaat komen. En heel veel sterkte met al het extra werk dat dit met zich mee gaat brengen. Moeten jullie nu weer de hele buitenvoliere ontsmetten?? :o
Jeetje, dit is echt heel erg, ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Als er iets is dat ik voor je kan doen, gewoon zeggen he?

Heel veel liefs en sterkte!
Kus :-* Sanna
Hoi Sanna,

ja, volgens feld moesten het de jongen wel geweest zijn. want de ouders hebben zeker genoeg binnen gehad, alleen met jongen weet je het maar nooit.
Ja, alles moet weer ontsmet worden, en weer goed schoongemaakt. Daar zullen we straks ook nog wel heel erg druk mee zijn.
Iedereen leeft zo met ons mee, en dat kan ik echt waarderen. Dat doet ook supergoed.
Alleen helpen jullie me al.

:-* Lique

Citaat:o ooow jee lique dit is echt niet leuk meer zeg,denk je dat het ergste voorbij is,kan je weer opnieuw beginnen.wel heel dapper hoe je het allemaal weer gaat aanpakken meiss.ik wil jullie ook heeel veel sterkte wensen.knuff anita
Hoi anita,

nee, leuk is het zeker niet meer, we blijven er heel druk mee.
weer alles schoonmaken, weer oplossingen zoeken voor kleine dingetjes.... ach, maar het zal wel weer goedkomen.

groetjes lique

CitaatWat verschrikkelijk  :-[

Heel heel veel sterkte....wat valt er meer te zeggen  :-/
Hoi Heleen,

Ja, er is weinig te zeggen, maar ik weet dat er velen zijn die met ons meeleven, en dat is een heel fijn gevoel, we staan er neit alleen voor.

groetjes Lique

Lique

14 september 2004, 14:56:06 #1053 Last Edit: 14 september 2004, 15:19:35 by Angelique
CitaatWat vreselijk allemaal,

Ik had je al een mailtje gestuurd en ik schreef nog dat ik nu eindelijk eens goed nieuws wilde lezen in je dagboek.
Maar helaas is dat niet het geval.
wat erg allemaal.
Ga je nu stoppen met broeden, dat zou wel beter zijn.
Ik wil je heel veel sterkte wensen voor jullie allebei.

Kus daan
hoi Daantje,

ja, helaas had ik geen goed nieuws.
Ik ga nog niet stoppen, omdat er net kleintjes nog worden geboren. Ik heb wel veel andere eitjes weg gehaald.
Groetjes lique

CitaatHoi lique en Peter natuurlijk,

Het leek juist allemaal zo goed te gaan en dan heb je dit weer :-(
Het is wel een verschrikelijke ziekte zeg dat het zo moeilijk weg te krijgen is :-(
Ik hoop echt dat de jongen die nu geboren worden het gaan overleven maar je weet zelf hoe slecht antibiotica is voor jonge valkjes helaas :-(
Ik hoop dat de valkjes die pas bij je weg zijn gegaan geen problemen gaan krijgen.
Bij Mandy las ik dat dat misschien bij 1 valkje ook het geval was :-(
Het zal echt niet makkelijk zijn maar als deze nestjes achter de rug zijn dan kan je ook alle ziektes eindelijk goed aanpakken en kan je hopenlijk volgend jaar met een gezonde volliere verder.
Sterkte met alles in elk geval.

Groetjes, Paul
Hoi Paul,
Het leek inderdaad veel beter te gaan, en zoals nu ook, geen dode of zieke valkjes, alles lijkt gezond. Maar ik ben toch maar weer gaan kuren.
De antibiotica is inderdaad niet erg goed voor ze, want ik heb een paar jongen die gewoonweg niet kunnen vliegen door de AB. Het zal zeker beter worden hoor, alleen is het toch sneu.
Ik heb van 1 iemand het bericht gekregen, dat het valkje toch ook wel rare ontlasting had. Hij krijgt ook antibiotica thuisgestuurd, en gaat ook kuren.

groetjes lique

CitaatHoi Lique,

Ik reageer eigenlijk nooit echt maar ik lees wel af en toe mee.
Ik vind dit echt super erg voor je.
Dit wens ik niemand toe.Ik hoop dat alles toch gauw weer goed zal komen.
Wat een rot ziekte zeg.Eerst Tara die zoveel verlies had en nu jij ook nog.Dit is niet leuk meer zeg.
Nou ik zal zeker voor je duimen dat het allemaal weer goed zal komen.En dat de jonkies die nog gaan komen ,ook gewoon gezond zullen blijven.
Lique heel veel sterkte met de birdies.

Groetjes Sasja
Hoi Sasja,
Ja, je hoeft ook niet altijd te reageren, ik weet dat er veel mensen zijn die met ons meeleven, en regelmatig in mijn dagboek komen kijken. Dit is een fijn idee, want ik sta er niet alleen voor. ik krijg zoveel steun van iedereen om me heen.
We duimen allemaal, dat alles goed komt.

groetjes lique

CitaatOw wat ontzettend :censuur!
Waarom moet dat nou weer......
Veel sterkte en succes, en je moet weten dat jouw Purrel het allerliefste, schattigste, bijdehandste en scheetigste valkje is wat er bestaat! Bedankt! :-*
Groetjes en pas goed op jezelf,
Marije en Purrel
Hoi Marije,

goede vraag, waarom dit weer moet. ik heb geen idee. ik denk dat het gewoon zo heeft moeten zijn.
purrel is inderdaad een erg lief en mooi valkje, en zo te zien ben je ontzettend blij met hem.

groetjes lique

Citaat:'( :'( >:(

Angelique en Peter,

ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte toewensen, mensen toch, jullie hebben dit niet verdient >:( :'(!!!
Hoe komt dit toch dat het zolang moet duren, dit duurt nu al bijna anderhalve maand.  Zoals je weet is bij mij de AB kuur ook verlengd.
Ik vind het zo ontzettend erg voor jullie echt waar, kan me heel goed voorstellen wat jullie nu meemaken, maak het zelf ook mee. :(
Ik weet eigenlijk niet meer wat te zeggen, dit is te erg voor woorden.

Besef een ding: jullie zijn super met jullie valkjes en nogmaals, jullie hebben dit niet verdient en eens komen er beter tijden voor jullie en voor ons allemaal die deze ziekte nu meemaken.

groetjes
Annouschka
Hoi Annouschka,

Anderhalve maand is ook erg lang. Voor de valkjes zal het zeker ook niet heel erg goed zijn, maar gelukkig zitten ze er allemaal nog erg goed bij. Dank je wel voor je lieve woorden.

groetjes lique

Citaatangelique en peter ik wens jullie heel veel sterkte en als ik iets voor jullie kan doen laat het maar weten

ik zal jullie helpen waar ik kan

groetjes tineke
Hoi Tineke,
Dank je wel voor je aanbod, maar iedereen steunt me al heel erg veel. De dingen waar ik hulp bij nodig heb, doet peter al, zoals speeltjes maken op de plaatsen van de broedblokken ed. Anders hebben de valkjes niet genoeg plaats om op te zitten.

groetjes lique

CitaatIk wil jullie ook heel veel sterkte wensen,dit is echt verschrikkelijk :-[
Hoi Joyce,

Dank je wel, het is ook erg raar om mee te maken, vooral nu, nu we het voor de 3e keer hebben.

groetjes lique

Citaathai lique en peter

wat :censuur nu weer zeg sorry dat ik het zoo moet zeggen
maar er zijn geen anderen woorden voor gewoon,
ik hoop echt dat het nu heel snel voorbij mag zijn bij jullie want het is nu genoeg geweest,
ik wens je heel veel succes de komenden tijdt,en probeer het vol te houden meis.

gr essie
Hoi Esther,

dank je wel, dat hebben we zeker nodig. Nu moet het ook echt stoppen, want leuk is het niet meer. Al maakt een geboren jog mij wel erg blij.

groetjes lique

Annouschka

Hoi Lique,

ben eens benieuwd naar je bloeduitslag, vrijdag heb ik de mijne.  
Hopelijk is er niks aan de hand, t'is zo al genoeg geweest.

groetjes
Annouschka

Lique

CitaatHeej lique,
hoe is het met het eitje van Dexter en deedee? Want als ik het goed heb, moet dat vandaag uitkomen, of niet?
En hoe staat het ervoor met de "gezinsverhuizing"? Zit iedereen al in zijn vakantiewoning ;D?
groetjes, irene
Hoi Irene,

Het eerste eitje van Dexter en Deedee is gisteren uitgekomen.
Ik had alleen geen tijd om het te vertellen, omdat gisteren de hele verhuizing was.
Alle broedende koppels zijn overgezet naar de broedkooien.
Het was wel een gevang van hier naar tokio, maar het is gelukt.
De eitjes van mickey, minnie, loulolu en calvin zijn alleen vanaf gistermiddag niet bebroedt.
Ik heb nepeitjes erin geplaatst, toen de eitjes wat aan het afkoelen waren.
De echte eitjes liggen bij Hugo, Boss en hun kleintje.

Vanmorgen zag ik dat storm en fire allebei van hun nest af waren. Zij hebben ook 1 eitje kapot.

Als loulou en co nog niet broeden straks, zal ik hun omruilen voor ren en stimpy. Heel bewust had ik nog 1 eitje die niet goed was van hun laten liggen, waar ze nog op broeden. Mocht er iets fout gaan, dat een koppel niet zou broeden, zou ik dit koppel kunnen laten broeden. Heel verstandige keuze eigenlijk :)

Hopelijk zal het ook goed gaan met fre en storm hun 2 eitjes, want ze waren behoorlijk koud vanmorgen.

groetjes lique

Lique

CitaatHoi Lique,

ben eens benieuwd naar je bloeduitslag, vrijdag heb ik de mijne.  
Hopelijk is er niks aan de hand, t'is zo al genoeg geweest.

groetjes
Annouschka
hoi annouschka,

De dokter heeft net gebeld.

Er zijn geen antstoffen gevonden van de chlamidia.
Dat zou betekenen dat ik het niet zou hebben of gehad zou hebben.
De dokter vertelde me alleen dat dit wel vaker het geval was, en dat er duidelijk ziekteverschijnselen aanwezig zouden zijn.
Zij denkt wel dat ik het had.
Ik moet vandaag of morgen weer bloed laten prikken. Vandaag gaat alleen niet lukken, want ik moet vanmiddag en vanavond werken, maar morgen heb ik tijd zat.

Ik snap zelf weinig van het verhaal.
Bloed wijst aan dat er niets aan de hand is, en de dokter zegt lichamelijk van wel.

groetjes lique

Annouschka

Hoi,

ja, bij mij hoorde de dokter iets op m'n longen en ook m'n klieren in m'n hals staan serieus gezwollen, heb een zere keel enz..
Ik zou het ook raar vinden dat ik het nu alsnog zou krijgen maar het eerste waar hij naar vroeg was hoe het met de vogels was, hopelijk krijg ik er dit ook niet bij, dat ik niet moet thuisblijven van m'n werk.
Bij jou is het ook wel raar, dat er nog eens bloed moet genomen zijn, begrijp het ook niet goed maar het kan ook zijn dat je voordat je bloed genomen was, het nog niet aanwezig was in je bloed maar nu mss al wel :-/ :-/
Sorry, is ook maar een gok, ik weet het ook niet.

groetjes

Lique

CitaatHoi,

ja, bij mij hoorde de dokter iets op m'n longen en ook m'n klieren in m'n hals staan serieus gezwollen, heb een zere keel enz..
Ik zou het ook raar vinden dat ik het nu alsnog zou krijgen maar het eerste waar hij naar vroeg was hoe het met de vogels was, hopelijk krijg ik er dit ook niet bij, dat ik niet moet thuisblijven van m'n werk.
Bij jou is het ook wel raar, dat er nog eens bloed moet genomen zijn, begrijp het ook niet goed maar het kan ook zijn dat je voordat je bloed genomen was, het nog niet aanwezig was in je bloed maar nu mss al wel :-/ :-/
Sorry, is ook maar een gok, ik weet het ook niet.

groetjes
Jeetje zeg, dat klinkt ook niet goed hoor bij jou.
De dokter had bij mij ook naar mijn longen geluisterd. Alleen kan je niets horen bij papegaaienziekte. Dat is juist zo raar.
Wel waren mijn klieren ontzettend dik en nog meer klachten.
Thuisblijven hoeft niet, je kan het niet overbrengen, dat is wel een voordeel, alleen als je je niet goed voelt, moet je natuurlijk wel thuis blijven, want dan kan je gewoonweg niet werken.

groetjes lique

Irene

heej lique, nou dat klinkt allemaal lekker vaag; eerst moest je zo lang wachten op de uitslag, met nog een moeilijke assistente die je een beetje ongerust maakt en dan nu zeggen dat je niets hebt gehad :o. En dat bloed wat nu van je afgenomen gaat worden, duurt zeker ook wel weer ff voordat je daar opnieuw de uitslag van krijgt? Maar hoe voel je jezelf op dit moment? Heb je zelf het gevoel dat je er nog last van hebt? Want dat had je eerder wel toch?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Citaatheej lique, nou dat klinkt allemaal lekker vaag; eerst moest je zo lang wachten op de uitslag, met nog een moeilijke assistente die je een beetje ongerust maakt en dan nu zeggen dat je niets hebt gehad :o. En dat bloed wat nu van je afgenomen gaat worden, duurt zeker ook wel weer ff voordat je daar opnieuw de uitslag van krijgt? Maar hoe voel je jezelf op dit moment? Heb je zelf het gevoel dat je er nog last van hebt? Want dat had je eerder wel toch?
groetjes, irene
Hoi Irene,

Ja, het is wel heel vaag allemaal inderdaad.
Ik denk dat het weer zo'n 3 weken zal duren, voordat ik de uitslag daarvan heb.
Op het moment heb ik last van mijn longen, vooral smorgens en savonds.
Maar of het nou een beginnende griep of papegaaienziekte is, weet ik niet. Volgens mijn dokter kon het best papegaaienziekte zijn. Ook feld gaf dit aan, dat de valkjes mij weer konden besmetten.
Maar het kan ook griep ofzo zijn, ik ga niet gelijk van het ergste uit, want mijn klieren zijn niet opgezet, en ook weinig andere klachten.

groetjes lique

Lique

wat een gedoe zeg.
Storm en Fire waren niet meer aan het broeden, en heb een eitje kapot aangetroffen. De eitjes waren al een poos niet meer bebroedt zo te voelen, en ook hadden ze een andere kleur. Deze eitjes zullen neit uitkomen.
Ik heb storm en fire weer naar de voliere gedaan, en ren en stimpy gevangen, zodat zij kunnen broeden.
Door al het gevang, is er ook nog een eitje kapot gegaan, en van binnen zag het er ook niet erg lekker uit.

Ik heb ren en stimpy en de witmaskerman die er altijd bij hangt, in storm haar kooi gedaan, met het laatste eitje van storm. Hopelijk gaan zij wel broeden, zodat ik de eitjes van Mickey, minnie, loulou en calvin daar naar kan overleggen.
Want dit kwartetje doet ook nog niets met het blok.
ook hebben we wat takken enzo opgehangen in de voliere, zodat ze meer ruimte hebben om te zitten.

groetjes lique

Lique

14 september 2004, 19:19:31 #1062 Last Edit: 14 september 2004, 19:20:08 by Angelique
joepie!
er is net een jong geboren.
Het is het tweede jong van Dexter(witmasker bont geparelde man) en deedee(wildkleur, jong van ren en stimpy, split witmasker dus).
Het is een wit donsje dus een witmaskertje

groetjes lique

Kirsten

oh wat fijn lique dat positieve nieuws!,.

jeh!,

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

robentru

hoi valkliefhebster  :D

van harte met de kleine

groetjes

Rob