15 augustus 2025, 08:51:15

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Lique,
gatver dat die jullie nu weer moet overkomen. Helaas het is niet anders. Kom op we komen hier wel doorheen met z'n allen. Mocht je hulp nodig hebben laat het dan even weten.
Heel, heel veel sterkte. Wacht maar ff wat Dr. Feld gaat zeggen. Duimen, duimen.
Lieve groeten Rob en Trudy.

Lique

Morgen heb ik een afspraak met Frank (Feld).
Ik moet een valk meenemen, maar ik denk dat ik er 2 meeneem.
Ik ben er flink kapot van, en ik heb er geen zin meer in.
Ik zal nog kijken hoe ik alles op ga lossen, maar het plezier om valken te houden gaat er nu wel zo'n beetje af.

groetjes lique

Anita1

:o :o ooow lique wat erg!!! ik heb er geen woorden voor :-/
ik kan je alle hoop geven..maar ..pffff sjeees..sterkte meisss

Henry

he lique

veel sterkte he morgen en laten we hopen dat je er nog snelbij kan zijn om de andere te redden.

henry

Rika

Lieve lique .
 ik las nu pas deze . ojee wat een lange dag boek zeg .

laatste bericht is niet leuk nieuwe tegenkomt.
ik blijf duimen draaien voor morgen . dat wel goed komt .

pff wat een toestand. ja echt balen !!!
niet opgeven .je bent veel te goed voor valkjes ;)

Ria

Hoi Lique en Peter,

Ook ik wens jullie heel veel sterkte en duim voor jullie. Ik duim ook voor alle mensen die inmiddels een valkje bij jullie weg zouden krijgen en die nu ook moeten wachten.

Groetjes,
Ria

Speedy

Hoi Angelique en Peter,

Ik wens jullie ook heel veel sterkte met deze vreselijke ontdekking.
Ook hoop ik , dat je er niks door zal gaan verliezen, dat je er nu op tijd bij bent.
En helemaal hoop ik, dat het niks te maken heeft met een eerder valkje die je er bij gekocht hebt, want dat zou betekenen, dat je het dus gekregen hebt van iemand anders.
Diegene mag ook wel snel op de hoogte gesteld worden.
Verdorie ik kan me voorstellen dat je er zo geen plezier meer van hebt, maar kop op meid....het is niet jouw schuld.
Niemand kan jou er voor aankijken, want je meld het tenminste nog op tijd, gelukkig is er nu nog geen jog van jou de deur uit, zodat het verder doorgegeven wordt aan andere valkjes.
Het is zeker jammer voor de mensen die er al zo lang op hebben moeten wachten, maar het is ff niet anders.
Kan Dr. Feld nu ook misschien zeggen, van welke valk het afkomt?
In ieder geval vind ik jullie zeker geen slechte hobby kwekers, omdat je het altijd eerlijk naar voren brengt.

Groetjes,
   Trudie

Anita1

trudie.het was al bekend dat het van het valkje van suus afkwam.een bont valkje.zij heeft ook zieke en er is er al 1 dood.gr anita ???

Manielle

Shit, dus toch allemaal niet zo rooskleurig als ik vanmorgen nog dacht na het lezen van je mailtje :( . Heel veel succes en sterkte ermee meid. Ik duim voor je en leef met je mee.
Ik hoop in ieder geval dat je nu niet meteen helemaal stopt met de valkjes. Je bent er echt goed mee. Dit moet je jezelf dan ook zeker niet kwalijk nemen, je kunt er echt niets aan doen!

Heel veel succes,
liefs Manielle

Speedy

Citaattrudie.het was al bekend dat het van het valkje van suus afkwam.een bont valkje.zij heeft ook zieke en er is er al 1 dood.gr anita ???

Hoi Anita,

Oeps.... jeetje....maar ik neem aan dat Suus dit niet wist?
En ik neem ook aan, dat eerst het valkje wat daar vandaan komt....eerst wel apart gezet is geweest?
Nou, klaar zijn ze er wel mee in ieder geval zeg... dus bij Suus zitten nu meerdere zieke valkjes?
Goh gaat goed zo.
En hoe is zij er dan aangekomen?

Henry

he trudie

nou die zieke valk van suus is voor sectie naar feld geweest en die heeft hem weer door gestuurt.

henry

Inger m

Hoi Lique en Peter,
Heel vervelend om te horen hoe het nu gaat!
Ik kan me voorstellen dat je het nu even wat minder ziet zitten, maar dit zijn helaas de negatieve kanten van het vogels houden. Maargoed daar heb je nu niks aan en ik wil jullie hiermee sterkte wensen. Gezien de situatie vind ik dat jullie snel en eerlijk gereageerd hebben! Ik hoop en verwacht ook dat het allemaal weer goed gaat komen en hou de moed erin!

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Theetje

28 juli 2004, 00:05:57 #687 Last Edit: 28 juli 2004, 00:06:54 by Theetje
Hoi Lique en Peter,

Get wat een ellende. En dat het nou net weer bij jullie gebeurt. Natuurlijk vind ik het voor Suus ook heel erg vervelend.

En wat las ik nou voor iets raars dat mensen het vertrouwen in jullie kwijt kunnen zijn en in jullie valkjes :'(. Dat zal vast wel meevallen meid, Het is tenslotte levende handel. Er kan altijd wat met een dier gebeuren. Je hebt dit niet van te voren aan zien komen. En Suus ook niet. En de mensen zullen vast wel begrijpen dat ze nu even moeten wachten voor ze hun valkje kunnen krijgen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen bij Feld morgen. En Suus van deze kant ook sterkte gewenst, die zal dit berichtje ook vast wel lezen.

Groetjes

Theetje

Marianne

28 juli 2004, 00:10:19 #688 Last Edit: 28 juli 2004, 00:12:27 by Marianne
Hoi Lique en Peter,

Bah...... wat nu weer?!
Weten jullie al wat meer?
(ik lees net dat jullie morgen gaan, dus heel veel sterkte morgen!)
Heel veel sterkte en ik zal hard voor jullie valkjes gaan duimen.
Hopelijk gaat snel de zon weer schijnen want dit is niet leuk meer en jullie hebben al genoeg mee gemaakt.

Sterkte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

28 juli 2004, 01:48:43 #689 Last Edit: 28 juli 2004, 01:50:22 by Angelique
Hoi allemaal,

Er zijn steeds meer valken die ziekteverschijnselen hebben.

Op de foto zie je Jerry. Zij wil haar kleintjes niet meer voeren:

Chico is haar partner, en hij weigert ook de jongen te voeren. En ze hebben zo'n honger:

Hier zie je Fire, het mannetje van Storm. Zij hebben een paar eitjes:

Hij heeft een behoorlijke oogontsteking.

Deze witmaskerpop is ook nieuw, is samen met de bonte pop gekomen. Zij is er ook erg slecht aan toe. Ik heb haar ook boven gezet, bij de bonte:

Kortom, ik moet snel ingrijpen, voordat er doden vallen...

Er ligt veel dunne ontlasting, fel groen, slijmerig en het witte gedeelte is ook geel groenig.