15 augustus 2025, 14:29:11

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

daan

Hoi Lique,

He potverdorie dat die kleine het niet heb gereg.
En je hebt weer een paar handenbindertjes erbij met voeren hihii Das wel leuk ,maar eigenlijk niet de bedoeling hé. De pa en ma moete het zelf doen.
Succes

Knuffel daantje
O ja de kleine van Bailey en Chico is geboren

Lique

CitaatHoi Lique,

He potverdorie dat die kleine het niet heb gereg.
En je hebt weer een paar handenbindertjes erbij met voeren hihii Das wel leuk ,maar eigenlijk niet de bedoeling hé. De pa en ma moete het zelf doen.
Succes

Knuffel daantje
O ja de kleine van Bailey en Chico is geboren
Gefeliciteerd! echt heel leuk dat hij geboren is zeg.
Ja, het is heel jammer, maar we hadden het wel verwacht.
wel heel opmerkelijk is, dat het ff slikken is, bij zo'n jong kleintje, maar dat het verder weinig met je doet.
Eerder stond ik er echt bij te huilen, wat nu niet meer is.
Als je met valkjes kweekt, wordt je wel een stuk harder.

Ja, ik vind het jammer dat de ouders het zelf niet doen, dat ze een nieuw nest belangrijker vinden.
Maar ik laat ze niet verhongeren. Dus ik maak wel wat tijd vrij om ze zelf te voeren, en ach het is ook zo gedaan met deze 2 hummeltjes.

groetjes LIque

Sanna

CitaatCroky had nog steeds niets zelf gegeten, dus vanaf nu voer ik haar zelf.
Ook Jamey zit telkens met een lege krop.
Paps en mams zijn echt veel te druk met de nieuwe eitjes.
Ze zitten veel samen op het nest en als er toevallig 1 vanaf is, gaat deze eten, en energie kwijt raken. Maar de jongen voeren zien ze niet meer zitten. Het is overduidelijk een grote last voor ze.
Daarom zitten croky en jamey binnen.
Croky eet al een hele spuit leeg (6ml) en Jaimey nog niet veel, hooguit 2 ml.
Straks nog maar ff kijken of de krop leeg is, zodat er weer wat in kan.

Hai Lique!
Jammer dat paps en mams de klus niet zelf willen afmaken :-/. Maar gelukkig hebben de kleintjes een goede petemoei :P :P. En dan kunnen de veertjes meteen ook weer een beetje teruggroeien. Geef maar een knuffeltje aan mijn moppie, kan-ie vast wennen ;)

Groetjes!

Lique

Hoi Sanna, Cora en Anita
Hier een foto van jullie kleine prachtige valkjes:

Lique

Lique

Sanna

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh........ :P zucht, wat een schattige foto.... Ach, hij wordt nog wel mooi. Maar je kunt nou een beetje zien wat voor tekening hij krijgt. En zo te zien eet Jamey goed, want z'n kroppie zit lekker vol. Als hij nou ook nog zo lief is als hij eruit ziet 8)

Groetjes!

Lique

Hoi Sanna en Cora,

Het gaat erg goed met Croky.
Ik ga haar nu niet meer bijvoeren, omdat ze al drinkt en regelmatig eet.
Mocht het nog te weinig zijn, kan ze altijd nog wat voer van me krijgen.

Met jamey gaat het iedere dag beter.
Hij krijgt nog wel voer van mij, maar gisteravond had hij zijn kroppie redelijk gevuld met afgepelde zaadjes.
Dat betekent dat hij dus wel kan eten.

Drinken heb ik hem nog niet zien doen. Dit zal zeker gauw komen, en dan mogen ze naar jullie toe sanna en cora.
Nog heeel eventjes.

groetjes Lique

cora

hoi Lique,

fijn dat het zo goed met de valkjes gaat.

De villa staat al klaar voor Croky  ::), dus ze is van harte welkom.

groetjes

Cora

Sanna

Gossie, dus hij eet al!!! De schat :P. Dus hij kan het wel. Laat hem nog maar lekker dik worden hoor, ik neem alleen maar Michelin-vogeltjes mee naar huis ;).

Groetjes! Sanna

daan

CitaatGefeliciteerd! echt heel leuk dat hij geboren is zeg.
Ja, het is heel jammer, maar we hadden het wel verwacht.
wel heel opmerkelijk is, dat het ff slikken is, bij zo'n jong kleintje, maar dat het verder weinig met je doet.
Eerder stond ik er echt bij te huilen, wat nu niet meer is.
Als je met valkjes kweekt, wordt je wel een stuk harder.

Ja, ik vind het jammer dat de ouders het zelf niet doen, dat ze een nieuw nest belangrijker vinden.
Maar ik laat ze niet verhongeren. Dus ik maak wel wat tijd vrij om ze zelf te voeren, en ach het is ook zo gedaan met deze 2 hummeltjes.

groetjes LIque

Ja dat is ook zo hoor, ik had het hier ook veel moeilijker toen de eerste paar keren een jonkie dood ging. En je wordt daar wat harder in, is ook maar goed, want als je er elke keer te kang bij stil staat is je hobby niet leuk meer.
Tuurlijk is het jammer maar ik denk dan maar dat er een reden voor zal zijn toch.

Kus daan

Mandy

Klopt, heb ik ook, maar er moet niet teveel tegelijk op je dak komen, want dan kan je wel eens moedeloos worden... :-/
Tja en soms is er gewoon geen antwoord of oplossing en moet je je aan de natuur overlaten en is het zoals het is, je kan echt niet meer doen dan je best en als je fouten maakt ervan leren, maar we kunnen ook van elkaar leren. ;)
En zolang je kan genieten van alles wat wel goed gaat is het een leuke hobby, absoluut! ;D
Dus hopelijk krijgen we niet teveel tegenslagen meer en kunnen we binnenkort de kweek van 2004 goed afsluiten. :)
Ik hoop dat ik daar met jullie ook aan mee kan doen, maar ik moet morgen even een uitslag afwachten daar het niet helemaal goed gaat hier op het moment... :-/

Maar jullie, Lique&Peter en Daan, hebben tot nu toe best een goed jaar achter de rug, toch? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi allemaal,

Croky wordt donderdag opgehaald. Hij eet volledig zelf.
Ook Jamey doet het ontzettend goed.
Vandaag heb ik hem nog maar 1 keer gevoerd, wat eigenlijk niet eens nodig was.
maar voor alle zekerheid toch maar gedaan.
Hij had zijn kroppie al wel weer goed vol met zaadjes, en had zo te voelen ook goed gedronken.

Vandaag is er een bonte witmasker binnengehaald. die ik ook verder tam maak, voordat hij weg kan.
Ik heb hem al weer op mijn vinger gehad, en zo verwilderd was hij gelukkig ook niet.

groetjes Lique

ps mandy, ja, ik heb een erg goed jaar.
Ik had 70 ringen besteld, maar ze zijn al vrijwel op hihi.
Ik heb er nog maar een aantal besteld, want nog jongen zat op komst.

groetjes Lique

Irene

He lique,
fijn dat het met croky en jamey al zo goed gaat,zeker dat dat croky al bijna weg kan. Alleen sanna moet nog wat geduld hebben, maar het zal niet al te lang meer duren toch?
kun je niet beter zelf een ringenfabriekje beginnen? ;D Als je er 70 besteld heb en daar nog niet genoeg aan hebt! Ongelovelijk!
veel plezier weer met je kleintjes.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mandy

Citaatps mandy, ja, ik heb een erg goed jaar.
Ik had 70 ringen besteld, maar ze zijn al vrijwel op hihi.
Ik heb er nog maar een aantal besteld, want nog jongen zat op komst.

Ik ben er ook doorheen! ;)
Ik had 75 ringen, maar 11 zijn er naar Karin gegaan. Inmiddels heb ik ook 11 ringen van haar die ik nu als reserve heb en misschien nog nodig ga hebben. Ik heb nog 5 bevruchte eitjes en een ander nest met mogelijke bevruchte eieren en dan is het echt klaar dit jaar! :)
Twee ben ik er kwijt geraakt, leuk hé dat goude kleurtje tussen dat zaagsel! :P
En ik heb nu 3 ringen over omdat ik wegens overlijden niet meer hoefde te ringen. :-/
Hier zijn nu in totaal 55 jongen geboren  :) en helaas 12 overleden. :(
Hoe is dat bij jullie dit jaar? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl