17 augustus 2025, 20:11:43

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

Helaas is de jongste van Mickey en Minnie vandaag overleden.
Hij had een volle krop, lucht in de buikholte en zijn bekkie zat helemaal vol met voedsel.
Waarschijnlijk is hij gestikt, hij ziet erg blauw en is helemaal verkrampt.

Heel erg jammer, ik had hem graag groot zien worden, maar het heeft niet zo mogen zijn voor dit kleintje.

Met de andere jongen gaat het wel heel goed.

groetjes LIque

Suzanne

Hoi Lique,

Wat naar zeg. Typisch dat ze kunnen stikken  :o. Maar dat is bij mijn valkje toen ook gebeurd volgens mij. Dat was nl. pcies hetzelfde.

Succes verder met de rest van de valkjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sanna

Jeetje Lique! :o Wat sneu... Wat jammer dat je hem zo gevonden hebt, lijkt me niet zo'n leuk gezicht. Sterkte :-/

Sanna

Lique

8 juni 2004, 15:04:18 #498 Last Edit: 8 juni 2004, 15:09:09 by Angelique
Hoi Suzanne en Sanna,

Ja, ik vind het echt heel jammer, maar ik denk dat het voor hem misschien beter is zo. Hij had ee ngroeiachterstand, en ik voerde hem wel af en toe, maar hij was echt niet lekker.
Ik heb er ook foto;s van gemaakt.
Degene die het aankan, kan hier kijken:
http://www.valkparkiet.org/forumupload/jong3mickeyminnie.JPG

Ren en stimpy hebben hun eerste jong van hun 2e ronde.
ze hebben de kleine al goed gevoerd, en het is een groot jonkie.

groetjes Lique

daan

Hoi Lique,

joh das sneu erg jammer.
Je ziet het wel duidelijk ja op de foto.
Zonde hoor dat deze kleine noet groot moscht worden.

Knuf daan

Sanna

Aaaach.... dat arme moppie... en zo klein nog :-[

Joyce28

Lique

Hoi Allemaal,

Vandaag op mijn verjaardag is er ook weer een kleintje geboren.
De 2e van Ren en Stimpy.
De volgende is bezig, en ook de jongen van Chico, Tom en Jerry zijn bezig met uitkomen.

De witmaskerpop die 1 jong van Billy heeft gekregen, heb ik overgelegd op storm en fire.
Hij lag in het blok, helemaal alleen, zonder voer in de krop en hij voelde erg koud aan.
De moeder zat buiten in de buitenvoliere.

Ik heb het jong niet meer terug gelegd, omdat het de pop blijkbaar te veel wordt. En haar gezondheid gaat boven alles.
Storm en fire voeren het jong heel erg goed en nu heeft hij een broertje erbij.

groetjes Lique

Lique

Vanmorgen om half 7 zag ik dat er weer een jonkie geboren is.
Dit is een jonkie van Billy en Yellow en ligt bij Chico, Tom en Jerry.

groetjes LIque

Suzanne

Hoi Lique,

Gefeliciteerd met de nieuwste jongen. En wat goed dat dat verlaten jong nu gevoerd wordt door zijn pleegouders.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Net is het eerste echte jonkie van Chico en Tom&Jerry geboren.
Zo te zien is Chico de vader, want het is geen lutino of albino.
Chico's zaad is blijkbaar sterker als die van tom hahahah.
Maar het is een erg mooi geel donsje met donkere oogjes

groetjes Lique

Lique

Vanavond is het 3e jonkie van Ren en stimpy geboren.
OP het moment hebben we weer 15 jongen.

De jonge bonte witmaskers van Mickey en Minnie ga ik morgen proberen over te zetten bij Loulou en calvin.
De oudste heeft allemaal bloedplekken, waarschijnlijk hebben ze een stuk huid meegetrokken. Erg pijnlijk. De mogelijkheid om ze nu al zelf te voeden is er nog niet, daarom probeer ik het eerst bij een ander koppel.

groejtes LIque

Sanna

CitaatVanmorgen om half 7 zag ik dat er weer een jonkie geboren is.
Dit is een jonkie van Billy en Yellow en ligt bij Chico, Tom en Jerry.

groetjes LIque

Hihihi :P die heb ik vanmiddag in mijn handen gehad.... :-*

Groetjes! Sanna

Kirsty

Heee Lique,

We hebben zo te lezen wat nieuwtjes gemist deze week... Als eerste willen we je nog graag van harte feliciteren! En natuurlijk nog vele jaren toewensen!!

Leuk zeg dat ook jij verrast bent met de geboorte van een valkje op je verjaardag. Dat is zo bijzonder  ;)

En jeetje wat vervelend dat het soms ook tegenzit. Ik heb de foto's niet gezien. Ik ben niet zo'n held.

Lique

13 juni 2004, 05:12:47 #509 Last Edit: 13 juni 2004, 05:13:28 by Angelique
Het gaat erg slecht met het 3e jong van Billy Yellow en Shafali.
Hij ziet erg bleek.

Dit is hem dan.
Ik heb hem een paar dagen geleden geringd en vanavond viel zo het ringetje eraf, zo mager was hij geworden.
Ook ademt hij niet goed, ziet er ontzettend bleek uit, vrijwel wit.
Hij heeft zwarte ontlasting en is redelijk uitgedroogd. Je kan op de 2e foto goed zien, dat de inhoud van zijn darmen donker gekleurd zijn
Ik probeerde hem zelf te voeren, maar hij wilde er weinig van hebben.
Toch heb ik hem een klein b eetje water met druivensuiker kunnen geven. Hij wilde alleen moeilijk slikken.
Hij ziet er erg ziek uit, maar het is geen bloedmijt ofzo. ik heb niets kunnen ontdekken.
Billy en co voeren hem vrijwel niet, dus ik heb hem bij supermama storm gelegd. Hopelijk gaat het goed, warmte geeft ze hem iig wel, waar een warmtelamp niet tegenop kan.
Ik hoop dat als ik morgen wakker word, dat hij nog leeft en heel oud kan worden.
Mocht het niet zo zijn, dat hij het overleefd, hoop ik dat hij snel dood gaat, zonder pijn te lijden.
Maar meer kan ik niet voor hem doen, als ik gedaan heb...

groetjes Lique