23 augustus 2025, 06:56:13

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Kirsty

Hey Peter en Lique,

Hoe ver zijn de nestjes nu?
Ben weer erg benieuwd naar de foto's!!

Veel succes,
Kirsty

Lique

Hoi allemaal,

Er zijn weer jongen geboren!!!!!

Dit zal  volgend de mutatie berekeiningen een bonte witmasker jong worden.
De ouders zijn bonte witmasker x bont witmasker cinnamon.
Het jong is vandaag geboren, en is zelfs al goed gevoerd.
Vandaag zal er bij dat koppel minstens nog 1 jong uitkomen.

Dit zijn Mickey en Minnie met hun jong. Hij is ook vandaag geboren.
Hij zal volgens alle berekeningen een cinnamon witmasker worden. De ouders zijn: witmasker cinnamon x witmasker cinnamon bont.

ik ben ontzettend blij met deze kleine hummeltjes. Ik hoop dat alles goed blijft gaan met ze.

Het gaat niet alleen met hun erg goed, maar ook met de anderen. Jerry heeft een ander maatje gevonden, Chico.
Dus een bonte man, lutino pop. Ze hebben het erg naar hun zin, en ik verwacht vandaag of morgen hun eerste eitje.

Ren en stimpy zijn begonnen aan hun tweede ronde.
Zij hebben ook al weer een ei.

Billy, Yellow en Shafali zijn ook met hun 2e ronde bezig. Zij hebben wel 8 eitjes, en nog bevrucht ook.
Hun jong van de eerste ronde (bont cinnamon geparelde pop) wordt alleen nog slecht gevoerd.
Als hij zichzelf niet gaat redden, zal ik in actie moeten komen.

Storm en Fire hebben 4 eitjes, 2 van deze 4 lijken mij niet goed. Ook zijn ze té vloeibaar van binnen, wat al erg slecht is.

Een witmasker pop zit op 2 eitjes. 1 van Sammy en 1 van haarzelf. Die van Sammy lijkt goed te gaan, maar haar eigen eitje, daar zaten ook luchtbelletjes in...

Kortom, weer erg goed nieuws...

Suzanne

Hoi Lique,

Gefeliciteerd met je jongen! Leuk hoor, weer van die kleintjes. Hoeveelste is dat nu inmiddels voor dit jaar? En mooie vogels hoor, die ouder vogels!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

We hebben al 31 jongen geringd. Alle geringde vogels hebben het overleefd.
We hebben er wel meer gehad, alleen er zijn ook een aantal overleden.

Maar nu dit jaar al 33 jongen hihi, en we zijn nog lang niet klaar...
nou, de valken dan hihi.

groejtes Lique

Suzanne

Hoi,

En dan zeggen ze wat over konijnen  :D! Die valkjes kunnen er ook wat van  ;D. Geweldig zeg, zoveel jongen. Alleen heb je ze wel ook allemaal kunnen verkopen (degene die je kwijt wilde)? Anders zit het op een gegeven moment toch aardig vol lijkt me.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Ja, ik heb ze werkelijk allemaal kunnen verkopen.
Ik heb ook reserveringen staan voor de aankomende rondes.
Ik heb zelf gehouden wat ik wilde, en dat is een witmasker gepareld en een cinnamon bont geparelde pop.

Suzanne

Hoi Lique,

Dat is fijn om te horen. Geweldig joh!

Groetjes

Suzanne

Lique

Hij lijkt wle wat op jouw jongste kleine hihi

Suzanne

Nou, idd zeg! Ennu dat is mijn oudste kleine  ;).

De jongste kleine zit links op de foto  :). Helaas is die ziekjes  :(.

Groetjes

Suzanne

Lique

Hihi, ja, hij lijkt de oudste...
Maar dat zegt tegenwoordig ook allemaal niets. Dat jong wat ik je liet zien, heeft de achterstand. Hij is nu al 6 weken, maar ziet er uit als 4 en een halve week.
Ik heb hem zo lang moeten bijvoeren, met pap en druivensuiker. Maar het resultaat is er, hij is kerngezond.
Zij eigenlijk...

Heel jammer, dat hij niet lekker is, ik las iets over een evt. papegaaienziekte?

Suzanne

Hoi,

Op de foto lijkt hij idd de kleinste, maar in werkelijkheid is hij een stuk groter dan de jongste (ook al schelen ze maar 1 dag).

Ja, er werd idd papegaaienziekte genoemd, hoewel ik dat zelf niet zo geloof. Geen tranende oogjes, geen rare ontlasting. En hij heeft gisteren heel goed gegeten. Net zag ik hem wat zaadjes eten, en drinken. Verder zat hij gisteravond te slapen met zijn koppie in de veren en zag ik hem net zichzelf poetsen. Ik denk zelf eerder aan een zware verkoudheid. Maar ik blijf heel erg alert en hou mijn andere vogels heel goed in de gaten. Want hetzelfde geld is het wel zo.

Groetjes

Suzanne

Lique

22 mei 2004, 15:57:15 #416 Last Edit: 22 mei 2004, 16:07:09 by Angelique
Hoi Suzanne,

Wij hebben ook de papegaaienziekte gehad, en het was echt geen pretje.
Alleen iedere vogel reageert er anders op.
IK had ook ernstig zieke vogels, maar geen vochtige of ontstoken ogen, of felgroene ontlasting. maar 1 ding was zeker, ze waren doodziek.
Calvin, zij heeft nu haar eerste jong, op de bovenste foto beschreven, was ook echt doodziek. Zij heeft al heel wat mee moeten maken.

Dit was ze toen ze de papegaaienziekte had. Wonder boven wonder is ze erbovenop gekomen. Wij hebben haar ook mee naar feld genomen.

Ook had ze opeens een paar veren geknakt, wat overigens nog steeds niet supermooi is.
Toen zat haar ring te strak:

Dit hebben we ook moeten laten verwijderen. Maar zonder rind gaat het echt heel goed met haar...
Maar nu, eindelijk, ze mag haarzelf moeder noemen van een prachtige kanjer...

Lique

Hoi allemaal,

Ja hoor hihi, de kleintjes komen echt achter mekaar uit hier.
Bijna lopende band werk hahahah.

Calvin en Loulou heben hun 2e jong. De camera lag binnen en ik zag het jong uit zijn eitje kruipen. Peter rende naar binnen om de camera te halen, maar helaas, net te laat.

Hier zie je paps en mams lekker bij de kleintjes zitten...

Lieve

Hoi Lique,

Gefeliciteerd met de nieuwkomertjes, moet ik binnenkort weer naar Zwolle ;D ;D ;D ;D ;D
Staks krijg ik mijn koffertje mee, kan ik gelijk bij jullie blijven wonen :D :D :D :D
Ze zijn al weer prachtig!!!!!!
PS Pacini wordt waarschijnlijk Popke, maar juergen is er nog niet uit.

Liefs,
Lieve, Pookee, Pasini, en Peanut

Marije

Zozo,
Dat gaat weer lekker daar zeg!
Hier gaat ook alles geweldig met Pur, hij heeft vandaag (pas) ontdekt dat aan snoepstaven ook echt lekkere zaadjes zitten! :D
Ik zal je ff een IM sturen, Lique, en ws komt vanavond in m'n dagboek een foto!
Groetjes,