18 augustus 2025, 21:02:01

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Stijn,

Dan had ik lekkuh gelijk  :P :P :P :P. Mijn man beweerde nl. dat de oudere vogels helemaal geen krop meer hadden. Dus ik zei van wel, omdat ze vanuit de krop de jongen voerden. Hij zei dat de krop dan wel gekrompen zou zijn bij volwassen valken. Maar ze kunnen dus wel even groot worden als die van de jongen.  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Elke vogel heeft een krop alleen bij de jongen zie je de krop appart van het buikje zitten.
Als ze ouder worden groeien ze en ligt dat bijna tegen elkaar aan.
Je voelt bij een volwassen valk ook nog wel de krop maar je ziet hem minder duidelijk omdat er ook veren overheen zitten.
En ik denk dat de krop van een volwassen valkje nog wel groter is dan van een jong alleen valt het minder op omdat de vogel dan ook groter is.

Groetjes, Paul

Nes

Hoi Lique,

hoe is het nu met het jonkie  :(? Goed hoop ik?
Die albino is idd echt een prachtvalkje  :o geworden!
Je zal wel heel trots zijn  :)

Groetjes Nes.

Lique

23 april 2004, 01:19:52 #348 Last Edit: 23 april 2004, 01:33:12 by Angelique
Hoi allemaal,

De valkjes vermaken zich prima zo. De jongen worden ook goed geaccepteerd door alle andere volwassen valkjes.
Zo en nu mar eens de Cam op de foto zetten, samen met een paar andere valkjes:

Het gaat weer heel lekker met de jongen.
Dit zijn de jongen van Hubba en Bubba:

Dit jong is voor Lieve:

Nog een jong voor lieve hihi, en de geparelde blijft zoals het ernaar uitziet, lekker hier bij mij:

Marije

Komt er ook een fotootje van mijn toekomstige valkje op de site? :)
Ja, jullie horen het goed hoor!!! :D
Ik ben de trotse toekomstige eigenaar van het oudste jong van Sjors en Sjimmie!  ;D, toch Lique?
Ik ben helemaal happy! :P
Groetjes,

Paul

Hoi Lique,

Het gaat weer goed met de jongen bij jullie zeg :-)
En nu weet ik ook hoe de webcam erbij hangt want normaal zie je alleen vanuit de webcam de volliere :-)
Is die geparelde een beetje achtergebleven hij lijkt er niet echt supergoed uit te zien ?
Die albino ziet er wel heel mooi uit zo :-)

Hoi VP,

Leuk dat je een valkje van Lique neemt dan kunnen we daar alles over lezen :-)

Groetjes, Paul

Lique

Hoi allemaal,

Gisteren is het eerste valkje weg gegaan. Pino zit nu heerlijk bij Kirsty en Frank.
Vandaag wordt het tweede jong opgehaald, Vlugge Japie.
Henry en Paul komen hem halen.

het geparelde jong wat binnen zit heeft wel een achterstand, maar hij begint echt heel mooi bij te komen.

groetjes lique

Marije

Dat is mooi!
Lique, heb je m'n "Instant message" gekregen?
Ik heb je er net 1tje gestuurd! ;D
Groetjes,

Lique

Hoi marije,

Dit is het oudste jong van sjors en sjimmie:

Lique

Hoi allemaal,

Paul en henry hebben vandaag het oudste lutino jong opgehaald.
Nu zijn er al 2 jongen weg...

groetjes Lique

daan

Hoi Lique,

ja dat is altijd weer ff slikken hé als de kleintjes weg moeten.
Maar ja dat hoort erbij we kunnen helaas niet alles houden hihii

Knuffel daan

Stijn dc

hoi lique

tis altijd jammer dat er jonkies weg moeten, maar nu heb je tenminste weer anderemensen blij gemaakt :)

SDc:D

Paul

26 april 2004, 07:16:09 #357 Last Edit: 26 april 2004, 07:17:04 by Paul
Hoi Lique,

De kleine heeft de reis goed doorstaan en zit nu lekker te suffen bovenop de sepia die in de kooi hangt :-)
Hij heeft een eigen kooi waar eind deze week ook nog twee vriendjes bijkomen de andere grotere gaan in een apparte kamervolliere.
Volgens mij zijn we alleen dat zakje zaad vergeten want ik zag het niet in de auto liggen maar ik heb nog wel 30 kilo liggen voor hem hoor :-)
Ik zal hem in elk geval morgen even wat extra aandacht geven en ook goed opletten of ie regelmatig drinkt en hem desnoods even wat met de hand geven.
Hij is nu zo duf van de reis dat ik hem even met rust laat.
Hij was zeker niet bang en zat heerlijk op zijn gemak in het bakje tijdens de reis.
Ook zat ie al in de trosgierst en de bodembedekking te pikken onder het rijden :-)
Dus dat komt zeker wel goed met hem/haar
Ik weet alleen nog niet hoe hij heet dat heb ik ook nog niet van Henry gehoord en ik ben het vergeten te vragen.
Maar morgen zal ik dat zeker wel horen :-)

Groetjes, Paul

Bianca

zo paul wat zullen jullie lang in de auto hebben gezeten zeg!'
Ik hoop dat alles goed blijft gaan met de nieuwe kleine!
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lique

Hoi Paul,

hartstikke mooi dat het goed is gegaan in de auto.
Hij heet "vlugge" Japie.
Het voer heeft Henry meegenomen, want het ligt hier niet meer op de kast, en ik zag hem ermee in de handen.

Waarschijnlijk vandaag wordt de middelste geparelde al opgehaald, enwoensdag de andere 2 geparelden.

De jongste lutino is nog eventjes afwachten, ik wil nog even kijken hoe het daarmee gaat, hij is me nog iets té afhankelijk.

groejtes Lique