18 augustus 2025, 17:05:23

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

Dit zijn de jongen van Ren en Stimpy.
Nog 1 weekje ongeveer, en dan mogen ze weg.
Maar trudie, inderdaad, Yellow is wel een verassingsvalkje hoor hihi. Ik ben heel erg blij met ze en heel trots op ze.
Er zit ook een cinnamon bij Sjors en sjimmie. 3 geparelden en 1 cinnamon, dus die wordt voor jou lieve.

Ik merkte op dat 1 jong van bil en yel moeilijk kan poepen.
Zijn poep is heel dik en hard.
Hij heeft er moeite mee, om het eruit te krijgen.
Verder heeft hij geen verstopping gelukkig.
Maar hij staat de heledag in de houding om te gaan poepen :-/

De witmaskertjes doen het heel erg goed, hubba eb bubba voeren ze bijzonder goed, en laten ze geen moment alleen.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Ze zijn prachtig geworden joh. Kan niet wachten tot mijn 2 kleintjes veertjes krijgen  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lieve

Hoi Lique,

Prachtige beestjes van Ren en Stimpy ;) ;) ;) ;). Ik vind zelfs de geparelde heel mooi  :o :o :o :o, maar ja, ik maak de keuze welke dieren we willen altijd met twee en dan moet je dus ook alle twee achter de keuze staan.
Ik hoop dat hij/zij goed terecht komt, want ik merk dat ik er toch een speciaal boontje voor ben blijven houden  ;D ;D ;D ;D.
Maar ik weet ook dat jij daar wel voor zult zorgen, dus ik moet me daar niet druk over maken.
Je kent waarschijnlijk ook al mijn volgend gezeur: heb je al een fotootje van de Peanuts ( de cinnamon) en eventueel ook nog eentje van Pacini. ;D :-[ ;D :-[ ;D :-[

groetjes, LIEVE

Lique

19 april 2004, 16:21:45 #318 Last Edit: 19 april 2004, 16:27:13 by Angelique
Hoi allemaal,

Ja, het is echt allemaal heel leuk om mee te maken, suzanne, geniet er maar van hihi, nu ze nog geen veren hebben, het komt gauw zat, en dan vliegt de tijd hoor.

Dit zijn de jongen van Sjors en Sjimmie, ze groeien ongelooflijk goed, en lieve, kijk, jouw kleintje zit daar ook bij. Het is degene zonder pareltjes hihi.

Dit zijn de 3 witmaskertjes met hun papsie

Dit zijn de jongen van Billy Yellow en shafali.

Kirsty

Leuk foto's... Wat een schatjes allemaal!

Enne.. Lieve, wij kennen elkaar niet, maar ik was dit weekend naar mijn albino (Pino) aan het kijken en heb die van jou ook nog even mogen bewonderen. Het zijn echt mooie kanjers om te zien! En lief!!!

Lique, is Pino nog steeds een beetje (hoewel beetje...) lui? En hoe gaat het met de vliegkunsten?

Kirsty

Lieve

Hoi Lique,

Ik heb hem gezien hoor :D :D :D :D
Ze zijn allemaal zo schattig en groeien inderdaad als kool :o :o :o

Groetjes, Lieve

Lieve

Hoi Kirsty,

Ze zijn inderdaad prachtig,hé.
Die van jouw is een beetje ouder dan die van mij. Die was ook al een stuk flinker toen ik hem gezien heb maar dat is al weer even geleden.

We boffen maar met Lique en Peter en hun valkjes, niet.

Groetjes, Lieve

Kirsty

Lieve,

Ja, Pino is iets ouder en dikker hahaha. Ja wij boffen zeker met Lique en Peter!
Wij hebben ook nog het geluk dat we dichtbij wonen en al heel vaak hebben mogen kijken hoe onze kanjer groeit. Dat is echt super!!

Kirsty

Marije

Zijn alle jongen van Billy, Yellow en Shafali eigenlijk al gereserveerd????? Wat leuk zeg, zo'n drukke beesteboel met al die kinders....... ;D
Mooie foto's zeg!
 :-*

Marije

O ooooowwwww
Alweer een smiley foutje....... ::)
Die  ??? smiley moet gewoon een paar vraagtekens zijn!
Sorry......( :D)

Lique

CitaatZijn alle jongen van Billy, Yellow en Shafali eigenlijk al gereserveerd????? Wat leuk zeg, zo'n drukke beesteboel met al die kinders....... ;D
Mooie foto's zeg!
 :-*
nee, die zijn nog niet gereserveerd, dussss je hebt nog alle keuze hihi ;)

Astrid Steenstra

Beste Lique,

Wij zijn op zoek naar een jong valkparkietje. Nu las ik net jouw hele verhaal en zag dat jij nog jonge over had. Hoe oud zijn deze? Want je verhal begint al in februari en in maart zijn de meeste eieren uitgekomen. Normaal mogen jongen toch met 6 weken weg? Als jouw jongen ouder zijn, krijgen wij het dan nog wel tam? Zijn alle andere jongen al weg? Heb je ook een foto van de jongen die nog over zijn? Geef jij de jongen een naam of mogen we die zelf verzinnen? Mogen wij wij wel vogels kopen als we niet lid zijn? Veel vragen he?
Waar kunnen we de valkparkiet dan ophalen?

Veel groetjes van Astrid

bren

Hoi Astrid,

Als ik Lique ff voor mag zijn:
Wij hebben ook 2 valkjes bij Lique en Peter gekocht toen ze circa 6 weken oud waren. Hun valkjes zijn in de meeste gevallen al tam gemaakt omdat ze vanaf de geboorte aan mensen gewend gemaakt worden.
Die van ons zijn dus ook tam en erg gezond.
Ze heten Pino en Micky, namen die we ze trouwens zelf hebben gegeven...haha

Nou, succes met de zoektocht!

groetjes, Brenda

Henry

beste astrid

nou je hoef echt geen lid te zijn hoor van deze forum om een valkje te halen bij lique en peter ;)
en ze worden echt super tam gemaakt omdat de valkjes als ze nog jong zijn al aan handen worden gewent.en je mag zelf een naam verzinnen he.

henry en de valkjes

Lique

CitaatBeste Lique,

Wij zijn op zoek naar een jong valkparkietje. Nu las ik net jouw hele verhaal en zag dat jij nog jonge over had. Hoe oud zijn deze? Want je verhal begint al in februari en in maart zijn de meeste eieren uitgekomen. Normaal mogen jongen toch met 6 weken weg? Als jouw jongen ouder zijn, krijgen wij het dan nog wel tam? Zijn alle andere jongen al weg? Heb je ook een foto van de jongen die nog over zijn? Geef jij de jongen een naam of mogen we die zelf verzinnen? Mogen wij wij wel vogels kopen als we niet lid zijn? Veel vragen he?
Waar kunnen we de valkparkiet dan ophalen?

Veel groetjes van Astrid
Hoi Astrid,

Wat leuk, dat je ook een jonge valkparkiet wilt.
Wij hebben nog verschillende mutaties ter beschikking, waaronder wildkleur, cinnamon, cinnamon gepareld.

Deze jongen zijn van Sjors en sjimmie, de cinnamon is al gereserveerd, de cinnamon geparelden nog niet.
De oudste is van 28 maart, dus donderdag is hij 4 weken.

Deze jongen zijn ook nog niet gereserveerd.
De oudste is morgen 3 weken oud.

2 van deze wildkleur jongen hebben ook nog geen baasje.
 deze jongen zijn 4 weken oud, en mogen met 2 weken ongeveer weg.

Genoeg keuze dus ;)
De prijslijst staan online, bij kwekerij.

Ik maak de jongen tam, dus daar heb je vrij weinig werk aan.
Ze kunnen alleen even wat onwennig zijn, maar met een paar dagen is dit wel goed gekomen. De namen mag de baas/bazin uitzoeken, bij mij hebben de jonkies een nummer hihi. Ik ring ze, maar ik noem ze altijd bijvoorbeeld jong 3 van sjors. Dan weet peter wel welke ik bedoel hihi.
Namen geven doe ik heel bewust niet, omdat dit een band gaat scheppen. Ik heb altijd wel een band met de kleintjes, maar dit wil ik zo min mogelijk proberen te houden.
Natuurlijk, iedereen mag een jong overnemen, lid of geen lid.

groetjes Lique