18 augustus 2025, 13:54:38

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Het laatste jong van Levi's en Chipie zag ik vanmorgen dood in het kastje liggen.
Na wat onderzoeken zag ik dat hij is aangevallen.
De pootjes en vleugels e.d. zijn afgebeten...

Speedy

Oh, jakkie wat erg zeg.
Wat een pech, jammer hoor.
Wat kan de oorzaak zijn dat ze zoiets doen?
Jaloezie onderling?

Lique

Hoi Trudie,

ik heb echt geen flauw idee. Hij is flink toegetakeld.

Hij zit onder de rode pikpuntjes, zijn teentjes zijn afgebeten, en zijn vleugeltje ook.

Wel heb ik ook nog goed nieuws, er is een 2e jong geboren bij Hubba en Bubba.
Er is nu duidelijk wie de echte vader is, en dat is niet boss. Boss heeft al de tijd gebroedt, en beschouwt de jongen als de zijne.
maar een witmasker cinnamon man is de vader. Anders kon er nooit een cinnamon jong uitkomen.
Maar hij is een goede vader, en omdat hij beter bij bubba past, gaat hij hubba heten...

Lique

En nog een nieuwtje, de oudste 2 jongen van Tom en Jerry, de albino Pino en de lutino (geen naam) zijn uitgevlogen.
Ook zijn de oudste 2 jongen van Ren en stimpy (ook geen naam) uitgevlogen.
Dus lianne, mahjouba, kirsty en bert, jullie jongen beginnen groot te worden hihi.

groetjes Lique

Speedy

Ach gossie zielig hoopje hoor.

Leuk van je andere geboortes en uitvliegers.

Ik heb trouwens net goed kunnen bekijken hoe het teentje er nu eigenlijk uitziet van het oudste jong van Punky en Kobus, maar het is helaas toch een stompje zonder nageltje.
Het is dus afgebeten en afgestorven, nu is het een mooi roze stompje, in een puntje eigenlijk.
Gelukkig is het vanzelf goed gekomen, door zonder ontstekingen zo mooi te helen.
Jammer he,  maar ja niks aan te doen.

Groetjes,
  Trudie

Barbara

Hoi Lique,

Bah, wat vervelend om zo'n jong zo te vinden! Maar ja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal af en toe als je kweekt denk ik...

Je zie dat pa een witmasker cinnamon moet zijn omdat er anders geen cinnamon jongen uit kunnen komen, maar als pa split is voor cinnamon, kan het ook hoor! Dan zijn cinnamon jongen zeker popjes. Of mis ik nog wat andere info?

Groetjes,

Barbara

Lique

CitaatJe zie dat pa een witmasker cinnamon moet zijn omdat er anders geen cinnamon jongen uit kunnen komen, maar als pa split is voor cinnamon, kan het ook hoor! Dan zijn cinnamon jongen zeker popjes. Of mis ik nog wat andere info?
Ik heb een Witmasker Cinnamon man met een witmasker pop bezig zien zijn.
Alleen vanaf het begin zat er al een andere man op, waardoor ik begon te tweifelen.
Maar als hij de vader zou zijn, zouden er geen cinnamon jongen komen, vandaar dat ik weet dat de cinnamon witmasker de vader is.
De witmasker cinnamon jongen wat er uitkomen, zullen poppen zijn, en de witmaskers zullen mannen zijn, volgens de berekeningen.
Alleen kunnen ze ook nog ergens split voor zijn, dat weet ik niet.
Maar dat is nog eventjes afwachten.

groetjes Lique

Barbara

Hoe weet je dan dat die andere vader geen cinnamon jongen kan krijgen?

Lique

Omdat hij een witmasker fallow bont is, en zijn nakomelingen zullen alleen witmaskers split fallow bont zijn.
En ik zag overduidelijk dat ze rood doorschijnende oogjes hebben, dus cinnamon ;)

Barbara

Als je zeker weet dat hij geen split heeft voor cinnamon, dan kan  hij idd geen cinnamon jongen krijgen. Ik wist trouwens niet dat cinnamons rood doorschijnende oogjes hebben als ze jong zijn, wel dat ze wat bruiner zijn dan van wildkleur valkjes. Weer wat geleerd! Als ik volgend jaar misschien ook jongen krijg van mijn nieuwe aanwinst, is dat handig om te weten. Ik hoop dat ze wat met Dimi krijgt, die is lutino cinnamon, dan krijg ik er zeker cinnamons bij!

Lique

Hoi Barbara,

Een tijdje geleden heb ik er een onderwerp over geopend.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=muta;action=display;num=1074513482
Want heel veel cinnamons hebben het.
De jongen hebben als het een cinnamon is, echt rood doorschijnende ogen.

groetjes Lique

Barbara

Hoi Mandy,

das waar ook, dat heb ik gelezen! Mijn Buffy had idd wel donkerbruine ogen, maar ik heb hem niet gezien als jong. Ben benieuwd of de oogjes van Xena ook bruinig zullen zijn. Ze is vrij licht geloof ik, dus dat zou wel goed zichtbaar moeten zijn. Ze heeft dan veel 'verdunning' van het pigment in haar ogen verwacht ik.

Groetjes,

Barbara

Nes

He jak, lique,

wat kan de natuur toch wreed zijn  :( wat akelig zeg.
Er zijn nu toch al een aantal jonkies dood gegaan...  :(
Ik vind het echt heel sneu voor je, en voor de valkjes natuurlijk ook. Ik hoop dat dit toch de laatste was..

Liefs, Nes.

Lique

Hoi allemaal,

De oudste lutino gaat niet naar het baasje waar hij heen zou gaan.
Hij heeft geannuleerd.
Hij kan naar het buitenland voor een paar weken.
Maar deze lutino kan vast en zeker nog wel naar iemand anders van de lijst

Lique

Jeetje zeg, waarom bestellen mensen in een impuls een valkje.
Nu krijg ik een mailtje van iemnad anders, uit het nest van ren en stipmpy, die het valkje nu opeens wel erg duur vond.
Bij haar in de buurt zijn ze maar 11 euro.
Tja, maar zij zullen er vast niet zo druk mee bezig zijn als ik.
Graag of helemaal niet denk ik maar zo. :-/