7 augustus 2025, 12:33:53

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Ria

Hoi Lique,

Ik had het al gehoord maar moest nog weg vanavond en ben nu even terug. Het houdt maar niet op. Ik hoop nu echt dat het beter gaat want dit is niet leuk meer.

Sterkte,
Ria

Lique

28 augustus 2004, 02:50:58 #946 Last Edit: 28 augustus 2004, 02:54:40 by Angelique
Vanavond tijdens de nestcontrole zag ik dat ook het wildkleur jong van storm en Fire overleden was.
Vanmiddag zag hij er nog erg goed uit, zat mooi in de veren, maar vanavond lag hij opeens kaal en dood in het blok.

Het valt me op, dat als een jong overlijdt, en op 1 kant liggen, dat deze poot opgezwollen is.
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurt, het hele kastje onder de losgerukje veren, en dan zo'n zielig jonkie erin :'(
Hummeltje was het eerste jong wat overleed in hun kastje.
De bonte gisteren was de tweede, en nu deze lieve wildkleur.

Het is in en in triest.

Hier de foto's van het jong:
http://www.valkparkiet.org/forumupload/IMG_1871.JPG
http://www.valkparkiet.org/forumupload/IMG_1872.JPG

groetjes LIque

marianca

Hallo Ligue,

Ach meissie wat erg :'(.Ik leef zo met je mee.

Dikke knufffffff en  :'( meissie

sterkte
marianca

Rika

oneeeeeeeeeee niet weer. pffffffffffffffffffff
Alweer pech . balen
STOP aub ..........................
duimen dat niet meer verder overleden komen .
ben sprakeloos pfffffffffffffffffffff

carco

Jee Lique
Daar gaat het ook niet echt geweldig hè? >:(
maar betekent die kale jongen dan dat de ouders dit doen, nadat het jong dood is ofzo? Toch wel bizar!
Heel veel sterkte voor jullie ook weer, en dat de zon in valkjesland toch maar weer snel gaat schijnen en dit blijft doen!
Groetje: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Manielle

Lique toch, wat een narigheid zo in een paar dagen. Vorige week leek het allemaal nog aardig te gaan en nu deze ellende allemaal. Ik heb er al tranen van in m'n ogen staan dus ik kan me voorstellen dat jij er echt helemaal kapot van bent. Ik kan geen woorden vinden om je te troosten, weet in ieder geval dat ik aan je denk.

Heel veel sterkte!
Liefs Manielle

Lique

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.
het is gewoonweg verschrikkelijk als er zoveel valkjes overlijden.
Iedere keer ben ik bang om naar de voliere te gaan, om de controles te doen.
Ik zit met een groot probleem:
Bij sommige jongen die al weg mogen lijken er een paar niet helemaal lekker te zijn. Alle jongen zullen nu behandeld worden met antibiotica. Dit zijn. Dus 8 jongen extra.
Ik had al 6 jongen die ik moest voeren, maar nu komen er nog een aantal bij.
Volgens Feld konden de jongen wel weg, als ze niet bij andere vogels zouden komen. Dit is voor de valkjes zelf ook veel beter, omdat ze dan nog meer tijd en aandacht krijgen. Wel krijgen ze allen antibiotica, vitamine e.d. mee. Gelukkig kan het op deze manier, anders zou ik nog meer aparte kooitjes moeten maken, om ze in te huisvesten.

Er zijn er net 2 opgehaald, gelukkig weet hij hoe het allemaal moet, maar heb alsnog een goede beschrijving gegeven.
Straks wordt er nog eentje opgehaald.Hiervoor zou hetzelfde gelden.

Valkjes waar ik mijn tweifels over heb mogen niet weg, deze blijven lekker hier.

Hopelijk komt er gauw een einde aan alle narigheid, want het valt niet mee allemaal.

Gisteren heb ik voederhulp gekregen van Irene. Vond ik echt heel fijn. In plaats van een uur bezig te zijn, waren we nu nog maar 3 kwartier bezig. het heeft me echt goed gedaan, dat ze geholpen heeft.

groetjes lique
Ook

Irene

28 augustus 2004, 17:54:42 #952 Last Edit: 28 augustus 2004, 17:55:00 by irene
 :D :D :D :D :D lieve lique toch! Zeg nu maar eerlijk dat je niet veel aan me had! dat mogen ze best weten :D :D :D :D En als ik je zo kan helpen, dan doe ik dat; blij dat ik iets kan doen; al is het gezellig in de weg lopen ;D.Dus geen bedankjes; is helemaal niet nodig  :-[  

Ik was er gister bij toen Lique het dode jong vond; dat gaat je echt door merg en been! :(. Kop op wijffie;we denken aan je! Want wat ik anders zeggen, dan opmerken dat ik mijn petje voor je afneem hoe je je staande houdt in deze situatie! Het zal echt stoppen, alleen wanneer dat zal zijn, daar kan ik je geen antwoord op geven!

:-* :-* :-*, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Marianne

Hoi Lique en Peter,

Tjonge, wat vervelend.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je onderhand schrik krijgt om naar de voliere en de broedblokken te gaan.
Allebei heel veel sterkte.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kirsten

oh meid ik hoop nu echt voor je dat er betere tijden aankomen, elke keer zoveel verdriet is niet leuk en raakt je zo diep van binnen.

sterkte en ik denk aan je(en je valkjes)

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tonki

hoi lique  :)

Tonki is goed aangekomen en voelt zich al behoorlijk thuis, hij gaat het helehuis mee door en er komt zo nu en dan al een fluitje uit  :) ben er echt supr blij mee! bedankt voor alle goeie uitleg en alles wat ik mee gekregen heb en ik hoop dat alle narigheid snel over is  :'(!

groetjes Amanda  ::)

Paul

Hoi Lique,

Wat verschrikkelijk om je jongen zo te vinden :-(
Ik heb zelf ook wel eens dode jongen maar die zijn dan 1 of 2 dagen oud en dat is toch anders en die mankeren ook vaak iets dat ze het niet redden.
Alleen mijn albino jong is met 5 weken doodgegaan daar was ik ook echt kapot van :-(
Maar bij jou is het nog veel erger met zoveel jongen dood :-(
Heel veel sterkte en er komen zeker betere tijden en we leren steeds meer over ziektes dus kunnen we er ons ook beter tegen wapenen.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

het gaat maar door he, ook bij jou :'(  Dit is te erg voor woorden, dit moet gewoon ophouden :'( :'(

Maar even zeggen, hou je sterk meid, er komen wel betere tijden aan want na zoveel ellende, verdienen we allemaal wel een betere periode :'(
Ik denk aan je :-*

groetjes
Annouschka

Lique

30 augustus 2004, 15:21:03 #958 Last Edit: 30 augustus 2004, 15:23:54 by Angelique
Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.
Het lijkt ietsje beter te gaan met de jongen die ik apart heb zitten. Ik voer ze voortaan 1 keer per dag bij, verder eten ze heel goed al zelf.
Ook moeten ze nog antibiotica krijgen, tot zaterdag.
Duidelijk vooruitgang dus, bij deze kleintjes.
Ook scheppie eet zelf. Daar sta ik nog het meeste van te kijken.

Echter is er vannacht wel weer een jong overleden.
ik zal hier geen foto van maken en plaatsen, omdat hij er erg vies bij lag. Ze hebben hem vertrappeld, en zat onder de poepjes.
Gisteravond heb ik hem wat geprobeerd te voeren, omdat hij zo mager was.
Ook dit jong had een groeiafwijking. De anderen zijn al veel groter en forser. Deze bleef klein.
Ik had hem afgelopen week geringd, ook deze ring heb ik afgeschoven om zo een aandenken te hebben aan een mooi en leif valkje.
Nu al het 6e overleden jong, in korte tijd...

groetjes lique

Sanna

Jeetje Lique, houdt het nog eens een keer op? :'(
Heb je het idee dat de andere jongen een beetje sterker worden nou?

Weer heel veel sterkte met je verlies, en laat de moed niet zakken hè?

Veel liefs :-*, Sanna