11 augustus 2025, 09:04:26

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Anita1

:o sjees jij hebt ook elke keer wat he schat? pff zielig zeg dat van die veertjes.echt niet leuk om te zien.ben heel benieuwd wat er uit komt.succes vanaaf knuff anita ;)

Inger m

Hoi Lique,
Das mss idd ook nog een mogelijkheid van de AB, wist niet dat ze dat binnengehad hadden.

In iedergeval veel succes bij Feld! Ik ben benieuwd wat hij aan de snavel kan doen!

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marije

Ben je al terug?
Hoe is het geweest bij de DA?
En met scheppie, wat zei 'ie daarover?
Ben benieuwd!
Groetjes,

Sanna

He wat jammer nou van Noah haar eitje... :-/. Ik hoop voor je dat ze het eens gaat leren, want dit is zonde natuurlijk.
Hoe is het met Scheppie??

Groetjes! Sanna

Barbara

Hoi Lique, hoe is het idd met Scheppie? En wat had die nieuwe geparelde lutino dan waar je het over hebt? Dat kan ik niet terugvinden. Groetjes, Barbara

Mandy

CitaatHet is een goed idee Mandy, als we een ruil kunnen doen met split zilver witmasker valkjes.

Ik zie dit nu pas, maar dat is goed. ;)

En wat gek van dat schepbekkie, is dat een aangeboren foutje?
En van die veren is ook raar om zo te zien, maar ik zie het hier ook met jongen die antibiotica hebben gehad, de veren zien er minder mooi en goed uit, ook anders qua structuur en kleur. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi allemaal,

Als ik weer eens iets heb, waar ik Feld zijn mening voor nodig heb, zal ik dit niet meer via Annie bespreken, maar via Feld zelf.
We zijn voor niets naar Amersfoort gereden. nou niet helemaal voor niets, want we hebben heerlijk koffie gedronken bij Fred en Irene.

Maar Met scheppie:
Feld heeft zijn ondersnavel iets geknipt. Dit deed hij te ver en begon gelijk als een rund te bloeden.
Hij brandde het dicht met een soort soldeerapparaat.
Dit moet een aantal maal herhaald worden, en op deze manier kan de bovensnavel gaan groeien.
Alleen ik kan het zelf ook! Ik heb in het verleden ook wel eens een snaveltje moeten knippen, omdat deze te lang was.
Alleen Annie had het erover, dat er een speciale techniek voor was, en dat Feld dat voor kon doen, zodat ik het later zelf kon.
Maar als ze nou gelijk gezegd had, dat hij hem zou knippen, was ik er helemaal niet heen gegaan.

Maar ach, het is nu weer (voorlopig) goed met mn kleine scheppie. Ik zal hem voorlopig zelf houden, daarna mag hij naar iemand toe.
Ook zal ik een mooie naam voor hem verzinnen.

De lutino geparelde pop Lucky heb ik niet meegenomen.
We hebben haar nog eens goed bekeken, en het komt heel mooi voor mekaar, zonder dat er een arts naar kijkt.
Dit is trouwens niet voor iedereen, om een reden te hebben om niet naar een arts te gaan hoor.
Maar ik zie duidelijk dat ze vooruit gaat, en de veren mooi terug groeien.

Ik heb ook foto's meegenomen van de valkjes die er slecht aan toe zijn hier, en de 2 jongen die de vederafwijking hebben.
Feld gaf aan, dat de valkjes met de afwijking heel gezond kunnen zijn, maar dat het zijn tijd nodig heeft, om de veren mooi te laten worden.
Na de eerste rui zullen het prachtvalkjes worden.
Niets aan de hand dus, het komt door de Doxycycline.

De paar valkjes die er nog niet helemaal super uitzien, gaan morgen apart, en zullen met de hand gevoerd worden.
Ze mogen niet meer in aanmerking komen met de andere valken, en zullen allen een apart broedkooitje krijgen.
Op deze manier kan niemand mekaar meer besmetten.
Zij krijgen een paar keer per dag handvoeding van mij, deze wordt helemaal overgenomen, met de vitamine en Baytril.
Ze krijgen dit recht in de bek, en hoef het niet door het water te mengen omdat deze valkjes toch nog niet zelfstandig eten.
Ik zal Scheppie daar ook bij zetten hoogstwaarschjijnlijk, omdat ik hem niet in de voliere kan doen, en binnen al helemaal niet.

Groetjes Lique

Ria

Hoi,

Ben blij te horen dat Scheppie er nog is en dat hij een goede kans maakt. En zo te horen komt het met de rest vast ook wel goed.

Groetjes,
Ria

robentru

Hoi Lique
goed te horen dat het met schepbekkie/scheppie goed gaat komen, en dat door een heel eenvoudig iets! En natuurlijk met alle andere valkjes uiteindelijk ook... jammer dat je daar voor idd naar Amsersfoort toe moest (maar ja een mooi excuus voor een bakkie bij Irene en Fred ;)).
Heb alle vertrouwen dat het goed gaat komen met allemaal bij jullie.
Gaat het met jou ook steeds beter?

Groetjes Rob & Trudy en succes met het hele stel.

Irene

;D ;D ;D ;D ;D hoezo voor niets naar amersfoort? was toch gezellig? ;D ;D tja en dat feld toevallig in de buurt woont is mooi meegnomen ;D.
Ik heb scheppie gezien na zijn cosmetische corectie; ziet er wel schattig uit hoor (daarvoor ook al ;D ). Idd jmmer dat door die Annie jullie eigenlijk "voor niets" zijn gegaan. hopelijk komt het nu helemaal goed met scheppie.

groetjes, irene

ps: hij klets alweer hoor lique, hij is over zijn trauma heen ;D :D

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Citaatps: hij klets alweer hoor lique, hij is over zijn trauma heen ;D :D

Agossie ... iemand getraumatiseerd door het bezoek van Scheppie?? :D :D :P

Irene

:D :D :D nee nog erger; getraumatiseerd door het bezoek van Lique!!!!! :D :D :D :D :D
groetjes, irene

Sanna

Whoehahahaha!!!! :D :D :D
WAT HEEFT LIQUE UITGEVRETEN??!  ??? ???

Irene

Whahahahah na al dat geknip van scheppie vond ze het ook tijd dat Punkje geknipt werd, zijn nageltjes weliswaar! Nou daar was meneer hevig van onder de indruk; whahahaha het is nog nooit zo lang zo stil thuis geweest! ;D :D :D :D
groetjes, irene

Sanna

Hahaha, nou das ook wel eens een keertje fijn, toch? ;)

Groetjes! Sanna