15 augustus 2025, 16:42:10

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Gisteravond heb ik nog even gekeken, hoe ver het eitje was, met uitkomen.
Deedee lag niet op het eitje.
Hij was helemaal aan het indrogen, en het jong piepte nog wel.
Ik heb hem eruit geholpen, en bij Hubba en Bubba gelegd.
Het jong moest nog zeker 1 dag in het ei blijven zitten, want hij had nog de dooier uit zijn buikje.

Vanmorgen lag hij dood in het blok.
Helaas, hij heeft het niet gered.

Dit is ook een leer voor anderen:
Yellow en co hebben nog 2 jongen die nog moeten uitvliegen in het blok zitten.
En het eitje wat moest uitkomen...
het gaat niet goed samen, de jongen zijn te wild in het nestkastje. Ik denk dat daarom het ei ook kapot was.

Groetjes Lique

Irene

:'( he lique,
wat een narigheid toch allemaal! Dit is echt de minder leuke kant van de valken hobby! moeten er nu nog veel eitjes uitkomen? ik hoop dt het dan goed gaat!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Citaat:'( he lique,
wat een narigheid toch allemaal! Dit is echt de minder leuke kant van de valken hobby! moeten er nu nog veel eitjes uitkomen? ik hoop dt het dan goed gaat!
groetjes, irene
Hoi Irene,

Ja, het is echt heel jammer, maar het gebeurt nou eenmaal.
Bij de een wat meer als bij de ander.
Bij ons is het een tijd goed gegaan, en zo in 2 weken tijd 4 dode valkjes.

Er moet nog 1 ei van Hubba en Bubba uitkomen, en nog 2 van Tierra en Luna.

Groetjes LIque

Lique

6 juli 2004, 20:38:17 #588 Last Edit: 6 juli 2004, 20:40:42 by Angelique

Dit is Croky.
Vanmiddag heeft ze lekker binnen gezeten.
Ze heeft zich uitstekend vermaakt, en allerlei plekjes uitgekozen om op te landen.
Ook heeft ze een voeding gehad. Voor een valkje wat geen voeding van mij heeft gehad, at ze heel erg goed.

OP de foto lijkt ze net een gier, en de meeste mensen die komen kijken hier zeggen dat ook hihi.

Dit is Diesel, voor Manielle.
Hij/zij is echt ontzettend lief. Het is een bonte witmasker jong van Calvin en Loulou.
Morgen komen de foto's van de andere jongen van dit koppel.

groetjes LIque

Henry

he lique

wat geef je hem dan te eten :o
ik hoop toch geen vlees resten he :D

henry en de valkjes

Lique

Lique

Vanavond is het eerste jong van Tierra en Luna geboren.
Het is een witmaskertje.
Hopelijk zal jong 2 een albino zijn, want dat zou er wel uit moeten komen. Zeker omdat hun eerste echte jong ook al een wimasker is..... :-/

Henry

he lique

wat leuk he dat je nu weer van je nieuwe kopel een witmasker hebt :D
ik stuur je vanavond weer even een foto van de albino waar ik het van de week over hebt naar je toe per email en die heb ju dus denk ik over 15 bminuten binnen.

henry en de valkjes

robentru

Hoi Lique,
vanavond het hele verhaal over de jonkies van 2004 gelezen...enne volgens Rob en mij hebben we Tyco gespot. In je bericht van 1 juli 2004 om 17.13 uur zit hij/zij helemaal links?????
Ach, al is het niet zo wij geloven daarin.
We staan tu popelen................ :)

Lique

CitaatHoi Lique,
vanavond het hele verhaal over de jonkies van 2004 gelezen...enne volgens Rob en mij hebben we Tyco gespot. In je bericht van 1 juli 2004 om 17.13 uur zit hij/zij helemaal links?????
Ach, al is het niet zo wij geloven daarin.
We staan tu popelen................ :)
Hoi Rob en trudy

Och, ik heb werkelijk geen flauw idee of het tyco is.
maar het gaat wel erg lekker met hem.

groetjes lique

Lique

Ho iallemaal,

Vanmiddag was het even kritiek voor een paar jongen van Hubba en bubba.
De jongste, een na jongste en het jong wat niet van hun is, waren er niet heel goed aan toe.

Ik heb ze naar binnen genomen en handopfok gegeven.

Dat leek erg goed te gaan.

Maar ik denk dat ik al te laat was.
Vanavond lag het een na jongste valkje van hubba en bubba dood in het blok.
Hij was gestikt in zijn overgeefsel.

Helaas, maarja.

het tweede jong van tierra en luna is aan het uitkomen.
deze zal er vandaag of morgenochtend wel liggen.

De oudste 2 jongen van chico, tom en jerry zijn uitgevlogen.
groetjes Lique

Lique

13 juli 2004, 14:43:45 #596 Last Edit: 13 juli 2004, 14:45:41 by Angelique
Hoi allemaal,

Vanmorgen is het 2e jong van Tierra en LUna geboren.
Het is weer een witmaskertje.

Alleen snap ik het niet, het zou wel toeval zijn, maarja.
Er zouden uit dit koppel witmasker bont, witmasker cinnamon bont en albino komen.
Alleen omdat ze een tijd geleden ook al een ei hadden gelegd, daar is een cinnamon witmasker uitgekomen.
Dus het klopt denk ik niet helemaal wat die mensen zeiden.

Storm heeft weer nieuwe eitjes. 4 stuks alweer.
Alleen storm legt eitjes met luchtbelletjes erin.
Deze raken wel bevrucht, maar de vrucht sterft af ongeveer in de helft van de periode.
Wel heeft ze 1 eitje die helemaal goed is, zonder belletjes. Deze is ook bevrucht.

Billy heeft ook weer 4 eitjes.
Ze stoppen maar niet zeg.

Loulou en Calvin willen weer opnieuw beginnen, evenals mickey en minnie.

Straks krijg ik hulp hier.
Irene komt me helpen met de wekelijkse klusjes hihih.
Blokken schoonmaken, kleintjes schoonmaken (rind leesbaar maken, cloaca schoonmaken ed.)
Kleintjes voeren indien nodig.

Ze zal nu wel bijna onderweg zijn, maar als we klaar zijn met het schoonmaken, krijgt ze een proefwerk in handen hahaha.
Als ze deze ook nog eens goed heeft, krijgt ze haar valkjesverzorging diploma hahahah.

Groetjes LIque

Suzanne

Hoi Lique,

Wat leuk dat Irene je komt helpen. Je zult je handen wel vol hebben aan al jullie valkjes  :). Veel plezier met z'n tweetjes en succes verder met de kleintjes. Ik volg het verhaal nog steeds hoor, ook al reageer ik niet altijd  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Barbara

Hoi Mandy,

jammer dat er nog geen albinootje bij zit, maar de natuur trekt zich soms niets aan van statistieken hoor! Is erbij gezegd of de kans op albino even groot is als op de andere mutaties? Het kan best zijn dat de kans er op sowieso kleiner is, maar er kunnen net zo goed opeens 2 albino's tegelijk uitkomen als je nieuwe eitjes hebt, 'god's' wegen zijn ondoorgrondelijk' ;-)

Hoe zit het met dat nestje waarvan ik had uitgerekend dat het een heel rare combinatie van mutaties was? Het had te maken met cinnamon, bont en witmasker volgens mij. Je zou bonte cinnamon witmaskers moeten hebben, maar ze leken niet bont ofzoiets, weet je weer welke ik bedoel?

Groetjes,

Barbara

Suzanne

CitaatHoi Mandy,

Volgens mij bedoel je Lique, hihi  ;) ;D :P.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.