17 augustus 2025, 20:11:42

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Sanna

CitaatAlleen heel vreemd, want van de een op de andere dag was spontaan het eitje met aanhangsel "verdwenen".

He Lique, eten jouw valkjes soms eitjes ;)??

Lique

Hihi, nou eten weet ik niet, maar leggen dat doen ze wel hihi.

Het albino cinnamon popje heeft gisteravond weer een eitje gelegd.
Het is een mooi gaaf eitje van een mooie grootte.

groetjes Lique

Lique

Hoi allemaal,

Dit is zo verschrikkelijk erg, wat ze doen....:

Mickey en Minnie hebben 3 jongen. de oudste 2 zijn van 22 mei en de jongste van 24 mei.
Gisteren hadden ze al hun dons veertjes nog, alleen zat dit vol met voedsel, omdat ze er een vieze massa van maken.
Vandaag zit er geen dons veertje meer op.
Ze zijn gewoon helemaal kaal! :o

iK VIND HET VERSCHRIKKELIJK!! Want ik wil ze nu nog niet met de hand voeren. Ze zijn nog niet eens 1 week oud!
Misschien kan ik er 1 of 2 overleggen op Loulou en Calvin, maar ik wil niet dat het hun te veel wordt.

Jeetje, valkjes kweken is heel leuk hoor, maar soms....!@$#!$#!$#@!

Marije

HUH!!!! :o
Wat zal dat een naar gezicht zijn zeg! Doen ze dat zelf dan? Oww..........
Wat ga je nu doen? Ze overleggen?
Ik ben echt geschrokken! :o :o :o
Groetjes en sterkte!,

Suzanne

Jemig, dat heb ik nog nooit gehoord dat zulke jonge valkjes geplukt worden. Afschuwelijk. Kan me voorstellen dat het je soms <piep> vindt hoor Lique.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marije

Eventjes een toelichting:
Met: "Doen ze dat zelf?" bedoelde ik de oudervalkjes, niet de jongen zelf hoor! Om misverstanden te voorkomen! :P

daan

Hoi Lique,

O dat id idd verschrikkelijk joh.
Het plukken op zich is al een ramp en vreselijk zielig, maar nu dan ook nog zo jong. ppppppffffffff. Ja het kweken van valkjes is leuk, maar soms dan doe je ze wat.............ggggggrrrrrrrr.
Sterkte

Groetjes Daan

Paul

Hoi Lique,

Ik heb nog niet eerder gehoord dat ouders de jongen de dons uittrekken.
Maar misschien deden sommige dat hier ook wel het ene valkje had vaak meer dons dan de andere.
Maar kan het ook niet zo zijn dat ze de jongen schoon wilde maken omdat al dat voer op hun rigjes zat en dat daarme gelijk de dons uitgetrokken is?
Misschien valt het dan toch nog mee.
Wat een problemen altijd he met dat plukken ik heb pas 1 nest gehad wat helemaal goed gegaan is zonder plukken :-(

Groetjes, Paul

Lique

Hoi allemaal,

Ja, omdat de dons besmeurd was met eten, zullen ze het eraf gehaald hebben.
Alleen nu doen ze het er ook om hoor. Eentje had een bloedplekje op zijn ruggetje.

Maar weer afwachten, hoe het verder gaat....

Marianne

Hoi Lique,

Zal wel een heel raar gezicht zijn, valkjes zonder dons.
Veel sterkte met de kleintjes en hopelijk worden het straks mooie valkjes.
Je snapt de ouders soms niet, dat heb ik hier soms ook.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi marianne,

Ja, ik hoop ook dat het hele mooie valkjes worden.
Maar als ze op de ouders gaan lijken, ben ik hier zeker niet bang voor hihi.

Het enige goede eitje (nr3) van Storm en Fire is aan het uitkomen. Ze had 4 prachteitjes, en ook bevrucht. Alleen legt ze eitjes met allemaal kleine luchtbelletjes erin, wat op een gegeven moment bij de ontwikkeling niet goed gaat.
Nummer 3 was ee nsoort voetbal, erg rond en de luchtkamer is ook erg moeilijk te vinden.
Maar hij zal er vandaag al wel zijn.

Billy, Yellow en Shafali hebben nu 4 jongen, en het gaat super.

CHico had de pop van Tom afgepakt. Jerry had ook een paar eitjes gelegd.
Het zal mij benieuwen, want ik heb haar ook nog met tom zien paren. Als er lutino's en albino's komen, is tom de gelukkige papa, en zijn het wildkleur valkjes, is chico degene met het sterkste zaad.
Ze zitten wel met z'n 3en te broeden, dus dat zit wel goed.

Met de andere jongen gaat het ook heel erg goed.

Lique

31 mei 2004, 18:15:47 #476 Last Edit: 31 mei 2004, 18:16:52 by Angelique
Loulou & Calvin

Mickey en Minnie

Billy, Yellow en Shafali

Marije

Mooie foto's!
Ja, het is echt een raar gezicht die kale kleintjes van Mickey en Minnie..... :-/
Ik hoop wel dat het gezonde valkjes worden, maar dat zal vast wel!! ;D
Groetjes,

Speedy

Hoi Angelique,

Is het misschien een nieuwe mutatie? de naakt valkparkiet :D :D :D :D nee geintje... moet ff kunnen he?
Goh, het zal wel gekomen kunnen zijn door het schoonmaken van het dons, omdat er misschien veel pap in zat? hier had ik het met het eerste nestje van Punky en Kobus, dat dons zag je niet eens meer zitten, omdat alles aangekoekt was.
Ik heb het nog wel geprobeerd met pulken, maar dit ging niet zo goed.
Ik was veel te bang, dat ik ze pijn zou doen.
Nee helemaal zo kaal als deze kleintjes waren ze niet.
Ik hoop maar dat ze het bij deze ene keer zulllen houden en dat ze het niet blijven doen nu.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hihi, naaktparkiet.
Nou het scheelt niet veel hoor.

Alleen ben ik er nu heeeeel erg zeker van, dat er ten minste 1 jong van mickey en minnie BONT is hihi.

Ik had berekend, dat het  cinnamon witmaskers zouden zijn, maar nee hoor, ik zag een bonte witmasker, de oudste.

Ook is al goed te zien, dat de oudste van Loulou en Calvin ook bont is.

Hihi straks zitten we met 6 jonge bonte witmaskers ;D ;D