18 augustus 2025, 05:05:59

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Lique,

Dat gaat hard zo bij jullie zeg wat een hoop jongen weer :-)
En wat heb je er weer een mooi koppel bij zeg echt twee knapperds.
Dat het mannetje 9 jaar oud is is helemaal geen probleem je kan makkelijk tot 17 jaar met een man kweken :-)
Dus die kan nog voor heel wat kleine valkjes zorgen :-)
Zelfs mijn man van 25 jaar probeerd hier nog wel eens een popje te versieren de ouwe bok :D
Veel succes met alle nestjes.

Groetjes, Paul

Mandy

Mooie valken hoor, echte aanwinsten, hopelijk ook voor de kweek. ;)

De rest van je valken in ieder geval wel, het gaat lekker met de jonkies en het zijn ook mooie koppels om te zien. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Lique,

Dat is idd het koppeltje wat ik bedoelde, hihi. Want ik dacht nog toen ik het las: dat is geen cinnamon man met veel wit, dat is een cinnamon bonte witmasker.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi daan,

Ja, ze is best mager. Maar na wat intensieve zorg zal het beter met haar moeten gaan. Flink wat vitaminen en goed voer zal haar goed doen.

Hoi Paul,

Ja, ik zal er zeker nog een hele lange tijd veel plezier van  hebben. Straks als de kweek kooien af zijn, mogen ze daarin, zodat ik ook echt zeker weet, dat ze bij mekaar blijven.

Hoi mandy,

Ja, deze valken is echt voor de kweek. Zo'n koppel had ik nog niet, waar witmasker lutino, bonte witmasker en cinnamon bonte witmasker uitkomt.

Hoi suzanne,

Ja, ik dacht ook al bij mezelf van 'tja, duidelijk geen verstand...' maar van de prijzen hadden ze wel verstand hahaha.

groetjes Lique

Lique

Vanmorgen heb ik jong nummer 3 van Mickey en Minnie moeten helpen om uit het ei te komen.
Hij had er gisteren al moeten zijn. Het ei was ook al op meerdere plaatsen open gepikt. Gisteravond zat er een gat in, waarschijnlijk hebben de ouders geholpen om hem eruit te halen.
Maar vanmorgen was hij nog niet verder gekomen.

Ik heb hem er maar uitgehaald, maar jeetje zeg, wat een joemel van een beest zeg. Hij is enorm groot. Ik vind het niet zo gek dat hij moeite had gezien zijn grootte.
Maar hij ligt nu lekker onder mams en paps warm te worden. Straks zal hij wel gevoerd worden.

Met de andere jongen gaat het ook echt ontzettend goed, ze groeien naar wens en krijgen erg goed te eten.

groetjes lique

Sanna

Ooooohhh..... heb je al foto's van je 'tienponder'??  :D :P

Suzanne

Whoehahaha, wist niet dat dat bij valkjes ook voor kon komen, zo'n 10-ponder  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marije

Hoihoi!,
Wat een mooi stel zeg! Wrom hadden ze wel verstand van prijzen, waren ze zo goedkoop dan?
Leuk dat je weer een jonkie heb, dat gaat zo wel hard hè!?! Kunnen Mickey en Minnie eigenlijk alleen maar cinnamon witmaskertjes krijgen? Groetjes,

Lique

24 mei 2004, 20:57:20 #443 Last Edit: 24 mei 2004, 20:59:20 by Angelique
Hoi allemaal,

Dit zijn de jongen van Loulou en Calvin:

Dit zijn de 3 jongen van Mickey en minnie:

Tot mijn grote verbazing zag ik dat er al een ei van shafali aan het uitkomen is :o Dit had ik nog helemaal niet verwacht. Zeker niet, omdat ze nog aan het leggen zijn. Er liggen nu 10 eitjes in het blok. Billy legt er namelijk ook bij.
Als het niet goed mocht gaan qua leeftijdsverschil zal ik billy haar eitjes overleggen op een ander kastje.

Marije: Ja, volgens de mutatie tabellen kunnen ze alleen witmasker cinnamon jongen krijgen. Alleen dit kan nog anders zijn natuurlijk. maar ik verwacht zeker wel dat er 1 of meer cinnamon valkjes in zitten.
Nee, de valkjes waren niet heel goedkoop, maar in verhouding, dat ze al verscheidene prachtige netsen hebben gehad wel weer...
groetjes Lique

daan

Hi Lique,

Wat een schatjes joh.
Veel succes met je kleintjes en ook natuurlijk met je nieuwe aanwinsten.

Knuffel daan

Lique

25 mei 2004, 15:53:21 #445 Last Edit: 25 mei 2004, 16:53:22 by Angelique
Hoi allemaal,

Het eerste jonkie van Shafali en yellow is geboren.
Hij heeft geel dons. Het kan een cinnamon geparelde zijn, een wildkleur of een cinnamon bont geparelde.
Ze voeden de kleine weer met hun 3en en het gaat super goed. ei nummer 10 van billy, yellow en shafali heb ik overgelegd op chico en jerry.

Ik ben bang dat eitje nummer 4 van calvin en loulou niet uit gaat komen, hij had er al lang moeten zijn.

groetjes Lique

Lique

Het gaat goed met het nieuwe koppel.
Ik heb nog geen namen voor ze, iemand een idee? ;)

Maar ze vermaken zich echt uitstekend volgens mij hihi

De reden dat de pop mager is, kan zijn omdat ze net een nest hebben gehad.
Ook is ze al een tijd niet meer ontwormd, dus dat gaan we ook nog maar ff doen.

Marije

Hoi Lique,
Leuk zeg, dat je zoveel jongen alweer hebt! Ja, ze vermaken zich prima zo te zien! :D
Uuhmmzz..... namen....
Voor de man ms Duco? Zo wilde ik ms eerst Pur noemen.
En voor de pop..tja...White? (Erg origineel ben ik nu niet bezig.... :D)
Veel plezier met ze!
Groetjes,

Lique

25 mei 2004, 20:23:48 #448 Last Edit: 25 mei 2004, 20:24:11 by Angelique

Kirsty kwam net met de namen:
Luna en Tierra (maan en aarde)
Die vind ik erg mooi, dus heten ze nu ook zo hihi.

groetjes lique
[/font]

Marije

Ow, wat een mooie namen zeg! Net op de chat flipte m'n computer ffies, srry! :-/
Groetjes,