13 augustus 2025, 20:37:46

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

wat vervelend zeg. Ik hoop dat je er nog op tijd bij was. Wss wel.
SDC:D

Lieve

Hallo Lique,

Wat stuur je nou nare berichtjes, is dat even schrikken :( :( :( :( :( :(
Gelukkig kan ie rekenen op een waakzaam oog van het vrouwtje en haar acuut ingrijpen.
Hoop van harte voor hem, en natuurlijk ook voor jou en mij dat Sammy een goede pleegouder is en dat alles goed blijft gaan.
Ik ga ervoor, dat is zeker, maar daar heeft m'n kleintje weinig aan. Sammy gaat ervoor en ik duim!

Groetjes, Lieve

Nes

Oef Lique,

wat naar zeg  :(! Het is zo zielig. Je moet er toch niet aan denken.... Gelukkig dat Sammy hem nu zo goed op vangt.
Veel succes!

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Lique,

Wat goed dat je dat toch nog op tijd zag.
Als hij nu weer goed gevoerd word zal het verder wel weer helemaal goed komen.
Ik heb zelf ook al een paar keer dankbaar gebruik gemaakt van het pleegouder spelen van andere valkjes het is echt geweldig dat ze dat doen :-)
Hopen dat het verder nu goed gaat.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Allemaal,

Het gaat lekker nu Sammy de albino voert.
Gisteren was het wel tweifelen hoor, of we het jong daar moesten laten.
Valkjes zijn namelijk niet dom. Ik had het jong in het nestkastje gelegd en de ouders eruit gehaald.
Ik heb ook een ei die niet goed was eruit gehaald.
De eitjes van de kleintjes waar ze uit gekomen zijn, heb ik bewaard, dus die heb ik erin gedaan, zodat het lijkt dat hij er net was.
Phoebe trapte er wel in de schat.
Baloo had tweifels. hij pakte het jong bij de nek en sleurde hem bij de eitjes weg.
Ook sammy moest er eerst niets van weten. Phoebe voerde hem wel heel veel. En na een tijdje sammy en baloo ook.
Nu heeft het jong een behoorlijke krop en is hij zelfs al gegroeid.

Speedy

Gelukkig maar dat het nog goed gaat zo, dan maar 1 die hem voert, beter dan niemand.
En wie weet, komen de anderen ook wel.
Goh wat spannend allemaal zeg, inderdaad maak je je daar ff druk om.
Ik zou ook niet graag van huis willen dan hoor, moet wel zeker weten dat alles goed gaat.
Veel succes ermee hoor.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, gelukkig voeren ze nu alle 3, maar het was wel ff slikken, toen ik zag, hoe sammy en baloo tegen de kleine deden.
Ne be3schouwen ze hem al een jong van hun eigen. Waarschijnlijk zit hun geur er nu ook aan.
Sammy haar eitjes moeten ook al gauw uitkomen, dus nu hebben ze 6 jongen, ipv 5.
Want eitje nummer 1 is uiteindelijk niet goed gegaan, dus het kan prima zo.

groetjes Lique

Henry

he lique

nou gelukkig trapte de valkjes erin :D.maar gelukkig wordt die alino goed gevoerd maar je moet er niet aan denken dat het niet gelukt was die albino erbij te zetten he maar gelukkig wordt die albino geaccepteert :o

henry

Lique

jeetje zeg, er wordt een lutino en een wildkleur/cinnamon ook niet goed gevoerd.
Ik heb nu alle jongen gepakt, en naar binnen gehaald, zodat sammy en Phoebe even goed kunnen voeren.
Misschien hou ik de 2 kleintjes hier wel bij, en dat ik een ander de eitjes geef van Sammy....

Suzanne

Jeetje zeg, zijn die van dezelfde ouders? Nee toch? Zijn de ouders nog onervaren of zo? Vreemd dat ze slecht voeden  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

22 maart 2004, 17:12:36 #160 Last Edit: 22 maart 2004, 17:25:15 by Angelique
Nee, niet van dezelfde ouders nee.
Een jong van ren en stimpy wordt weinig gevoerd, en 2 van Tom en jerry.
1 heb ik gisteren bij phoebe en sammy gelegd, en nu nog ff 2 extra erbij.
Ik denk dat zometeen als ze volgevoerd zijn, dat ik nog probeer om de 2 kleintjes terug te zetten, en als ik over een paar uur weer een leeg kropje zie, dan gaan ze naar sammy toe, en krijgt Kyra de andere eitjes van sammy.

Lique

22 maart 2004, 17:17:11 #161 Last Edit: 22 maart 2004, 17:20:38 by Angelique
Dit is het oudste albino jong van Tom en Jerry.
Dit jong heet Pino. Hij is net geringd.

Dit is jong 2 van tom en jerry, een lutino

Speedy

22 maart 2004, 23:24:01 #162 Last Edit: 22 maart 2004, 23:32:23 by Speedy
Zucht)))) wat een moppies, ja ja ik weet het...ik heb ze nu ook zelf gehad, maar het gaat zo snel joh...en misschien heb ik over anderhalve week weer zo een donsje...lol)))) ik kan niet wachten...
Gaaf hoor Lique.

Groetjes,
  Trudie

Lieve

Hoi Lique,

Hoe is het nu met de mopjes, worden ze nu wel goed gevoerd?
Ze zijn zeker al groot, ben benieuwd naar de volgende pictures. ;D ;D ;D ;D

groetjes, Lieve

Frank & Kirsty

Hoi Hoi,

We hebben de foto gezien! Wat groeit Pino hard! Hoe gaat het nu met de jongste van dit nestje en de anderen die geen eten kregen? Zijn die er wel weer helemaal bovenop gekomen?
We komen snel weer kijken hoor, kunnen bijna niet wachten.

Veel succes met alle kleintjes.

Groeten,
Frank en Kirsty