12 mei 2025, 14:15:10

Blazen

Gestart door Marjanne, 22 september 2011, 19:00:09

« vorige - volgende »

Marjanne

22 september 2011, 19:00:09 Last Edit: 26 september 2011, 10:53:31 by Marjanne
Hallo,

Ik had een vraagje mijn valkparkietje is nu alleen
zijn moeder is dood en zijn vader voert hem niet,hij/zij is 4 weken heb hem/haar zins ginsteren in huis en voer nu zelf met de hand,als ik met mijn hand dicht bij zijn/haar hokje kom dan is het net als hij blaast en lijkt ook of hij/zij wil bijten maar bijt niet.
Waarom doet hij/zij dat?

Marjanne

Bello

Het valkje moet duidelijk nog aan je wennen, dit is een teken dat het valkje bang is en je zo op een afstand probeert te houden.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Marjanne

Hallo,

Mijn valkje blaast niet meer, maar nu maakt hij zo'n krijsend geluid, dit doet hij als eten krijgt en ook als hij bij je zit en als eten gehad heeft. Wat zou hij hier mee bedoelen.

Groetjes

Saar

http://www.youtube.com/user/SaarVl#p/u/22/aKNpwP4WRU8
Dit krijsen bedoel je?
Dat is bedelen om eten :) Hoeveel gram weegt het valkje 's morgens, hoe oud is hij/zij en hoeveel ml pap geef je?

Marjanne

Hoi

Hij/zij is nu 5 weken, door dat de moeder dood is en vader hem niet meer wilde voeren doe ik het nu thuis,Hij/zij krijgt ongeveer 7 a 8 ml per keer dit doe ik 4 keer per dag, hij/zij weegt ongeveer 72 gram voor het eten na het eten weegt hij/zij ongeveer 80 a 82 gram. Dat krijsen wat je mij liet horen dat is wat mijn valkjeook doet, ook doet hij/ zij dit vlak na dat hij/zij eten heeft gehad.
Ik geef haar eten om 7, 12, 17, 23 uur. of denk je datik er een voeding bij moet doen.
Graag hoor ik van je.

Marjanne

Saar

Je geeft het valkje genoeg eten.
Dat bedelen kan voorlopig nog wel even doorgaan.
Heeft het kleintje al wel water, grasparkietenzaadjes ( zaadjes zijn zachter dan het valkenvoer ) en trosgierst in de kooi? De handopfokjes die ik heb gehad, zette ik altijd in de kooi als ze begonnen te schreeuwen en hield ik het trosgierst voor hun snavel :) Met 7 a 8 weken waren ze zelfstandig en weinig gekrijs gehoord ;)

Marjanne

Hoi,

Ik heb wel wat eivoer onderin de kooi gezet met water.