Valkparkiet braakt en schut met zijn kop

Gestart door Jelco, 13 september 2011, 23:21:39

« vorige - volgende »

Jelco

Goedenavond,

Mijn valkparkiet braakte meerdere malen en er kwam slijm uit en door het schudden met ze kop zat die helemaal onder. Dit is nu meerendeels over na een half uur, verder is er niks met hem aan de hand.. alleen hij is wat meer moe aan het worden. Er komen stoms wel nog wat zaadjes uit en hele kleine beetjes slijm. Kan dit een kropontsteking betekenen? Vorige week is mijn jonge vrouwtjes valkparkiet ook al overleden aan hetzelfde, haar had ik nog maar net 2 weken. Voeding is verder gewoon goed.

Kan iemand mij helpen? het is nu al te laat voor de dierenarts te bellen maar morgen zal ik dat zeker wel moeten doen!

Sanna

Hallo Jelco,

Dierenartsen hebben altijd spoednummers, denk nooit dat het te laat is om te bellen. Hoe is het nu met je valkje? Bel in ieder geval nu zo snel mogelijk, want er is wel iets aan de hand als je andere valkje al aan hetzelfde is overleden. Ben je daar nog mee naar een dierenarts geweest?

Snel bellen hoor!
Sanna

Jelco

Hoi Sanna

Met mijn valk (Hamish) gaat het weer perfect, hij huppelt weer in het rond en niks meer aan de hand.

Ik heb de dierenarts gebeld en hun zijden als het bij eenmalig blijft dan kan het zijn dat die toevallig iets verkeerds heeft gegeten maar als het herhaaldelijk word dan moet ik er toch naar laten kijken.

Voor nu ben ik in ieder geval weer opgelucht dat alles goed met hem gaat!

Ik dank je voor je reactie, Sanna!

Jelco

Ik ga morgen toch maar eens met hem naar de dierenarts, hij zit nu weer in 1 stuk achter elkaar te kokhalzen alsof er iets uit moet (zoiets als geeuwen)

Erg raar vind ik het...

Sanna

Het zou kropontsteking kunnen zijn. Als dat het is moet je er niet mee wachten om naar een dierenarts te gaan.

Jelco

Ik ben er geweest en ze zijden dat er niks aan de hand is en alles goed gaat met hem, als er weer iets voordoet moet ik weer bellen. Ik hou hem in ieder geval goed in de gaten, hij staat op me kamer dus als er wat is ben ik bij hem!  :)

Sanna

Fijn dat er niks was. Ik zou toch eens de kamer goed checken of hij ergens aan gegeten kan hebben. Misschien dat hij ergens een plantje gevonden heeft waar hij stiekem steeds aan zit te vreten. Dat kan verklaren waarom hij dan ineens misselijk is en gaat braken.

Groetjes, Sanna

Jelco

Ja dat heb ik al gedaan maar het kan zijn dat er iets op me bureau lag ofzo.. hij zit daar wel constant op, nouja.. ik hou hem vanaf nu gewoon nauw in de gaten!

Rik1987

Sweety had dat ook. Meestal was dat na het kroelen nabij het oortje. Nu doet ze het nog steeds alleen zonder te braken. Ook op hetzelfde moment.

Sanna

In dat geval is het gapen. Dat effect heeft kroelen over het oortje op valkjes, gaan ze van gapen ;). Valkjes kunnen echter wel heel heftig gapen, soms lijkt het wel of ze blijven gapen en lijkt er geen einde aan te komen.

Groetjes, Sanna

smiley

hoi

Mijn pop had dit ook van de zomer en na een kropuitstrijkje bleek ze een kropontsteking te hebben .
Ze braakte niet maar kokhalste zo af en toe 2 weken baytril en ze was er vanaf .
Ik zou dus toch even met hem naar een vogelarts gaan !!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jelco

Met Hamish gaat het weer perfect, geen klachten meer gehad en gelukkig is die weer even vervelend als eerst.  ;D