Ziek? zit op de grond in de kooi, nu halve dag

Gestart door turbopapagaai, 10 februari 2004, 23:57:38

« vorige - volgende »

turbopapagaai

 :-[ Smokey zit nu reeds halve dag op de bodem van zijn kooi, hij is nu ongeveer 6 weken in huis en is hiermee 16 weken oud, is dit normaal gedrag (tot voorkort deed hij dit niet) of moeten we ons zorgen maken.
Hij is een uurtje of 2 geleden weer "normaal" gedrag gaan vertonen.(zoals wij gewend zijn)
Hij staat niet op de tocht, heeft wel voor het eerst trosgierst gehad, kan dat van invloed zijn.

In afwachting van een reactie

Annouschka

Hallo,

wat bedoel je met normaal gedrag?  Zit hij in een bolletje?  Hoe ziet zijn ontlasting eruit?  

Van die trosgierst denk ik niet dat het is hoor, bijna ieder valkje eet trosgierst.  

Groetjes

turbopapagaai

Normaal zit hij op z'n stok en fluit en beweegt en is vrolijk,
als hij op de grond zit blijft hij in een hoekje zitten, knaagt nogmaals op de schilletjes van zijn voer (die gevallen zijn) en blijft verder vrij stil en dik zitten.
dat houdt hij dus enkele uren vol, en vermaakt zich momenteel wel weer.
Oh hij eet dan trouwens ook van z'n ontlasting

Annouschka

11 februari 2004, 00:16:28 #3 Last Edit: 11 februari 2004, 00:17:15 by Chewbakka
Hoi,

is zijn ontlasting dun?  Daar moet je goed op letten.  En als hij slaapt, slaapt hij dan ook op de grond?  Slaapt hij op 1 pootje of op 2?  Is er nog voldoende eten in zijn bakje?

Als je het niet vertrouwd, kan je altijd naar de DA bellen, beter te vroeg dan te laat.  

Groetjes

turbopapagaai

ziet er niet echt dun uit wel af en toe een grote 'flats'op de grond heeft hij vandaag wel even geslapen.hoe het 's nachts gaat op een of twee pootjes weet ik niet ik zal eens opletten.verder lijkt hij nu wel weer fit.kan hij dan toch ziek zijn ? :-/

Karin

Zit ze met haar staart omhoog in een hoekje ? Dan zou het broeds gedrag kunnen zijn. Dazzle begon daar ook mee toen ze pas net 4 maanden was. Een beetje schuifelen, staart omhoog en dan helemaal in een hoekje blijven zitten. Even later zit ze dan weer gewoon op een tak.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi  turbopapagaai,

Ik denk als ie nu weer helemaal normaal reageert dat ie gewoon zat te dutten of wat Karin zei broeds gedrag.
Heb je misschien planten in huis waar hij van gegeten heeft dat kan ook nog want veel planten zijn giftig voor vogels.
Het valkje van mijn broer heeft een keer van een vetplant gegeten en heeft de hele middag voor dood op de grond gelegen want zitten was het amper meer.
In de avond ging het ineens weer beter gelukkig.
Die plant is ook meteen verbannen uit het huis :-)
En ontlasting eten ze wel vaker is een nare eigenschap van ze maar het kan geen kwaad hoor daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Groetjes, Paul