9 mei 2025, 03:02:10

Dit wordt m'n nieuwe kooi

Gestart door Annouschka, 10 februari 2004, 23:26:10

« vorige - volgende »

Annouschka

10 februari 2004, 23:26:10 Last Edit: 10 februari 2004, 23:36:07 by Chewbakka
Hoi,

ik heb net even rondgekeken op een tweedehandssite en heb een pracht van een kooi zien staan, voor 80€ (winkelprijs: 150€).  Ik heb direct gebeld en ik was de eerste die belde, ik mag ze hebben voor 70€!!
Das al beter dan 160€ he, het enige nadeel is dat het verticale splijten zijn en geen horizontale, maar ja, een mens kan niet alles willen he. Oh ja, hij is 145cm hoog, 54 cm diep en breed. Is dat groot genoeg??
Wat vinden jullie ervan?
Groetjes

Stijn dc

hello

ik moet zeggen, als je die voor 70€ kan krijgen doe je vast en zeker wel een koopje.
en dat van die verticale spijlen, dat is niet zo erg. je valkjes mogen er toch wss vaak uit. en klimmen lukt nog wel hoor.
succes ermee

SDC:D

Speedy

11 februari 2004, 00:25:50 #2 Last Edit: 11 februari 2004, 00:26:33 by Speedy
Wat een geweldig mooie kooi is dat, hier heb je zeker een mazzeltje aan .
Ik heb ook vertikale spijlen, maar ze klimmen hartstikke prima hoor.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hoi,

Ja, een hele mooie kooi hoor.
De spijlen maakt op zich vrij weinig uit, omdat het geen brede tralies zijn, en er om de zoveel centimeter een horizontale spijl loopt.
Misschien dat de staart er minder mooi uit komt te zien, maar daar went chewy wel aan.
Je zal er echt een mooie koop aan hebben hoor.

groejtes lique

Annouschka

Hoi,

ik heb dan toch van die kooi afgezien, ik had ze in de winkel zien staan en vond ze toch niet zo goed als die kooi die ik eerst in gedachte had.  Ze is niet zo stevig, dus heb ik maar die duurdere gekocht. ;D

Eerst thuisgekomen, kooi netjes afgewassen, in elkaar gestoken (mijn vriend), alle speeltjes erin en de nieuwe eet - en drinkbakjes en dan nog Chewy erin krijgen...

Hij had al zeer vlug door, doordat ik alles aan het verhuizen was, dat dat zijn nieuwe kooi ging worden.  Het is echt een kanjer van een kooi vergeleken bij de kooi die hij had.
Hij begon wild rond te huppelen en te fluiten maar in die kooi durfde hij niet.  
Wij dus naar de supermarkt achter een snoepstaaf, snoepstaaf erin gehangen (eerst even laten proeven) en in geen tijd zat hij erbij.
Dit is nu een uur geleden en hij is nog niet gestopt met 'fiewietten'.  Hij is dolgelukkig, ik heb hem nog nooit zo blij gezien!!!  :) :)
Hij weet gewoon niet waar hij het heeft, gewoon superenthousiast.  

Ik ben blij dat het zo goed verlopen is en hij heeft nu net zijn eten gevonden (dat hoor ik aan het geluid dat hij maakt).  Hopelijk gaat het ook zo vlot als het kleintje erbij komt.

Groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

ik heb wel nog 1 vraagje: die kooi is met een rooster in onderaan.  Daaronder liggen de beukensnippers, Chewy kan daar dus niet bij, is dat een probleem?

Voor de rest heeft hij wel alles in zijn kooi om zich te amuseren en nog eens een potje met snoepzaad waar grit en maagkiezel tussenzitten. En natuurlijk sepia, eivoer, speelgoed, slijpstenen, kalkblok, vitamineblok...

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi  Annouschka,

Heel leuk dan je valkje zo blij is met de nieuwe kooi :-)
Dat ze niet bij de beukensnippers kunnen is niet erg dat is geen voedsel wat ze nodig hebben.
Alleen kan je valkje op dat rooster niet lekker heen en weer scharrelen dat is wel jammer.
Het heeft zo zijn voor en nadelen want de uitwerpselen vallen door het rooster en geven verder geen troep en je valkje kan er niet bij dat is wel een voordeel.
Maar je valkje kan niet lekker over de bodem lopen dat is weer een nadeel.

Groetjes, Paul

Renata de Haan

Hallo Annoeschka,
Ik heb ook een kooi met een rooster onderin en ik vond dat helemaal niks. Ik heb het rooster verplaatst naar de onderkant en de schuiflade op de plek van het rooster geplaatst en dat gaat prima. Mijn vogels kunnen nu heerlijk scharrelen op de grond en dat vinden ze toch wel erg fijn.  ;D Ik weet niet of dit bij jouw kooi ook mogelijk is, maar het is het proberen waard.
Groetjes, Renata

suus

hoi Annouska,
Ik heb ook een kooi met een rooster onderin. Die maffe vogels van mij zaten toch al niet op de bodem te scharrelen zoals ik iedereen hier hoor zeggen (maar heb volgens mij ook de meest eigenwijze valkjes die er zijn  :D :D) Maar ik heb onderin folie gelegd. Ze kunnen er toch niet bij dus waarom beukesnippers? Ik ververs het folie om de dag en dat is nog eens handig ook. Zo ineen vouwen en nieuwe er inleggen. (heb zelfs op een regenachtige dag ze voorgeknipt, handiger kan het niet)
groetjes suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Speedy

Hoi Suzanne,

Ik hoop niet dat je valkje bij het folie kunnen komen hoor, want ze kunnen het heel klein versnipperen.
Ik had het zelf een keer over een boog van de halogeen lamp gelegd, maar ze gingen er aan knagen, ik schrok hier wel van, want ik hoop niet dat ze er iets van binnen hebben gekregen.
Het lijkt me niks goeds ook als dat zou kunnen gebeuren.
Let wel op dus.
Als het inderdaad diep ligt onder het rooster en ze kunnen er niet bij, is het een goed idee, zo ben je snel van je troep af.  ;D

Groetjes,
   Trudie

Annouschka

Hoi,

ik heb die rooster eruit gehaald hoor er is nu een opening van 1.8 mm en hij kan daar niet tussen lijkt me.  We gaan binnnenkort een spaanplaat halen om onder de schuiflade te plaatsen zodat die opening dicht is.

Je weet maar nooit he, stel dat hij er toch tussenraakt.  En zaterdag is het babyvalkje er dus ik wil geen risico's nemen.

Mijn valkje scharrelt wel op de grond, hij kan urenlang spelen met die beukesnippers en ik vind ze goedkoper dan zand.  En veel properder.

Nog een voordeel voor ons: we zijn nog volop bezig met de tuin aan te leggen en willen tussen de planten ook een soort houtsnippers leggen.  Mijn vriend giet dus iedere keer de vuile snippers in de tuin tussen de planten, goeie bemesting he!  We hebben dus al een basis voor de echte houtsnippers die gebruikt worden in tuinen. :)

Ik zou toch ook opletten hoor met die folie, voor je het weet eten ze ervan en ik denk niet dat dat heel gezond is.

Oh ja, zoals ik al zei, zaterdag gaan we .... (naam verklap ik nog lekker niet :D) halen.  Ik ben echt de dagen aan het aftellen, zo spannend.  Jullie mogen uiteraard een volledig verslag verwachten, en als ik m'n zus haar digitale camera mag lenen, met foto's.

Groetjes
Annouschka, Chewy en ....

suus

hoi hoi,
Nee ze kunnen echt NIET bij het folie. Daar zorg ik wel erg goed voor, want dan komen ze wel weer op de grond om te knagen!!!!!!Er zit best wat ruimte tussen de bak (met opstaande rand) en het rooster (wat ook al wat hoger is dan de opstaande rand) Dus met de grootste moeite komen ze daar niet bij !!!
groetjes suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico