Wil graag man & pop, maar geen eitjes! Kan dat?

Gestart door BIRDIE, 10 februari 2004, 14:29:34

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Annemarie,

Helaas is een valkje soms een impulsaankoop en word dan na een aantal weken gewoon afgedankt omdat het toch anders is als men dacht :-(
Ik heb hier ook twee valkjes van mensen die er vanaf wilde toen ze hoorde dat een valkje wel eens 20 jaar oud kon worden.
Die mensen dachten dat ze er met een jaartje vanzelf wel vanaf kwamen als ze van ouderdom dood zouden gaan.
Heb je je valkje in Papendrecht besteld?
Die zetten namelijk ook de jongen op de website dan kan je ze helemaal volgen.
Ik hoop dat je nieuwe valkje snel zover is dat ie bij jullie kan komen wonen :-)

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Paul,

Ik heb een (als het mee zit: geparelde :)) lutino besteld bij een kwekerij in Alphen a/d Rijn. De kwekerij heet Lupa en staat ook op deze site bij kwekers.

Ja, ik kan echt niet wachten. Als ik haar eenmaal heb dan zal ik het meteen melden en foto's laten zien!

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Dat klinkt bekend dat is ook iemand die hier op de site zit toch :-)
Ik heb er in elk geval ook een paar keer op de site gekeken.
Saskia zit hier ook altijd dus dan heb je in elk geval een goed adres voor je valkje :-)
Ik hoop dat ie lekker snel bij jullie komt het is altijd heel spannend een nieuw valkje :-)

Groetjes, Paul

BIRDIE

14 februari 2004, 13:51:25 #18 Last Edit: 14 februari 2004, 14:13:41 by BIRDIE
Hoi Paul,

Het grappige is, ik laat Birdie nu foto's zien van lutino's en geparelde lutino's en hij heeft echt een voorkeur voor deze mutatie! Echt dit is geen geintje :D! Als hij een levensgrote lutino ziet op een foto dan fluit hij: 'Fjuuut Fjuuuw!'. Echt zo schattig. Hij begint helemaal te baltsen en fluit zo mooi als hij kan. Ik ga dan met mijn gezicht achter de foto zitten en fluit zachtjes terug. Trouwens, hij houd niet van witmaskers, bonte en albino's. Heb ik toch de goede keus gemaakt denk ik!

Ik vind het wel knap hoor dat hij die foto's zo goed kan bekijken en onmiddelijk ziet dat het er één van zijn soort is.

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Taco reageerde ook altijd als ik hem een foto van zichzelf voor hield :-)
Je moet dan wel een echte foto hebben dus niet op de computer of een zelf uitgeprinte daar zien ze geen valkje in omdat ze de puntjes op de foto zien.
Een echte foto heeft een veel hogere resolutie dus dat zien ze wel als een valkje :-)
Wel een leuk idee om je valkje zo een partner te laten kiezen :-)
Hopen dat het ook werkt als er een echte bijkomt.

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Paul,

Ja, het is nog maar afwachten of het goed zal klikken tussen die twee. Maar aangezien Birdie heel erg aan het baltsen is en aan het paren is met de knot op mijn hoofd :D, denk ik dat het popje hem wel zal bevallen ;).

Ook heb ik al een tweede kooi gekocht (tweedehands gelukkig), dus hoeven ze niet meteen bij elkaar en kunnen ze wennen zonder dat Birdie denkt dat de nieuweling zijn territorium inpikt.

Oh ja, als ik ooit met ze ga kweken, hoe zullen de jongen dan zijn?

Man: wildkleur split voor gepareld.
Pop: geparelde lutino.

En als ik geen geparelde lutino pop krijg? Dus . . .

Man: wildkleur split voor gepareld.
Pop: lutino.

Op de één of andere manier begrijp ik die verervingswetenschap nog steeds niet. En toch heb ik er al wel wat over gelezen. Maar goed, ik blijf het bestuderen . . . :).

Groetjes en alvast bedankt,

Annemarie

Paul

15 februari 2004, 22:45:56 #21 Last Edit: 15 februari 2004, 22:46:20 by Paul
Hoi Annemarie,

Uit de eerste combinatie krijg je:
Mannen gepareld en split voor lutino.
Mannen wildkleur en split voor gepareld lutino.
Popjes gepareld.
Popjes wildkleur.

Uit de tweede combinatie krijg je:
Mannen wildkleur en split voor gepareld lutino.
Mannen wildkleur en split lutino.
Popjes gepareld.
Popjes wildkleur.

Dat zouden dus de mogelijke combinatie zijn als het popje verder nergens split voor is en de man alleen split voor gepareld.

Groetjes, Paul