5 mei 2025, 23:01:50

Poep

Gestart door ilsko, 1 september 2011, 18:43:09

« vorige - volgende »

ilsko

1 september 2011, 18:43:09 Last Edit: 1 september 2011, 18:52:05 by ilsko
Hoi,

Ik had nog een vraagje.
Mijn 2 valkparkieten zijn veel stiller als ze buiten de kooi zijn, maar ze vliegen overal door de kamer heen (en poepen dus ook overal)
daardoor laten we ze er veel minder vaak uit dan we eigenlijk willen (je moet continu oppassen of jeniet in de poep gaat zitten) Want ze zitten het liefst bij ons op de bank, maar poepen daar dan ook gewoon. En als je ze er minder uitlaat gaan ze steeds meer schreeuwen ook al negeren we ze het blijft maar doorgaan.

Mijn vraag is dus of iemand een oplossen heeft voor de poep overal. Of je ze kan aanleren om ergens te poepen (ze zijn al 9 jaar). Of hoe je dat kan verkomen. Want ik hoor heel veel mensen bij wie ze overal mee naar toe gaan, maar dan poepen ze toch ook overal? Wat kan je tegen het poepen doen?
Groetjes,
en alvast bedankt.
Ilse

Tamireya

Hallo Ilse,

Helaas mis ik in je topic de vraag, misschien wil je die ook nog even neerzetten het is helaas niet helemaal duidelijk wat je wilt weten :)

Groetjes Tami

Rianne

Ik denk dat de vraag is, wat je aan het poepen kunt doen?

ilsko

Citaat van: Rianne op  1 september 2011, 18:51:26
Ik denk dat de vraag is, wat je aan het poepen kunt doen?

ja dat was de vraag..

Tamireya

Plakband erop plakken  :-X ;D

Nee hoor, even serieus blijven  ;)

Daar kan je niet veel aan doen....misschien zou je hun kunnen aanleren om alleen maar op een plekje te poepen ???

Bij mijn ene koppel kan ik aan hun houding zien wanneer ze "moeten" alleen zijn ze niet zo tam om ze dan snel opstappen te laten en ze op een goede plek te zetten  ;D

ilsko

je ziet het wel een beetje wanneer ze moeten maar dat is echt 2 seconden van tevoren zegma. dus dan heb je geen tijd meer om erop te reageren en dan moet je ze continue in gaten houden, ik vind het juist relax dat ze zichzelf hier beetje bezig houden en alles ontdekken.
Maarja er zit dus niks anders op dan blijven opdoen denk ik, want erg veel krijg ik ze niet meer aangeleerd. Ben steeds minder thuis en naar mij luisteren ze het beste..

groetjes

Nadiine

Ik wil je 1 tip geven, ga ze niet proberen zindelijk te maken, want dit kan gevaarlijk zijn, omdat je ze dan moet gaan belonen wanneer ze het wel goed doen en dan heb je kans dat ze hun cloaca (geloof ik) eruit poepen en die kan maximaal 3keer terug gezet worden met ene operatie. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar dit heb ik op me werk geleerd hier trainen we meerdere vogels en zit je ook wel een smet het probleem dat ze overal poepen, hier is helaas niks aan te doen.

wel kun je ze leren om bijvoorbeeld, niet op de meubels te zitten, zodra ze op de bank zitten, pak je ze op zeg je; Nee! en zet je ze ergens op waar ze wel mogen zitten.
Dit kan heel erg lang duren maar uiteindelijk zullen ze het wel begrijpen, en natuurlijk belonen wanneer ze ergens zitten waar het wel mag door aandacht te geven of wat lekkers te voeren.

Vogels maken rotsooi, kun je niet uitlaten, en poepen overal en kunnen heerlijk schreeuwen, hier moet je tegen kunnen ..  ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html