15 mei 2025, 20:30:24

Bang om los te laten vliegen

Gestart door lesleypak, 27 augustus 2011, 16:10:51

« vorige - volgende »

lesleypak

Hallo!
sinds ongeveer anderhalve maand ben ik in het trotse bezit van mijn mooie James!
James is in de eerste week dat we hem hadden uit zijn kooi ontsnapt en tijdens het rondvliegen heel erg hard tegen het raam gevlogen. Ik ben hier erg van geschrokken en vind het nu erg eng om hem uit zijn kooi te laten.

Nu is James erg tam. Hij vindt het geweldig om geknuffeld te worden ( niet bij zijn buikje ) en ik zou hem graag weer uit zijn kooi laten. Toch ben ik erg bang dat er weer iets gebeurd.

Het is bij ons erg lastig om de ramen af te schermen omdat ze nogal groot en hoog zijn. Wat kan ik doen zodat James toch lekker los kan vliegen?
Ik wil hem liever niet kortwieken.

animallovertje

kan je hem dan niet 's avonds eruit halen? als het buiten donker is, maar binnen nog verlicht?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jeroenw

James is tam dan kan je hem op je  hand kennis laten maken met ramen zo dat hij weet dat hij er niet doorheen kan zet hem op de raamkozijn laat hem naar buiten kijken,

Zo doet ik ook met mijn valken en zij snappen het

Ik hoop voor jou ook

Gr. Jeroen

lesleypak

Hij heeft nog 1 keer losgevlogen en toen was hij al wat beheersder met vliegen maar in mijn ogen nog wat onvoorzichtig. Erg hard vliegen bijvoorbeeld. Heb hem toen trouwens ook in het donker laten vliegen.

Bedankt voor de tip, als hij goed blijft zitten op mijn hand zal ik dat proberen! Al blijf ik bang dat hij dan opeens wegvliegt. Misschien met trosgierst in mijn hand proberen zodat hij blijft zitten. Moet misschien wat minder beschermend worden!

smiley

Hallo Jeroen

Ik vind je juist niet over beschermend hoor !! je denkt er goed over na !!
Ramen zijn zo gevaarlijk en mensen onderschatten hoe hard ze er tegenaan vliegen .
Vaak breken de valkjes door de klap hun nekje ,ook al laat je ze voorzichtig kennis maken met de ramen .
Dan nog bestaat de kans dat als ze ergens van schrikken juist de ramen zien als vluchtroute en er met een knal alsnog er tegenaan klappen .
Kan je hem niet in een andere kamer laten vliegen ??? en anders zou het in jou geval misschien toch beter zijn om je valkje te kortwieken .
Altijd maar opgesloten zitten is ook niet fijn ,,,,,,,,

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht