9 mei 2025, 01:07:03

even zekerheidsvraag...

Gestart door nathalieg, 22 augustus 2011, 15:53:42

« vorige - volgende »

nathalieg

Goedenmiddag allen,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Nathalie en 3 jaar geleden heb ik mijn oudste dochter voor haar verjaardag een valkje gegeven genaamd coco. Een paar weken later kwam er een grasparkiet aanvliegen en deze hebben wij kunnen vangen.

Zielig, twee mannen zonder popjes, dus al snel kwamen er twee popjes. Coco kreeg queeny. Deze hebben een nest jongen gekregen. Maar nu komt de vraag.

vraag 1: wat is queeny voor mutatie?
vraag 2: de jongen wie kan mij vertellen of dit popjes zijn of mannen?
vraag 3: Welke mutatie's zijn de jongen?

Ik was heilig ervan overtuigd dat queeny een geparelde was. Maar nu begin ik te twijfelen of ze niet een cinnamon is. Ik zal even wat foto's neerzetten:

Coco= man (wildkleur, split is onbekend)
queeny= pop (gepareld of cinnamon???)

kregen 8 april 4 jongen:

Mowgli
Bagera
pearl
ugg

FOTO'S:

COCO:

QUEENY:

JONGEN:

MOWGLI:

BAGERA:

PEARL:

Hopelijk ontvang ik snel antwoorden.

Groetjes Nathalie

Rianne

Hey,

je man is wildkleur split opaline, je pop is opaline. Ik zie er geen cinnamon is, dat is echt bruinig en zij is zwart.
Hoe oud zijn je jongen?
Mowgli is een wildkleur, ik denk te zien dat zijn masker geler kleurt dus dan is het een man.
Bagheera lijkt mij een pop, tenzij de staartveren donker teruggroeien, dan is het een man.
Pearl is een prachtige opaline! Mooi hoor, die geel/wit verdeling! Alleen omdat pa split opaline is, en ma opaline, weten we niet of dit jong een man of pop is. Is het een pop, blijven de parels, is het een man, verdwijnen ze met de rui.

Kadir1907

WOW, wat ziet Pearl er mooi uit!!

nathalieg

erg bedankt voor de snelle reactie's. Ja ben ook erg trots op mijn eerste kweek. Althans mijn...ik bedoel die van coco en queeny hahaha.

Ik heb alleen een nieuw nest eraan te komen, 2 jonge valkjes en heb Bagera net verkocht voor E 7,50 helaas. Het is niet veel, maar belangrijker vind ik dat ze goed terecht komen. En heb gemerkt dat mensen weinig meer met vogeltjes hebben lijkt wel.

Ben benieuwd wat er uit het volgende nest gaat komen.

Groetjes Nathalie

Patrick

Pearl is een mooie vogel om een basis mee te beginnen om goede opaline vogels te kunnen kweken.
Waarom................. bekijk de buik daar zie je bijna volledig de parels op zitten wat je tegenwoordig niet vaak meer ziet bij een gewone opaline vogel. Mooie vogel en de rest ziet er ook goed uit qua formaat en wangvlek :-)

Gr,

Patrick

ps.... jammer dat het mijn kleur niet is anders had ik pearl wel willen kopen van je  ;)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Bert_85

Prachtige vogels!
Het formaat kan je moeilijk schatten vanop foto maar lijkt me ook zeer goed.
Ik denk dat je er zo mee kan scoren op TT (tentoonstelling).

Pearl is inderdaad een hele goede opaline, en net als de voorgangers zie ik er geen cinnamon in.
Als je er verder mee kweekt kan je selecteren op vogels die het opaline nog beter tonen op het hoofd (achter de kuif) en op de borst.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be