5 mei 2025, 12:03:25

2 of toch 1?

Gestart door pipje123, 13 augustus 2011, 18:17:10

« vorige - volgende »

pipje123

Hai!

Onlangs is onze valkparkiet Pip weg gevlogen en we zouden eigenlijk wel weer een nieuwe willen. Ik lees vaak dit forum om toch nog even in contact te zijn en leuke foto's/filmpjes van valkparkieten te zien.. Mijn vraag is eigenlijk of ik beter 2 of 1 kan nemen?

De kweker waar ik mijn vorige valkparkiet vandaan had zei dat ik er ook prima 1 kon nemen en meerdere mensen zeggen dat en uit eindelijk ging dit ook goed met onze valkparkiet maar er zijn toch ook nog een heleboel mensen die zeggen dat je toch beter 2 kan nemen!

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of 2 ook minder tam worden dan 1 omdat ze zich misschien op elkaar gaan richten?

Mijn laatste vraagje is waar ik het best kan zoeken naar een kweker, de kweker waar ik mijn eerste valkje vandaan heb bestaat niet meer en ik ben niet echt een held in kwekers zoeken op internet behalve op marktplaats.

Alvast heeeeel erg bedankt!

Groetjes

Rianne

Ik zal eerlijk zijn, ja ze richten zich op elkaar. MAAR met tijd en aandacht blijven ze ook tam naar jou toe. En of je nu 1 of 2 valkjes hebt, je zult er tijd in moeten blijven steken om hem tam te houden.
Ik vind het alleen maar mooi om te zien, zo'n kroelend koppel in de voliere. Ze hechten echt waarde aan elkaars gezelschap en zitten bijna de hele dag naast elkaar. Iets wat een mens niet kan bieden...

Cherro

Ik ben het met Rianne eens.

Jij bent nooit de hele dag thuis om je valkje gezeldschap te houden, en dan is juist een vriendje erg leuk ;)

Maar de keuze is uiteindelijk aan jou.

Een valkje kán wel alleen, zoals je zelf al eerder hebt gehad, maar 2 is wel veel leuker.

Ik heb hier meerdere in huis en ook buiten en allen zijn ze naar mij tam toe, en helemaal gek met elkaar, dus als je je valkjes beide genoeg aandacht geeft zullen ze zeker tam blijven naar jou toe ;) Succes met beslissen!

En op het forum hier zitten meerdere kwekers, je moet gewoon even zien wie er bij je in de buurt zitten ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!