7 mei 2025, 21:15:52

eerste x vogels radeloos help ?

Gestart door flitsdoravalkje89, 10 augustus 2011, 12:18:24

« vorige - volgende »

flitsdoravalkje89

10 augustus 2011, 12:18:24 Last Edit: 10 augustus 2011, 13:16:05 by flitsdoravalkje89
Hallo iedereen,

Ik zal me eerste even voorstellen.
Mijn naam is saskia ben mama van 2 kids en de vrouw van stefan. Woon in dordrecht en ben 21jaar.

We hebben 4 weken terug ong 2 valkjes aangeschaft bij een fokker van allemaal vogels.(voliere vogels dus..)
De ene hete dora en de andere diego ( vrouw en man) Diego is perongeluk het raam uitgevlogen en hebben we niet meer. Daarna hebben we voor dora een nieuw vriendje aangeschaft. Zijn naam is flits.

Ik ben totaaaal niet bekend met vogels want ik ben altijd katten en honden fokker geweest en heb nog nooit een vogel gehad of geaait of iets.

Naar wat google hebben we troggirst gekocht om ze te traine voor het tam worden.

Wat doe ik zoal met ze :
Ik haal ze uit de kooi praat tegen ze. Aai ze en geef ze wat lekker. ( ooohoo kijk is wat lekkkuurr). Spreek duidelijk hun naam uit.
Maaaar het probleem is dora toen we haar kochte is door het vangen een vleugel blesure opgelopen en kon dus nie vliegen toen was ze super lief en ik kon haar pakken kusjes geven en er was niks aan de hand,maar naar een week of 2 revalideren kan ze weer vliegen en valt sinds een week uit naar me hand en  probeerd me elke x te bijten. Ze loopt weg en wil niks van mij weten. en ze vliegt steeds keiiii hard tegen het raam aan.

Probleem flits :
Flits is een druke vogel die veel kletst. Als hij piept piep ik terug en klets een paar woorden. Flits is verslaafd aan mijn goude ketting die ik om heb en wil der in bijten en aan trekken heel fel.
Flits bijt me niet maar wil niks van mij weten hij trekt zich voorledig op aan dora en raakt in paniek erg snel en vliegt overal heen. Gelukkig vliegt hij niet tegen het raam aan !!!!
Hij wil niet bij me zitten en wil alleen maar weg. Aaie kan ik niet alleen als ik hem mijn ketting laat zien.

Flits & dora probleem: Ze trekken zich op aan elkaar en als ik flits eruit haal om hem tam te maken piept hij naar dora en raakt voorledig in paniek ! Dora raakt in paniek zonder flits en der is geen beginnen meer aan.

Alsjeblieft help me !!!
Ik ben volkomen radeloos !!
Thuis bezoek mag ook ? Want we hebben ze al op internet staan omdat we het niet meer weten.En ik wil ze zo graag Laatste kans geven?

ps: Ze hebben een grote papagaaien kooi met speeltjes etc etc. en ze zijn ong (dora)15 en (flits)12 weken ooud

Groetjes,
Saskia

Rianne

Jammer dat jullie je niet eerst wat meer verdiept hebben in de valkparkiet voordat jullie ze aanschaften. Hier op het forum zitten ook kwekers uit of uit omgeving Dordrecht en die hadden wel een stel tamme valkjes gehad.
Hebben jullie het stappenplan Tam Maken al geprobeerd? Dit begint buiten de kooi en is met 2 valkjes dan goed te doen.

flitsdoravalkje89

10 augustus 2011, 13:12:52 #2 Last Edit: 10 augustus 2011, 13:16:59 by flitsdoravalkje89
Citaat van: Rianne op 10 augustus 2011, 12:26:29
Jammer dat jullie je niet eerst wat meer verdiept hebben in de valkparkiet voordat jullie ze aanschaften. Hier op het forum zitten ook kwekers uit of uit omgeving Dordrecht en die hadden wel een stel tamme valkjes gehad.
Hebben jullie het stappenplan Tam Maken al geprobeerd? Dit begint buiten de kooi en is met 2 valkjes dan goed te doen.

Bedankt voor je reactie !

We hebben wel ons een beetje ingelezen over huisvesting en wat ze nodig hebben en daar hebben we aan voldaan.
Ik heb op je verzoek even gekeken naar het stappenplan en dat is wat we hebben gedaan. Dat buiten de kooi moet ik nog even lezen
Meerdere keren per dag haal ik ze even aan of geef ik ze wat lekker mogen ze boven op de stok zitten of zet ik een kommetje water op de grond met speeltjes (blokjes zulke dingen).

Gr Saskia
( ze komen bij een fokker ong half uurtje rijden van dordrecht.)

Rianne

Ik zou weer rustig van voren af aan beginnen, naast de kooi zitten, evt met wat trosgierst en dan door de tralies heen voeren.
Een vogel ziet niet dat er glas in een raam zit, ik zou de gordijnen dicht doen (of wat je er voor hebt) want er komt een keer dat je valkje zijn nek breekt...