5 mei 2025, 14:23:46

bijtgedrag

Gestart door carina, 14 augustus 2011, 20:37:54

« vorige - volgende »

carina

hallo wie kan mij antwoordt geven ik heb een valkje van 10 weken nu is ze verder wel tam maar af en toe wil ze in een keer zomaar gaan bijten maar als ik en mijn dochtertje hem dan geen aandacht geven komt ze wel gewoon bij je weet iemand of dit normaal gedrag is bij een jongvalkje of hoe ik het haar af kan leren

gr.carina

Mohammed

Jaloezie...  :-\
Als hij bijtgedrag toont,
kan je hem terug in de kooi doen
zodat hij of hij beseft dat-ie verkeerd zit.
Je zou 'm ook bij z'n snaveltje kunnen pakken
een beetje tegenwerken doe ik ook.
Laatste optie is om nog een bij te nemen,
dan heeft hij of zij een partner.
misschien iets minder op jou gericht,
maar dan ben je misschien af van dat agressieve gedrag.
zodat-ie z'n eigen ''liefje'' heeft,

MVG

Tamireya

Gaat het valkje echt hard bijten of is het meer een soort knabbelen?

Wanneer toont ze dit gedrag?

Bij het snaveltje pakken vind ik helemaal geen optie !
Dieren kunnen nu eenmaal niet praten en vertellen wat hun dwars zit dus laten ze het door "verkeerd" gedrag zien.

Het valkje is nu 8 of 10 weken oud?
Maakt ook niet veel uit, in ieder geval kan daar nog heel veel aan geleerd en verbetert worden.

Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat het valkje, wat nog zo jong is, al agressief gedrag toont.

Familie Potters

Hier dus een valkje van dezelfde leeftijd en ook dat "bijterige" gedrag... maar ik noem dat dus geen bijten bij ons valkje... het is meer voelen met de snavel en de tong... echt bijten heeft ie nog niet gedaan, volgens mijn man is het verschil tussen knagen en bijten echt een groot (hij heeft vroeger ook vogels gehad en is toen wel eens gebeten) en bijten doet dus echt wel goed pijn.

Tamireya

Je man heeft groot gelijk, bijten doet echt geweldig pijn als ze je goed te pakken krijgen  ;D

Ik wilde een van mijn niet tamme oudere valkjes twee dagen geleden naar de dierenarts brengen om kort wieken te laten maar meneer had me zo goed beet dat ik een blauwe vinger er nu van over gehouden heb  ::)

Daarom ook de vraag of het echt hard bijten is of meer een knabbelen....kan het me niet voorstellen dat een zo jong valkje al echt "goed" bijt.
Heb zelf hier eentje van 12 weken ongeveer en 3 van bijna 6 weken en ook die knabbelen wel aan me maar hebben nog niet een keer echt gebeten.