5 mei 2025, 19:16:10

druk en happend valkje

Gestart door Sharr, 9 augustus 2011, 21:21:07

« vorige - volgende »

Sharr

9 augustus 2011, 21:21:07 Last Edit: 10 augustus 2011, 12:08:38 by Sharr
Ik heb 2 valkjes van ong 12 weken oud uit hetzelfde nest. Denk zelf een popje en een mannetje. Nu is het popje erg druk als ze me smorgens hoort begint ze al met krijsen en het houd niet op tot ik rustig op de bank zit. Loop ik weg dan begint ze weer. Het mannetje daarin tegen is erg rustig. Vaak is het popje druk en rent over de bodum van de kooi of gaat druk heen en weer in de kooi door zich vast te houden aan snavel en poten. Het mannetje word vaak gehapt door het popje en ze maken regelmatig ruzie. Heeft dit gedrag ergens mee te maken? Ik vind het best irritant en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Groetjes Sharon

Mohammed

Ik heb precies het zelfde met mijn popje,
alleen doet ze zit vooral s'ochtends.
heel druk schreeuwen en rennen,
dit doet ze meestal als er geen eten is  ;D
maar ook als ze aandacht wilt.
Doek over de kooi zou misschien wel kunnen helpen?

MVG

Sharr

Ik weet nog niet zeker of het een popje is, maar dit valkje is niet erg geel om het kopje en heeft wazige oranje wangen. De andere heeft meer geel en knal oranje wangen. Maar eten kan het niet aan liggen ik geef ze gelijk smorgens al eten en praat even met ze. En een doek over de kooi zou een optie kunnen zijn maar vind dat weer sneu voor mijn andere valk die erg rustig is juist.
Bedankt voor de reactie!

Groetjes Sharon

Landiej

Laat je je valkjes wel eens los vliegen? En is er voldoende afleiding (speeltjes) in de kooi?

Sharr

Ze zijn gekortwiekt bij de kweker waar ik ze 2maand geleden vandaan heb gehaald. Dus echt vliegen is het nog niet, ze hebben ook nog geen richtingsgevoel nu. Echt ver komen ze dus nog niet ze ploffen gewoon maar ergens neer. Denk je dat als de veren aangegroeid zijn en ze lekker kunnen rondvliegen dit gedrag ook anders word?
Genoeg speeltjes heb ik zeker in de kooi daar kunnen ze zich wel prima mee vermaken.

Groetjes Sharon

Mohammed

Weetje wat het ook kan zijn...  ???
als mijnes dat wel eens deed, en ik haar eruit haalde
was het direct vliegoefening en hyperventileren.
ongelofelijk druk, ik denk dat ze om aandacht vraagt.

MVG

Sharr

Ja!! Dat doet deze ook echt heel erg druk als ze eruit mag en direct fladderen en druk heen en weer lopen. Terwijl ze er elke dag meestal wel 2 keer uit mogen. Die anderen is daarin tegen heel rustig en komt vanzelf wel is een keer als die zin heeft.
Het komt ook vast omdat de vleugels nog niet volledig aangegroeid zijn nu en ze geen kans krijgt om haar energie kwijt te kunnen.

Groetjes

Nadiine

Waarschijnlijk wil ze inderdaad graag vliegen en aandacht.
Mijn grasje is kortgewiekt geweest, en die had wel eens een vliegaanval, en dan kwam hij op de grond terrecht. Wat hij dan deed was lekker springen en gek doen en met zijn vleugels slaan. en als hij uitgeraasd was kwam hij weer naar me toe gelopen alsof hij wou zeggen, ik ben klaar:D en dan werd hij weer rustig.

Misschien een idee om haar dus 's ochtend even op de grond te zetten en samen met haar wat te spelen?

Mijn grasje is meer op zichzelf, dus die speelt vaak liever alleen.

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sharr

Ja ze wil waarschijnlijk inderdaad graag vliegen, smorgens al ik haar eruit haal dan is ze wel rustig maar savonds dan heeft ze vaak zo'n ''vliegaanval'' inderdaad wat je zegt. Ik zal het eens proberen om haar op de grond te zetten en wat te spelen. Vaak vind ze het ook wel leuk om gewoon bij mij op de schouder rond te lopen en hier en daar wat te kijken. Kan het zijn dat het mannetje minder geluidjes maakt als het popje? Mijn popje maakt vaak allerlei leuke geluidjes maar het mannetje die piept af en toe maar gewoon wat. Of zou het juist andersom zijn het geslacht?

Groetjes Sharon

Nadiine

zover ik weet staan mannen er meer van bekend om te "praten" maar zijn vrouwen weer wat feller in de omgang.
Maar elke vogel heeft zijn eigen karakter, en elke vogel zit vaak wel een beetje naast de "vaste" omschrijving. ik geloof dat je het bij valken vaak aan de kleur kunt zien dus als je foto's plaatst kunnen hier de betere kenners je misschien wel vertellen wat voor geslacht te zijn.
geloof wel dat ze dan eerst hun eerste rui gehad moeten hebben, maar dat weet ik niet zeker :)

succes met je popje ik hoop dat het fladderen op de grond wat helpt :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sharr

15 augustus 2011, 21:48:24 #10 Last Edit: 15 augustus 2011, 21:50:06 by Sharr
Ja dat dacht ik dus ook inderdaad dat het mannetje juist meer aan het brabbelen was en geluidjes maakte maar ze zijn nog niet in de rui geweest dus het is nog even afwachten dan.
Zoals het nu lijkt is het wel het popje die zo brabbelt en geluidjes maakt maar die heeft lichtere oranje wangen en minder geel op het koppie.
Ga het het zeker uitproberen met de een om hem op de grond te laten fladderen!