5 mei 2025, 10:16:55

Nieuw avontuur met Blitzy

Gestart door Stephen, 2 augustus 2011, 12:59:25

« vorige - volgende »

Stephen

Hoi iedereen,
Mijn naam is Stephen en dit is dus mijn eerste post hier. Ik ben namelijk gisteren voor het eerst gestapt in de wereld van vogels houden als huisdier. Het leek me wel leuk om een dagboek proberen bij de houden en hopelijk kunnen lezers mij wat helpen bij het opvoeden d.m.v. tips en dergelijke.

Ik ben een student en woon dus in een studentenkamer en na 3 jaar wilde ik wel een huisdiertje hebben. Altijd een grote dierenvriend geweest, maar alleen honden gehad als huisdier (die dus bij mijn ouders wonen). Het leek me leuk om een vogeltje te nemen omdat het goedkoper is om te verzorgen en niet zoveel aandacht enzo vereist als een groter dier als een hond. Zover als vissen nemen hoefde ook weer niet want dat lijkt meer iets voor de sier zoals een plant ofzo :P. Dus ik heb wat gezocht op het internet en kwam tot de conclusie dat een valkparkiet het beste is voor beginners en ook hele gezellige vogeltjes zijn.

Direct heb ik er alles over geprobeerd te vinden zoals kosten, zorg, opvoeden en wat ik maar kon bedenken om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Uiteindelijk heb ik gisteren Blitzy, een 10 week oude cinnamon valkparkiet, gekocht uit de dierenwinkel en een kooi met alles erop en eraan om zo goed mogelijk te beginnen. Nu heb ik ook wel gelezen dat valkparkietjes uit de dierenwinkel wat langer duren om te temmen dan handgevoede vogels, maar dat het niet onmogelijk is ofzo.

In ieder geval, Blitzy is nu sinds gisteren in huis en fladerde eerst wat rond in de kooi en plaatste zich toen in het verre hoekje en leek behoorlijk bang. Ik had al eten en drinken geplaatst en liet Blitzy verder wat met rust zodat hij/zij(nog niet bekend) kon wennen.