26 april 2024, 09:58:02

Wat te doen ???

Gestart door pirpir, 31 juli 2011, 00:57:42

« vorige - volgende »

pirpir

31 juli 2011, 00:57:42 Last Edit: 31 juli 2011, 01:18:07 by pirpir
Hoi, ik heb een paar weken geleden een nieuw koppeltje valken gekocht, ze hebben nu een nest van 4 eieren, heb ze geschouwd, waarna het mannetje van de schrik (weet ik niet) eruit is gevlogen, daarna ging die er weer in en toen weer uit. Ze zijn allemaal bevrucht, maar ze broeden niet contstant, heb net weer gekeken in de voliere, maar ze zitten niet in het blok, zou het mogelijk zijn om de eieren bij een ander koppel leggen die een nest hebben waarvan al  2 zijn uitgekomen en 2 nog moet uitkomen ?
ik vind het erg jammer, want het zijn hele mooie vogels, zou graag wel die eitjes uit willen zien komen...


Alle raad/advies is welkom...

Cherro

Hoe lang zijn de eitjes nu bevrucht?

Ik zou alleen maar overleggen als de dagen aanpassen op de leeftijd van de net geboren jongen.
Anders word het verschil te groot en komen de kleintjes te kort.

Ook is het afwachten of de eitjes uitkomen door t onregelmatig broeden, en als ze uitkomen hoe t dan gaat.
Ik had hier een pleegdonsje van een geelwangkoppel, dat werd onregelmatig bebroed en dat stierf na een dag. Het jong van diezelfde ouders wat bij de eigenaren al was uitgekomen, precies t zelfde.

Dus als je jongen niet te oud zijn en de eitjes bv al 17 en 15 dagen bevrucht en dus elk moment uit kunnen komen, dan zou je ze over kunnen leggen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

pirpir

ik denk dat ze ongeveer 7-9 dagen gebroed zijn, vanmorgen zat ze weer te broeden, maar onregelmatig...