17 mei 2025, 04:38:32

Rare ontlasting

Gestart door Gerard en Bianca, 7 februari 2004, 23:40:41

« vorige - volgende »

Gerard en Bianca

Hallo allemaal,

Een van m'n valkjes poept de ene keer doorzichtig en de andere keer groenig. Ik kan er niet achter komen wie van de 2 het is. Kan deze ontlasting kwaad, of is er niks aan de hand?
Ik hoop dat iemand snel antwoord heeft.

Alvast bedankt,

Gerard en Bianca

Paul

Hoi Gerard en Bianca,

Ik weet niet of ze veel sla of groenvoer krijgen daar kan de ontlasting ook wel eens dunner van zijn.
Soms hebben ze wel eens ontlasting die echt helemaal doorzichtig is net als water dat komt wel vaker voor.
Is de ontlastng als het groen is wel helemaal vast met een wit hoedje erop of is dat ook heel erg vloeibaar?
As het meestal wel goed is en soms alleen waterachtig zonder groen is er denk ik weinig aan de hand.
Maar als de groene ontlasting ook waterig is kan er wat aan de hand zijn.

Groetjes, Paul

Annouschka

8 februari 2004, 01:15:42 #2 Last Edit: 8 februari 2004, 01:16:00 by Chewbakka
Hoi,

onze Chewy heeft dat ook soms hoor, als hij nerveus is of als hij een gekke bui krijgt.
Het mag natuurlijk, zoals Paul zei, niet altijd voorkomen, de ontlasting moet groen gebonden met een witte vlek erin zijn.

Welk voer geef je?  Het kan daaraan misschien liggen.
Als je het niet vertrouwt, ga dan naar een goede vogelarts en neem wat ontlasting mee in een potje of zakje dan kan hij dat in het labo laten onderzoeken.
Groetjes
Annouschka

Gerard en Bianca

Wew,

Bedankt allemaal, ik maak me nu veel minder druk.
Soms is het inderdaad puur water en soms inderdaad groen, maar wel gebonden en niet vloeibaar.

Groetjes,

Gerard en Bianca

Paul

Hoi Gerard en Bianca,

Ik denk dat er dan weinig aan de hand is want dat waterige is net als een soort plasje wat ze doen dan.
Normaal is de urine het witte wat op de groene uitwerpselen zit maar soms komt het er ook zo als vloeibare substantie uit.
ALs de normale ontlasting maar niet als groene drap eruit komt want dat duid op diaree en dat is niet goed.

Groetjes, Paul