Wat zal ik doen? Opereren of in laten slapen Bijholte ontsteking

Gestart door Wendy.., 30 juli 2011, 00:32:32

« vorige - volgende »

Wendy..

Hoi,

Ik zit momenteel echt in dubio over wat ik zal doen.
Ik heb een albino popje wat al ruim drie weken met een ontstoken bijholte zit. Eerst zijn we 2x met haar naar Dierenkliniek Feld in Amersfoort geweest. We hebben daar eerst een zalfje gekregen voor haar oog en daarna AB. Daarna toen ik geen verbetering zal zijn we naar Drs Wolters in Amsterdam gegaan. Hij constateerde deze bijholte ontsteking
Deze heeft toen de onsteking opengemaakt en schoongemaakt. Nu zijn we ruim 1.5 week verder maar zie ik dat de ontsteking weer zo groot wordt. De dokter vertelde al dat het een lastige ontsteking is. Hij vond het nog wel de moeite waard om zeker 3 weken door te gaan met de AB en eventueel nog een keer maar dan onder narcose het abces schoon te maken.

Ik weet nu niet wat ik zal doen.
Zal ik haar nog een keer laten opereren of in laten slapen?
Ze eet en drinkt nog wel goed maar was al in conditie achteruit gegaan. Ik vind het zo zielig!!!!!!! En daarnaast heeft het me al €175,- gekost.

Wat vinden jullie....?

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

dimi859

ja het is niet echt een gemakkelijke keuze maar hoeveel zijn de slaagkansen als eerste? is er veel kans dat ze er nog doorkomt? :-\

ik zou allerzins toch proberen omdat je er nu al zoveel moeite voor gedaan hebt zoals ik het hier lees :) en indien de slaagkansen nog redelijk zijn valt het altijd te proberen hé
Natuurlijk blijft het een enorm pak geld
aks het genezen is zal haar conditie wel terugkeren net zoals ze vroeger was
khoop dat je wat reacties krijgt van mensen die iets gelijksaardigs hebben meegemaakt zodat je je eigen keuze goed kunt overwegen
hopelijk komt ze er door als je het nog wilt proberen

veel succes! :)

Hermien

Inderdaad een heel groot dilemma en feitelijk ben jij de enige die een beslissing kunt nemen. Maar toch wil ik je graag een voorbeeld geven wat je daarbij misschien helpen kan.
Ooit, in een ver verleden had ik een grasparkiet die er niet goed bij zat. Tot mijn schrik ontdekte ik een flinke knobbel op z'n buikje. Naar een da gegaan. Het bleek een abces te zijn en de da heeft die meteen leeggezogen en schoongemaakt. Het goede nieuws was, dat het een goedaardig gezwel was. Het slechte nieuws: goedaardige gezwellen komen meestal snel weer terug. Het viel dus te verwachten dat ik om de 6-10 weken mèt grasparkiet bij de da zou zitten. Geld voor die bezoekjes was voor mij geen probleem, want ik had alles voor mijn kietje over. En inderdaad zag ik binnen een paar weken het gezwel alweer terugkomen. Wat ik echter op dat moment niet door had was het feit, dat de kiet behoorlijke jeuk had. Op een dag vond ik mijn schattebout bebloed op de bodem van de kooi, met zijn buikje schurend tegen de tralies. Hij had het gezwel opengeschuurd. Uiteraard heb ik meteen een afspraak met de da gemaakt die wederom de boel heeft schoongemaakt. Echter, op het moment van thuiskomst was mijn lieve grasparkiet tot mjn grote verdriet wegens ernstig bloedverlies al overleden.

Ik wens je heel veel sterkte met jouw lieve vriendinnetje en bij het nemen van een beslissing.

Dikke knuf van mij en mijn 'vliegtuig'!

Wendy..

Bedankt Hermien en Dimi. Ik heb net toch weer naar de praktijk gebeld ( ze zijn op zaterdag open) en voor maandag een afspraak gemaakt. Ik laat het oog dan weer bekijken want het is weer zo dik. Ben eigenlijk bang dat het zodadelijk naar binnen openklapt en dan is het eind in zicht  :(
Ik overleg nogmaals of het verstandig is en anders hebben we ons best gedaan. En wat je zegt ik heb er al veel aangedaan.
Het valkje eet en drinkt goed en fluit nog steeds naar de andere vogels in de voliére dus het is nog niet op sterven na dood.

Jullie horen wel hoe het is afgelopen!

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

mariska79

Ach wat een vervelende situatie  :'(

Ik zat er net aan te denken om te stopen met bonnie haar oogzalf, tot dat ik jou verhaal las  :-\

Ik hoop dat je samen met de dieren(vogel)arts er uit kan komen wat idd het beste is voor je valkje, wij zullen hier duimen voor een goede afloop.
sterkte en beterschap!!

Wendy..

Hoi Mariska,

Als ik jouw was zou ik gewoon doorgaan met het zalfje hoor.
Wie weet is het bij jou valkje wel gewoon een ontstoken oogje en gaat het met het zalfje gewoon over.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

mariska79

Ik had mijn keuze al gemaakt toen ik jou topic had gelezen, ik moet vandaag en morgen nog even doorbijten.

Bonnie is helaas nu mega bang voor mij, als ik voor de kooi sta vlieg ze al haar pennen (veren) kapot  :-\

Veel succes vandaag, we blijven duimen voor jullie  :-*

Wendy..

Dat is balen Mariska, ik ga morgen zoals het er nu uitziet Magic in laten slapen.
Ik vind het nog wel erg lastig en wissel al de hele dag van mening. De dokter gaf vanmorgen aan dat ze ongeveer 50% kans heeft. De onsteking bleek de vorige keer toch veel dieper te zitten dan hij dacht. Hij heeft het natuurlijk al helemaal open gehad en schoongemaakt en nu blijkt het terug te komen.

Hij kan het nog een keer onder een roesje openmaken maar dat geeft ook weer veel bloedverlies, en een eventuele shock + dat ze weer in een andere omgeving is en geeft geen garantie dat ze het overleefd of dat het goed komt
Het nadeel is dat ze zich nog best goed gedraagd. Ze eet en drinkt goed en is ook nog wel levendig en ze is pas één jaar. Dus wat moet ik nu  ???
Groetjes Wendy

angelob1989

Hoi Wendy,

Ik zit dit topic te lezen en moest weer helemaal terugdenken aan mijn valk van 6 maanden oud, die we 2,5 week geleden moesten laten inslapen na een operatie aan een schimmel in haar luchtweg, dit kwam na vier dagen weer helemaal terug en in overleg met de dierenarts was inslapen het beste voor haar. Ze was overigens nog in hele goede conditie, behalve het ademen dan. Dat beestje was mijn grootste maatje van de valken die ik heb. De operatie en alles erbij hebben mij 800 euro gekost en heeft (helaas) niets opgeleverd. En toch, heb ik er geen spijt van. Aangezien je een vriend niet in de steek laat. Voor 50% kans zou ik het zeker doen, mocht Magic het dan niet halen heb je er in ieder geval alles aan gedaan.

Groetjes,

Angelo

me1982

Ik zou er ook voor gaan.
Je wilt alles doen voor je beestje, wat het ook kost.

Succes met Magic  :-*

angelob1989

mariska79