zangvogeltjes en valkparkiet+ parkiet

Gestart door spiky, 27 juli 2011, 11:58:40

« vorige - volgende »

spiky

Hoi,

Ik heb sinds kort een volière voor mijn valkparkiet en parkiet. De volière is 4 meter lang en anderhalf breed bij 2 hoog en geheel overdekt.

Nu wil mijn vader graag een paar zangvogels in de volière hebben omdat ik mijn valkparkiet en parkiet 's nachts en bij slecht weer binnen heb. Deze vogels zullen ook in de winter dan in de volière blijven en hebben een tocht en vorstvrij nachthok.

Wat voor vogels die mooi zingen kan ik het beste in de volière zetten? Ik zat zelf te denken aan barraband parkieten omdat deze ook een melodieus geluid schijnen te maken. En vrij verdraagzaam zijn naar andere vogels.

groetjes,
samantha

Panza93

Heey Samantha,

mijn moeder wou ook graag 2 zangvogeltjes in de voliere tussen de valkparkieten, ik heb dit gevraagd aan een dierenwinkel en ze zijden dat het niet kon. Ze zij ook dat het een lekker hapje was voor de valkparkiet  :-X

Shannon

Via www.grasparkiet.com kan je geloof ik een lijst vinden waarop staat welke vogels het beste bij een valk en grasparkiet kunnen, misschien heb je daar wat aan?

Groetjes shannon.

animallovertje

lijkt mij ook niet handig hoor.. ze zullen gaan plukken en ben bang dat die vogeltjes dat niet zouden overleven .. zou het echt bij parkieten bij elkaar houden.. en dan nog is dat afwachten of dat goed gaat. ook tussen grasjes en valkjes kan het fout gaan.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Shannon

Vergeten te zeggen. ;D
Kakeriki's kunnen der wel bij  :D

Saar

Panza93, de dierenwinkel heeft volgens mij geen verstand van vogels... De valkjes zijn meestal de pineut en worden vaak gepest!

Samantha, kweek je ook met de vogels?
Zo ja, dan kunnen kakariki's er NIET bij omdat ze agressief worden tijdens de kweek.

Zelf heb ik al jarenlang een gemengde voliere met grasparkieten, valkparkieten, rijstvogels ( de mannen kunnen mooi fluiten ), en 1 diamantduifje. Daartussen hebben ook japanse meeuwen gezeten ( mannen fluiten ook heel leuk), zebravinken ( mannen fluiten ook leuk), mozambiquesijsjes ( fluiten echt heel erg mooi, maar zijn erg prijzig), meerdere kanaries, oranjekaakjes etc. Onder zangvogels vallen vooral tropen, dus ik denk dat je eerst maar goed met je vader moet overleggen of er kromsnavels bij komen, of tropen :)

mariannenl

Wat denk je van een man-kanarie, die zingt echt geweldig, en is vredelievend en de valkjes doen hem niks
Ze hebben hier met succes 2x een nestje uitgebroed, alleen willen af en toe de wat speelsere valkjes wat plukjes van het nest mollen maar meestal wordt dat niet toegestaan door pa

Marianne