11 mei 2025, 20:09:49

valkparkiet rillend op de grond

Gestart door ate_scar, 26 juli 2011, 22:30:15

« vorige - volgende »

ate_scar

hallo,

ik heb een valk parkiet die is nu ongeveer 2 jaar oud en vrijdag zat hij al wel wat rillend op zijn stok en sinds gisteren ging hij al meer op de grond zitten en zijn veren zetten hij soort omhoog en zit als een klein dotje te rillen, en vanaf vandaag laat die bij het op de grond zitten ook zijn koppetje een beetje hangen.

zouden julie me misschien kunnen helpen ik weet niet wat ik er mee aan moet heb hem nu in een aparte kooi gezet.

gr charlotte

Rozzy-lee

Hoi Charlotte.

Er is iets niet okee met je Valkje. Zoals in al dit soort gevallen zo snel mogelijk naar een vogelarts gaan. Als ie bol gaat zitten is er iets niet goed. Een warmte lamp en rust wil nog wel eens helpen maar dan nog moet een vogelarts er naar kijken wat er nu precies aan de hand is.  Succes

Sanna

Hallo Charlotte,

Je moet weten dat vogels pas laten zien dat ze ziek zijn als ze heel erg ziek zijn. Zoals jij het beschrijft verslechtert hij snel. Valkjes zitten normaal echt niet op de grond, tenzij je er wat te eten neerlegt. En ze laten al helemaal niet het koppie hangen. Ik weet niet of je al een afspraak gemaakt hebt met een vogelarts, maar ik vrees dat je dat echt vandaag moet doen. Hier vind je telefoonnummers.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Heel veel succes.

Groetjes, Sanna

ate_scar

dankje julie wel voor de reactie's.
toen ik van morgen op kwam zat die nog rillend op de grond en met zijn koppetje iet rechter als de avond daar voor. maar nu lijkt ook zijn vleugels soort verlamt en zijn ene pootje kan die ook niet goed bewegen want als die op een stok wil klimmen dan lukt dat niet met dat pootje.

ik ga zo een afspraak maken bij een dierenarts.

mariannenl

hallo charlotte

is het een popje of man ??
want ik ben geen dierenarts en kan de vogel ook niet zien maar kan het zijn dat er een eitje in de weg zit ??

zoja dan heel snel reageren en inderdaad zsm naar de  dierenarts , en het liefst een goede vogel-dierenarts

ate_scar

ik ben net van de dierenarts terug en hij was al zo slecht door dat hij het niet echt snel heeft laten merken heb ik hem in moeten laten slapen. :'(

iedereen bedankt voor de reatie's.

gr charlotte

mariannenl

och meissie wat traag maar in ieder geval heb je de juiste beslissing genomen en hem of haar van verder pijn hebben bespaard

heel veel sterkte
Marianne

Sanna

He verdorie! Heel veel sterkte ermee :'(.

Sanna

Shannon

Rozzy-lee

Da's heel vervelend zeg, sterkte