7 mei 2025, 23:25:01

antibiotica geven?

Gestart door mar10tje, 18 juli 2011, 19:37:41

« vorige - volgende »

mar10tje

Hallo allemaal,

I k heb 2 popjes, 1 en 2 jaar.
Nu lijkt de jongste niet helemaal goed:
wat diarree gehad ,nu weer goed.
Sinds vandaag  zit ze met zo'n opgezet nekje en ooogjes wat toe.
Ze maakt n soort ploppend geluid uit haar bekje?
Ze eet en drinkt goed, vliegt in de rondte en komt ook knuffelen.
Ik denk zelf dat ze neit fit is, en heb nog antobiotica van maart 2010.
Zou ik die kunnen geven?
En wat kan ik nog meer doen, warmtelamp erop?

Ik ben met de oudere vogel naar een vogelarts geweest, dus ben daarvan op de hoogte.
Maar misschien dat dit zo ook op te lossen is?

Groetjes, Martine

Rianne

Maart 2010?? Zou je dat zelf ook nog nemen? ;)
Het kan iets met de luchtwegen zijn, maar om daar achter te komen, zul je toch echt naar een vogel/dieren arts moeten.

mar10tje

Hoi Rianne,

bedankt voor je snelle reactie.
Op zich heb ik geen moeite met verouderde medicijnen, maar dit is vloeibaar ipv droog.....
Maar goed, afgezien daarvan, wat kan ik zelf doen ipv gelijk naar een arts te rennen?

Rianne

ALS het de luchtwegen zijn, wil het wel eens helpen om te stomen. Dit kun je doen door haar mee te nemen naar de badkamer en daar de boel lekker laten stomen. Ik zou haar nu niet nat laten worden, daar is het te laat op de dag voor.
Maar als het een infectie, bacterie, oid is, helpt stomen daar niet tegen.

mar10tje

Ja het is altijd afwegingen maken.
Kijk, met die oudere ben ik ook naar een arts geweest, mocht ik even 90 euro aftikken.
Nu wil ik gewoon goed voor mijn beestjes zorgen, maar om nou weergelijk 90E armer te worden....daarom  wil ik ook  kijken wat ik kan doen.
Ze is laatst al in de badkamer geweest dus ik denk niet dat dat het is.

Hermien

Huisdieren houden kost soms geld. Toch zou ik persoonlijk liever die 90 euro betalen om alle mogelijke enge ziektes uit te sluiten, dan zelf maar wat aan te modderen. Valkjes laten pas heel laat zien dat ze ziek zijn. Ik zou geen enkel risico willen nemen, maar dat is MIJN mening.

Sterkte met het valkje, hoop voor je dat ze hoe dan ook snel weer opknapt.

mar10tje

Nou, zo denk ik er ook over.
Als ze echt ziek zijn houdt t op, maar als het nou iets is wat gewoon heel goed te verhelpen is.....zou ik het er erg moeilijk mee hebben als ik niets doe.
Ze zit nu te slapen, ipv dwarsop de stok, zit ze nu in de lengte. Ze zit een soort van voorover ipv rechtop met het kopje weggestopt.
Dus dat is helemaal niet goed.
Morgen maar de VA bellen voor een plekje die dag!
Dat slaapt helemaal niet lekker moet ik zeggen.

mar10tje

Nou ,ze lijkt de nacht best aardig doorgekomen te zijn.
Zat op een gegeven moment ook netjes op de stok, dus dwars met 1 pootje op.
Maar nog wel wat veren in haar nek opgezet.
Dus maar even de VA gebeld, en ik mag langskomen wanneer ik wil.
Nu ben ik vandaag nog vrij, dus dat komt mooi uit.
Ze eet wel goed moet ik zeggen!

Larissa

Hey Mar

Mijn valkjes aten ook allemaal goed, en zaten niet bol of op 2 pootjes, maar doordat ik een hoge sterfte had onder de jongen heb ik ze ook na laten kijken en daar kwam uit dat ze de papegaaienziekte hadden.
Zo zie je maar dat als ik geen jongen had gehad ik er ook niet achter was gekomen, en tja ik was ook 118 euro lichter.
Ze kunnen altijd wat bij zich dragen wat niet goed is zonder dat je het direct ziet, jou valkje laat gelukkig wel merken dat het niet lekker in zijn veertjes zit.

S6 vandaag bij de VA

groetjeS Laris

mar10tje

nou, ik heb het weer voor elkaar....
Hij kon niets vinden!
nou had Belle vanochtend ook wat meer praatjes.
Maar vandaag was mijn laatste vakantiedag en ik kon makkelijk aan een auto komen, dus toch maar gegaan.
Ze zat er daar ook goed bij, alert en netjes in de veren, ook nadat we al even hadden gekletst.
Ze had n goed figuur ( altijd fijn voor een dametje om te horen  ;) )en in t bekje en de coaca was alles ook goed.
Nu heb ik wel pijstillers en ontstekingsremmers gekregen.
Mocht er toch iets zitten dan helpt dit.
En vanavond komt de warmtelamp, dus dan wordt het helemaal genieten voor haar.
De andere was ook mee, omdat ik haar nagels wat lang vond.
volgens de VA viel dat mee, maar heeft ze wel wat korter gemaakt door te smelten/branden.
En nu zijn ze toch lekker zacht op je velletje!
Maar ik geloof niet dat LuLu er net zo blij mee was  ;D

ik was nu 60 lichter....altijd schrikken maar wel gerustgesteld.
Een goed geweten is ook wat waard ;)

mariannenl

smelten en branden van nagels?

heeft hij ze dan niet gewoon kunnen knippen want ik denk dat smelten en branden alleen gebeurt als je door het leven heen geknipt hebt en dat is zeer pijnlijk voor de vogel, kun je eens uitleggen wat hij heeft gedaan ??

Marianne

mar10tje

Hoi Marianne,

Tja...vergljik het met ht weghalen vna koeienhorens of een soldeerapparaatje.
Hij gebruikte eits wat heel heet werd, dat hield ie tegen de nagel aan en dat puntje smolt mooi weg tot een stompje.
Dan is ie korter en minder scherp.

De blonde doet het goed momenteel!