28 april 2024, 22:08:02

Mijn valkjes 2012: update

Gestart door Saar, 18 juli 2011, 12:25:28

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: *Esther* op  3 september 2011, 20:16:34
:'(

balen!
je had juist zo'n goede start.

Suicces en sterkte, gr Esther


Thnx :-*

TheaV

Citaat van: Saar op  3 september 2011, 15:19:06
Sooow dit is mooi k*t!


Na alle ellende en goede start is dit wel een beetje licht uitgedrukt!!!
Meis, wat vind ik dit kl.te!!
Rust zacht... Kyra....
En jij kop op en doorgaan!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Saar

Citaat van: TheaV op  7 september 2011, 12:57:30
Citaat van: Saar op  3 september 2011, 15:19:06
Sooow dit is mooi k*t!


Na alle ellende en goede start is dit wel een beetje licht uitgedrukt!!!
Meis, wat vind ik dit kl.te!!
Rust zacht... Kyra....
En jij kop op en doorgaan!!


Ik doe m'n best... maar op deze manier is er gewoon geen lol meer aan :( Iedere keer weer zodra k denk: ik heb mijn groepje compleet, gebeurd er weer iets. Heb nu voor de laatste keer 2 valkjes gereserveerd en gebeurd er nu binnen een jaar nog iets dan koop ik voorlopig geen valkjes meer. Ik ben gek op die kuifkopjes hoor, maar mijn hart breekt iedere keer weer in duizenden stukjes. Zoals mijn laatste aanwinst Bodie ( het opaline geelwangetje) ben helemaal flieft op t beessie, is hartstikke lief, stapt op, kan haar met de volle hand pakken, kroelen en ga zo maar door... Maar ergens achter in mijn hoofd spookt iedere keer het zinnetje: Wie is de volgende... En op die manier is het gewoon niet te doen.
Net ook, ging Kyra bij mijn in memoriam stukje zetten, en die lijst wordt echt te groot naar mijn zin :'(
Moby lijkt er gelukkig weinig 'last' van te hebben dat Kyra dood is... Maar ik... Weet t gewoon allemaal eventjes niet meer :-\

Bello

Hoi Saar,

Niet opgeven meis.....volhouden ook al is het moeilijk, we begrijpen het.

Het is niet leuk, het is ronduit verdrietig....maar het zonnetje gaat wel weer voor je schijnen.

Knuf,

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Saar

Citaat van: Bello op  7 september 2011, 20:53:43
Hoi Saar,

Niet opgeven meis.....volhouden ook al is het moeilijk, we begrijpen het.

Het is niet leuk, het is ronduit verdrietig....maar het zonnetje gaat wel weer voor je schijnen.

Knuf,

Dorothé

Ik hoop t maar..



Vorige week zijn er 3 valkjes verhuisd.
De 2 bonte opaline mannen zijn naar Larissa gegaan, en het cinnamon mannetje is naar haar buurvrouw Jolanda verhuisd.
Daaar krijgen de mannen mooie dametjes :D Heb nu nog 1 valkje van 2010 (het opalientje) maar hij zit me niet in de weg dus ik kijk wel wat ik er mee doe. Op dit moment heb ik nog 20 valkjes.. Kuif, Sjakie, het opalientje, Sjors, Linkie, Guido, Thea, Pér, Elsje, Grietje, Moby, Gerrit, Bodie, Loesje, Henkie, Harry, Liesje, Lotje, Theo en Teen. Alleen weet ik niet wat ik met Theo aan moet... Vanmorgen was hij Sjors aan het verkrachten >:( Greep zijn staart, en liep zo wipkippend naar Sjors zijn rug.. En Sjors maar gillen, krijsen, hakken en rennen :o Hopelijk blijft hij het niet doen, want dan zal hij moeten vertrekken :-\

bobbie

Tjeetje Saar, het zit je allemaal niet mee zeg  :o :'(

Veel sterkte met het verlies. Ik snap je weerzin op een gegeven moment, niet betreffende de vogels, maar de angst 'wie is de volgende'.

Hou vol, wees er voor de rest van de vogels.  :-*

Nel

Saar

Citaat van: bobbie op 19 september 2011, 11:23:07
Tjeetje Saar, het zit je allemaal niet mee zeg  :o :'(

Veel sterkte met het verlies. Ik snap je weerzin op een gegeven moment, niet betreffende de vogels, maar de angst 'wie is de volgende'.

Hou vol, wees er voor de rest van de vogels.  :-*

Nel


Dank je wel :-*
Ik heb echt een :censuur jaar wat de beessies betreft :-\
Sta nu ook op het punt om een beslissing te nemen voor m'n hamstertje... Ben al 2x naar de dierenarts geweest omdat ze last had van d'r oor... Haar ene oor maakt teveel oorsmeer aan. Daarna kreeg ze een middenoorontsteking, dus Annie aan de AB. Het is een poosje goed gegaan, maar ze heeft nu een tumor onder aan d'r oor :-\ En het rotte is, ze is verder voor een bejaarde tante nog heel erg aanwezig, rent nog in het radje rond.. En aan d'r vreetklieren mankeert ze ook niks. Hopelijk gaat ze in d'r slaap... Want ik heb mezelf al voorgenomen dat als de tumor nog groter wordt, en ze valt af dat ik de knoop doorhak. Hoe klein ze ook is.. Het is echt een scheetje :-* en het zal echt een gemis zijn als Annie er niet meer is...

Saar

Het ging ook alweer veels te lang goed hier... :-X
Van de week viel het me op dat Pér een dikke kont had...
Ik dacht eerst dat ze misschien een eitje moest leggen.
Maar er kwam maar geen ei :-\ Gister was ik in de voliere foto's aan het maken. Ze schrokken van iets en Pér vloog naar een plank maar d'r 'aanloop' was net te kort. ( sinds ik haar heb heeft ze 1 hangende vleugel. Waarschijnlijk een keer gebroken geweest en niks aan gedaan door de vorige eigenaar/kweker :-\ ) Ze draaide zich om en hing naast me in het gaas. Kon haar zo pakken dat ze me beet :-* Komt door alle medicijnen die ze heeft gehad. Ik zette haar op schoot, en voelde aan haar buikje. En het 'ei' voelde dus als een tumor :( Ze gedraagt zich verder als valk, en tot nu toe heeft ze er weinig last van. Maar zodra ik weer naar Bastiaansen ga ( ik ga binnenkort weer voor controle), neem ik haar mee. Ben alleen bang dat ik m'n Pérretje niet levend mee naar huis krijg :'(

TheaV

Saar....NEE!!! Laat het niet waar zijn.......
Een opkikker nodig.?? :-*
Aan jouw verzoek wordt gewerkt... Foto's zijn gemaakt van Max. Ff nog hier plaatsen, komt eraan.....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

TheaV

 :-*
Hier is dan  PapaMax.....
Helaas zijn  de mooie parels aan het verdwijnen..... :(
Maar dat wisten we....
en nog is hij zoooo mooi!!! ( lief even  wat minder, het is een pitbull als er kleintjes zijn.)
Dus hier moet je het mee doen..... gewoon in de kweekkooi.
Ik had hem een keer los gelaten met de rest.... nou, zie maar hoe hij terug komt, niet dus..... Heb een kleintje gepakt en  zie daar..... meteen erbij!!! En in de kooi terug!
SuperPapa!!!!







Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Saar

Hij is mooi Thea!
Qua uiterlijk is het net Linkie, en de bouw heeft Max zo te zien van zijn papa Guido :D
Dank je wel :-*

Saar

De website voor de beessies wordt op dit moment vernieuwd!
Nieuwe foto's, valkjes die er nog niet op stonden er bij gezet, en Nina en Nijno ook...

Helaas heb ik weer een diertje bij in memoriam moeten plaatsen.. Annie de hamster lag vrijdag dood in d'r holletje :(
Ik heb alles schoongemaakt, en t eerste wat ik zei: Ik wil GEEN nieuw hamstertje meer... Maar, zaterdagochtend... Ik miste het zó erg... En dan moet je ook nog naar een dierenwinkel... Waar Annie ook vandaan komt... En dan kijk je bij de hammies... En dan zie je dus een snoetje waar je verliefd op wordt.... :-[ Zien jullie t voor je?! Je staat maar te kijken bij de kleintjes.. En ondertussen zeg je: Nee Saar, het gebeurd niet... En je hart schreeuwt: Ja Saar doe t nou maar... En als je dan ook nog een mooie kooi thuis hebt staan... Met alles wat je nodig hebt voor een hamstertje... Tjaa dan ben je verkocht :-[ De kleine heet Gerda, en staat bij mijn andere huisdiertjes op de website :)

Saar

Het is alweer even geleden dat ik hier geweest ben...
Zal even een korte update schrijven over de kuifkoppies...
We beginnen met de 'bende' binnen...
Ik heb er op dit moment 9 binnen zitten: Loesje, Liesje, Lotje, Bodie, Moby, Gerrit, Henkie, Harry en Pér..

Loesje hoort natuurlijk eigenlijk buiten. Ze is inmiddels goed op gewicht, en is inmiddels lekker brutaal en goed aanwezig in de groep.
Maar, zodra het raam open staat, roept ze haar zussie Elsje, en die geeft antwoord. Zodra het beter weer is, ga ik het nog een keer proberen met Loesje in de buitenvoliere te plaatsen, en anders heeft ze 'pech' en moet ze maar binnen blijven.

Liesje is een lekker eigenwijs krengetje ;D Als ze d'r dag niet heeft snauwt ze tegen alles en iedereen. Ze is nogsteeds helemaal in luv met haar broer Harry.
Een echte dondersteen is het want zodra ze weet dat ze de kooi in moet kan ik er achter aan rennen lol

Lotje is volgens de mannen binnen het mooiste dametje wat in de kooi zit... Moby, Gerrit en Henkie zitten haar vaak te versieren, maar er is maar 1 valkje die succes heeft bij haar en dat is Gerrit. Lotje is een sulletje, en een heel lui valkje. Uit de kooi komt ze bijna niet, en dat is aan haar gewicht ook te merken...
Ze weegt 126 gram en dat is opzich niet veel voor haar grote lijf, maar als ze niet veel vliegt dan is ze voor haar vleugelspieren te zwaar. Zolang ze niet zwaarder wordt laat ik haar maar gaan.

Bodie is de laatste dame die bij de groep is gekomen. Mijn vader is haar in Abbekerk gaan halen. En t is zoooo'n scheetje!
In het begin moest ze niks van me weten, maar nu wilt ze niets liever dan kroelen! In de kooi dan he... Buiten de kooi wil ze dat niet want dan is ze bang dat ze de kooi in moet :P Moby en Bodie heb ik twee keer betrapt op een wip, maar daar is het bij gebleven. Ze zijn namelijk allebei heel jaloers ingesteld... Want ik moet het niet in m'n hoofd halen om Moby en Bodie tegelijk te kroelen, dan vliegt Moby Bodie aan :o

Moby.. Tjaa... Dat is gewoon weer het lekkere eikeltje wat hij was voor hij ziek werd. Om Kyra heeft hij nooit echt gerouwd... Ze was weg en hij had echt zoiets van okee jammer dan  :-\ Hij heeft het nu te druk met lekker gek doen met de andere mannen in de kooi en Pér versieren :( Hier kom ik zo nog even op terug...

Gerrit is gewoon een gekke Gerrit. Altijd vrolijk en hij wilt altijd een aai hebben in plaats van een kroel. Kroelen vind hij helemaal niks.
Hij is heel verliefd op Lotje. Als ik haar bijvoorbeeld mee neem naar onze kamer, gilt hij het uit en raakt hij in paniek omdat hij haar niet ziet.
Zodra hij ziet dat ik weer terug kom met haar, gaan de vleugels weer open en gaat hij weer heel gek zitten fluiten.

En Henkie... M'n zo goed als blinde man heeft zijn draai helemaal gevonden binnen. Hij is lekker vrolijk, houdt van eten, en kan inmiddels een rondje vliegen in 'hun' kamertje zonder ergens tegen aan te vliegen. En soms als hij een hele gezellige dag heeft, zegt hij niks anders dan: doei doeiiiiii ;D

En Harry... Die heeft me een paar weken terug goed laten schrikken. Hij was 'zielig'... Dat was op een dinsdag avond. Ik zei het nog tegen Chiel.... Harry is zielig, er is iets met hem... En ja hoor.. Volgende morgen ging ik ze wakker maken, haal de doeken van de kooien af en krijg een lading zaadjes over me heen.. Meteen uitgevangen en gewogen. Hij was niet mager, maar ik was meteen weer aan het stressen... : wat nu weer?! zijn ze weer ziek? en ga zo maar door...
Gelukkig was hij 'maar' misselijk door de rui, en mankeerde hij verder niets. Waar Liesje gaat, is Harry ook. Als ze de kooi inmoeten, moet eerst Liesje de kooi in anders weigert hij mee te werken.. (de eikel... :P ;)) En als ik Liesje vast heb, komt hij bij me zitten van eeeeh... Hallo... laat mij ook eens bij m'n vrouwtje! Hij is net zo'n plakkert als dat Gerrit is. Alleen hij is nog net wat erger..

En Pér... Het meisje heb ik in januari naar binnen gehaald ivm de tumor. Dat ze niet lang meer heeft dat is zeker... Maar ik vind het zo moeilijk om haar in te laten slapen... Ze eet goed, drinkt goed en is gewoon valk.. 1 keer per week pak ik haar even vast en controleer ik haar. Mocht ze nu af gaan vallen, of het benauwd krijgen of wat dan ook... Dan ga ik naar de dierenarts. Ik kijk er heel erg tegen op, maar dat is niet zo heel raar. Ik heb al een paar keer met de telefoon in m'n hand gestaan, maar als je dan ziet dat ze lief zit te eten, of Moby om een kroel vraagt... Dan kan ik het niet... En dan kan ik soms heel boos worden op mezelf, maar ik moet wel 100% er achter staan. En dat is niet zo raar, toch?

Buiten heb ik er dan nog 11 zitten: Elsje, Kuif, Sjakie, Teen, Sjors, Linkie, Guido, Theo, Thea, Grietje en Jack.
Elsje is het bonte geelwangetje, en ze doet het heel goed buiten. Ze mist alleen Loesje en er wordt vaak naar boven geroepen en dan krijgt ze antwoord.
Ze speelt altijd verstoppertje als ik de vogeltjes tel buiten. Omdat er planken in de voliere hangen, kan ik niet kijken of er eventueel een dode vogel op ligt. Dan moet ik op een trappetje staan. Dus ik tel ze altijd. En haar ben ik bijna 7 dagen per week 'kwijt'... En dan hangt ze weer ondersteboven aan een stuk touw... Tot ik d'r naam roep en dan zie je ineens een koppie tevoorschijn komen ;D

Kuif is echt een ouwe man... Het enige wat hij doet is eten, slapen, eten slapen en dan heeeeel af en toe gek doen met Sjakie.
Heel nieuwsgierig is hij, en loopt altijd voor m'n voeten als ik de voliere vloer aan het schoonmaken ben. Af en toe is het echt een 'oud wijf' :P

Sjakie is af en toe heel vervelend door z'n hormomen. Het binnenhok is bijna altijd dicht, anders ligt hij weer op de grond te broeden op niks.
Hij is op dit moment vrijgezel en trekt veel met Kuif op.

Teen wordt dit jaar alweer 8. Hij trekt veel met Sjors op, en hij doet het goed met z'n stompie.
Met de kou heb ik hem een paar keer gepakt om zijn pootjes goed na te kijken, maar dat ziet er allemaal goed uit.
Het is zo'n sul dat je die zo kan pakken zonder dat hij bijt :)

Sjors... Is heel anders geworden sinds zijn Plientje dood is. Hij is heel afstandelijk naar mij toe, en hij is een beetje bang van me geworden.
Sinds de dood van Plien is hij ook heel anders er uit gaan zien. Het zachte geel wat hij had in z'n bont, is nu knal geel.
Het is een hele andere vogel geworden. Chiel herkende Sjors niet eens..

Linkie en Guido zijn nogsteeds een lief koppel. Kroelen heel veel samen, maar doen ook vaak dingen alleen.
Het gaat gewoon goed met ze, dus heb niet veel over ze te vertellen :)

Theo en Thea... Helaas voor mij is het geen koppel geworden.
Theo is te druk bezig met spelen, rennen en vliegen dat hij Thea is 'vergeten'. Thea is dus helemaal verliefd op Jack, en Jack op haar.
Over Jack vertel ik zo meer...

Grietje is heel erg broeds geweest in november... De troela had weer eitjes gelegd.. Daarna het binnenhok maar weer dicht gedaan, want ondanks dat ik ze had omgewisseld voor neppers, en na een tijdje de neppers had weggehaald wilde ze doodleuk weer eitjes gaan leggen... Nou dat dacht ik dus even niet ;) De sfeer werd er in de voliere ook niet beter op, dus dan maar zonder binnenhok.. Het is niet anders dan.

Jack is het laatste jong wat ik zelf gehouden heb. Het was een opaline man van Sjakie en Tina. Hij is vernoemd naar captain jack Sparrow van de black pearl  ;D Hij is sinds kort een koppel met Thea, en hij heeft het dominante karakter van zijn vader meegekregen. Af en toe heeft hij ruzie met een andere man, maar dat is dan ook zo weer afgelopen.
Zal binnenkort eens foto's plaatsen.
Groetjes Saar :-*

TheaV

DAT is nog eens een update!! Welkom back!
Als je zo kunt schrijven zou je hele boeken vol kunnen krijgen!
Heerlijk om te lezen dat de valkjes het goed doen en en nu hopen op een goed kweekseizoen en minder ellende dan afgelopen jaar!!!
Suc6!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Saar

Hoi Thea,
Het kweken met de valkjes gaat voorlopig niet meer gebeuren hier... Doordat er zoveel popjes zijn weggevallen, heb ik heel veel  familie... Zowel binnen als buiten. Ik heb bv papa Sjakie, en 4 jongen die van hem zijn... ( Henkie, Harry, Liesje en Jack)
Nu is dat op zich niet zo erg, maar ik wil in broedkooien gaan kweken om inteelt te voorkomen en die ruimte heb ik hier niet. En valkjes weg doen zodat ik minder bloedverwanten heb, daar doe ik niet aan...
Dus ik hoop dat we snel een huisje hebben. We hebben inmiddels een bezichtiging aangevraagd voor een koophuisje, maar we waren weer net te laat :( Er is inmiddels al een bod op gedaan en het huis stond net 2 dagen te koop. Goed balen dus...
Maarja, komt goed :) (tenminste, daar gaan we van uit want ik zie het niet zitten om nog een paar jaar hier bij mijn schoonouders te blijven zitten ;))
Groetjes Saar :-*