11 augustus 2025, 15:04:00

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

CitaatHoi Mandy,

Wat een gewipwap weer bij jou zeg :o.

Heb je mss nog wat nieuws over Ot en Sien (nee,...ben niet ongeduldig :D :D).

Groetjes,

Mariska

Helaas, geen spannend nieuws waar jij op zit te wachten. :-/
Ze zijn alleen lief voor elkaar, kroelen en knuffelen veel. :-*
Wel zijn ze meer in het nachthok te vinden, dus misschien dat ze binnenkort een blok uit gaan zoeken, nog ff geduld, komt wel. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

6 maart 2004, 16:25:38 #91 Last Edit: 6 maart 2004, 16:29:20 by Mandy
Hier is de nieuwe Kuifje, een bonte witmasker split ino. ;D

Hopelijk zwicht Bobbie nog voor zijn charmes zodra hij wat gewend is. :P

En hopelijk kiest Suske dan alsnog voor Wiske, hier zitten ze in ieder geval mooi naast elkaar  ;) ;

Andrea

Hoi Mandy,

Het is zeker wel spannend nu met Jut en Jill nu hun eitjes elk moment uit kunnen komen. :) Gauw foto's maken he, dat wij ze ook kunnen zien.
Jammer dat Ot en Sien nog niet zo ver zijn, maar dat komt vanzelf wel, zoals jij al schreef aan Mariska.  ;)

Het is meer dat ik zit te denken aan mijn eindexamen , die een groot gedeelte van juni gaat duren (voorbereiding, tentoonstelling e.d.) en dan in juli ga ik verhuizen.
Stel als de jonkies van Ot en Sien tegen die tijd oud genoeg zijn om op te halen, moet ik kijken wanneer ik haar/hem op kan halen, omdat het dan behoorlijk hectisch is.

Maar het zou wel goed komen :D Als ik het felbegeerde papiertje maar haal na 5 jaar studeren ;D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

daan

Hoi Mandy,

Wat zijn Suske en Wiske een beauty's joh.
Kwijl kwijl, echt heel mooi.
Ja dat zou geweldig zijn als die 2 nou een beetje verliefd op elkaar worden. hihihi
Ik heb dat nu ook met Zwabber en Simba. Witmasker man en een pop cinnamon gepareld. Die moesten ook niets van elkaar hebben, maar nu gaan ze mekaar een beetje voeren en kroelen, ds het kan wel hihihi
Spannend hoor.

Groetjes Daan

Mandy

7 maart 2004, 16:56:39 #94 Last Edit: 7 maart 2004, 17:20:37 by Mandy
Hoi Andrea,

Ik hoop ook voor je dat je zal slagen. ;) Hoe we het tegen die tijd gaan doen met een mogelijk jonkie wat er dan hopelijk voor je is spreken we dan wel af, komt wel goed. :)

Hoi Daantje,

Ja, het zou een prachtkoppel kunnen zijn, alles kan, maar het is afwachten of ze wel willen... Ik schat de kans klein nu Suske al met Bobbie heeft gerommeld, afwachten maar...
Succes met Zwabber en Simba. ;)

Gisteren is Henry langs geweest en het had wel leuk geweest dat er dan een jonkie bij Jut&Jul geboren zou zijn, maar helaas.  :-/
Vandaag echter zag ik een eitje dat aangepikt is en ik hoorde zacht gepiep, dus ws dat het 1e jonkie er vandaag of morgen zal zijn! ;D

Ook heb ik Pino z'n eerste wip gezien, alleen niet met Pipo maar met de cinnamon witmasker. Dus helaas ook niet helemaal zoals ik gepland had. :D
Maar uit hun kan ik ook mooie jongen krijgen hoor;

Pino = Bonte man, split voor {X1: gepareld}
& Rembo = cinnamon witmasker pop, split voor bont '02

Zonen:
25% Bont, split voor witmasker {X1: gepareld} {X2: cinnamon}
25% Bont, split voor witmasker {X2: cinnamon}
25% Wildkleur, split voor bonte witmasker {X1: gepareld} {X2: cinnamon}
25% Wildkleur, split voor bonte witmasker {X2: cinnamon}

Dochters:
25% Bont gepareld, split voor witmasker
25% Bont, split voor witmasker
25% Gepareld, split voor bonte witmasker
25% Wildkleur, split voor bonte witmasker

Dus ik ga maar weer eens een paar namen wisselen... :D

Karin

Nou, dat zijn ook prachtvalkjes die daar uit komen ! En een mooie combinatie met een eventuele bonte witmasker jong van Kazoo en Luna  ;D Haha, het blijft dromen  ;D Ik wil gewoon veel te veel valkjes. Ik ga maar eens uitbreken naar de buren  :D :D :D Voorlopig heb ik me goed kunnen inhouden, want het hele nest van Jazzy en Dizzy is nu besproken, ik ben dus niet in de verleiding gekomen om er nog een aan te houden  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

8 maart 2004, 14:28:03 #96 Last Edit: 8 maart 2004, 14:30:23 by Mandy
Ook deze keer gaat de pech me niet uit de weg... :-/
Het eerste jonkie van Jut&Jul zat dood in het ei... :(

Ik ging zojuist verwachtingsvol de volière in om dat heerlijke gepiep te horen, maar helaas, ik hoorde niets... Zenuwachtig ging ik eerst de valken verzorgen en ik hoorde in de tussentijd nog steeds niets. Na het verzorgen ben ik in het blok gaan gluren. Ik zag een ei dat donker verkleurd was :( en 2 eieren die net aangepikt waren met leven erin en zacht gepiep. :)

Het donkere ei heb ik eruit gehaald en beluisterd en bekeken, maar zag niets. Het ei was wel van binnenuit een stukje aangepikt. Vanuit de luchtkamer heb ik het ei een stukje geopend en zag dat het jong echt dood was. :'(
Ik heb 'm er verder uitgehaald en zag dat ie de eidooier voor de helft had opgenomen. Verder vond ik dat het nekje en bovenop het kopje wat vocht zat en licht van kleur was, verder zag ik niets vreemds. Ik heb er foto's van gemaakt, dus voor de "liefhebber" kan ik 'm doorsturen... ::)

Maar dat valt dus weer vies tegen, het 6e ei dat buiten kapot viel omdat door pech het deurtje naar binnen dicht was gevallen en nu dit dode jong, zeker omdat het een jong van Jut&Jul is en dat vorig jaar allemaal goed ging. :-/

De andere eieren lijken goed te gaan, maar gisteren leek het met deze ook goed te gaan. Ik ga deze niet helpen, want dat heb ik één keer gedaan en dat was te vroeg, de eidooier was niet helemaal opgenomen en de bloedvaatjes waren nog niet helemaal ingedroogd, dus het jong stierf. :(
Dus zoals ik wel vaker zeg; ik laat de natuur maar z'n gang gaan... ::)

Nes

O Mandy,

wat ontzettend naar  :( Je kunt er niets aan doen en ik ben het ermee eens waneer je zegt dat je de natuur zijn gang moet laten gaan. Gelukkig doen de andere eitjes het wel goed  ;D Ik hoop dat de jonkies er snel uitkruipen.
Maar niet de moed opgeven he! Overal gaat het wel eens een keertje mis.... Je kunt niet meer doen dan je best  ;)

Liefs, Nes.

Speedy

Hoi mandy,

Och wat jammer joh...en wat je zegt over indrogen van bloedvaatjes, dat is wat je aan de binnenkant van een leeg eidopje ziet zitten? hm...dan heb ik vreselijk veel geluk gehad denk ik, want bij het jongste valkje, waar ik aan heb zitten pulken, was inderdaad de binnenkant van dat dopje nog een beetje vers, dus de rode adertjes zag ik.
Goh jammer hoor, hopelijk gaat het verder goed.

Groetjes,
   Trudie

Henry

he mandy

wat leest ik nou :o is het eerste jong niet gelukt echt zonde maar gelukkig toch goed nieuws he dat de andere eitjes wel goed gaan :)en wanneer komen die nou uit het eitje?

henry van ellinkhuizen

suus

He mandy wat een pech heb je zeg!!!!
Ik had een vraagje..... Je schreef dat je nieuwe kuifje een bonte witmasker is split ino is. Maar wat wordt bedoeld met ino?? Het is wel een hele mooie vogel zeg!!!
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Lique

CitaatIk heb er foto's van gemaakt, dus voor de "liefhebber" kan ik 'm doorsturen... ::)
Hoi mandy wat erg voor je zeg.
Ik zou wel de foto's willen ontvangen. Misschien heb je ook nog wat aan mijn foto's van de jongen die overleden zijn in het ei. het is een leer voor beide.
Het klinkt wel hetzelfde als hier, eitje wordt donker.....

Hopelijk komen de anderen wel uit.

groejtes Lique

Mandy

Je leert er inderdaad wel van, toevallig zat ik gisteren nog op deze site te kijken; http://www.justcockatiels.com/assist_hatches.htm#Intro.
die link had Inger gisteren aan Tara laten zien, en helaas zag ik het hier nu dus weer in het echt. :(
Ik zal de foto's zo doorsturen.

Ik hoop ook dat de andere eitjes wel goed gaan... :-/

Het 2e ei was gisteren uitgerekend en het 3e morgen en ik zie 2 aangepikte eitjes (van binnenuit) en ze piepen en bewegen, maar dat was ook met het 1e ei... ::)

En Suus, "ino" staat voor lutino en albino het is maar net in wat voor combinatie je dat gebruikt, want als deze man met een witmasker paart komen er albino's, maar paart ie met bv een wildkleur, geparelde of cinnamon pop dan komen er lutino's, dus vandaar. ;)

Suzanne

Goh, wat jammer voor je Mandy  :o Hopen dat de andere eitjes wel goed uitkomen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Wat zonde Mandy, en tja, het blijft altijd maar gissen hoe het komt. Was het jong te zwak, zat het niet goed gedraait in het ei enz.  ::) En inderdaad, ik denk dat ik ook de natuurlijk zijn gang zou laten gaan, want als je toch te vroeg bent en het gaat dan mis dan voel je je helemaal schuldig. Ik heb ooit een foto gezien van iemand die het jong weer in het ei geplakt had, alleen het kopje stak eruit. Dit omdat ze ook geholpen had met uit het ei halen en de eidooier nog niet geheel opgenomen was en de schaal ging bloeden. Het zijn dan wel erge kunstgrepen vind ik hoor. Maar goed, mocht het een keer voorkomen, het kan dus wel  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves