10 augustus 2025, 06:35:46

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Mandy,

Het schiet echt op met Jut en Jill.
Nu hopen dat Ot en Sien ook bezig gaan met eitjes leggen en dat ze ook uitkomen.
Misschien is het inderdaad handig een broedblok buiten voor hun neer te zetten, dan kunnen ze daarin gaan broeden, als de andere valkjes die niet voor de tijd hebben ingepikt tenminste ::)
Ik hoop dat je er uit kan komen met het afwijkende broedgedrag van Ot en Sien, aangezien jij gewent bent dat de valkjes binnen broeden. Ik zou het ook wel weten als ik een valkje was lekker warm binnen als ik de keuze had :D
Bij die andere kweker waar jij ze vandaan hebt hebben ze toch ook jonkies succesvol grootgebracht?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ja hoor, 3 nestjes van 4 ongeveer. ;)
Dus ik wacht nog ff of er morgen weer een ei buiten ligt. Zo ja, dan zal tie wel van Sien zijn en zet ik een blok buiten. Ligt er morgen binnen een ei bij Jut&Jil dan is het kapotte ei van hun geweest. Afwachten maar. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Mandy,

Je moet deze trosgierst na een dag weer weghalen, anders gaat het schimmelen en dat is niet goed voor de gezondheid voor de valkjes, logisch.
Dus 1 á 2 trosjes in warm water een dag laten staan dan goed afspoelen.
Dit moet dus een lekkernij zijn.
Geen idee, moet het dus nog geven aan ze.

Groetjes,
   Trudie

Nes

Hoi Mandy,

wat naar dat er een eitje verloren is gegaan  :(
maar voor de rest gaat het zo te horen hartstikke goed  :)
volhouden zo valkjes!

Groetjes Nes.

Mandy

29 februari 2004, 18:50:57 #79 Last Edit: 29 februari 2004, 21:02:51 by Mandy
Pico en Bello hebben gepaard! ;D
Ik liep vanochtend naar de volière om de valken te gaan verzorgen en ik hoorde het bekende paargepiep dus ik sloop stilletjes dichterbij en jawel hoor, Pico zat bovenop Bello. :P
Het zijn 2 jongen van vorig jaar en ze weten dus prima wat ze moeten doen, nu maar hopen dat als ze een nestje krijgen alles goed gaat. Maar ik ben al blij dat ze elkaar gekozen hebben en dat de paring lukt. ;)
Mochten ze jongen krijgen dan kunnen daar bont geparelde, bont cinnamon geparelde, geparelde en cinnamon geparelde jongen uit komen. :P

Ik heb geen kapot ei meer in de grote volière gevonden en Jut&Jil hebben 5 mooie bevruchte eieren. Ot en Sien en de andere valken zaten allemaal in het nachthok bij de blokken dus ik denk dat het kapotte ei het 6e van Jil was maar dat ze het niet in het blok kon leggen omdat het deurtje half dicht was. :-/
Ik ben er trouwens sinds gisteren achter dat Jil eigenlijk Jul zou moeten heten, want je zegt eigenlijk Jut en Jul terwijl ik dus altijd Jut en Jil dacht. ::) Ach, kleinigheidje. ;)

Stijn dc

hello

leuk dat je al vijf bevruchte eitjes hebt zeg. ja, je zal nooit zeker weten van wie het ei was, maar je geeft wel een logische verklaring.

SDC:D

Andrea

Hoi Mandy,

Dus Ot en Sien hebben hun weg gevonden naar de broedblokken?
Ik ben benieuwt wanneer het eerste ei van Jut en Jill uitkomt. En wanneer Ot en Sien hun eerste gaan leggen natuurlijk,
Spannend hoor als het eerste jonkie uit het ei komt, dat zou wel over een week zijn of zo als ze twee weken geleden hun eerste ei hebben gelegt? :)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

4 maart 2004, 19:20:38 #82 Last Edit: 4 maart 2004, 21:44:36 by Mandy
Suske heeft gepaard! ;D
Maar niet met Wiske... :(
met Bobbie, terwijl ik voor haar zaterdag een bonte witmasker split ino ga halen, Kuifje3 :-/
Maar misschien is Suske toevallig ook split ino en Bobbie misschien wel split bont, dan kan ik er toch ook nog albino's en/of bonte witmaskers uit kweken. ::)
Zo niet dan komen er mannelijke witmaskers en vrouwelijke geparelde witmaskers uit, ook mooi! :P

Toevallig zag ik vanmiddag Bobbie kippetje zit op een blok voor het raam en betrapte ik Suske die erop klom, maar ook Wiske zag ik van de week kippetje zitten, dus misschien dat er toch nog iets verandert als zaterdag de nieuwe valk komt, want nu kan Suske natuurlijk nog uit deze 2 dames kiezen. ::)

Van de week heb ik ook regelmatig Pico en Bello zien paren. ;)
En Pino heb ik een paar keer een blok in zien gaan, maar echt close is hij nog niet met één van de dames. :-/

En morgen hoop ik gepiep uit het blok van Jut&Jul te horen, want zaterdag zou het 1e jonkie van de 5 geboren moeten worden! ;D

Suzanne

4 maart 2004, 19:25:14 #83 Last Edit: 4 maart 2004, 19:25:29 by blozend_appeltje
Hihihi Mandy, ik ken het "probleem". Mijn valkjes kiezen ook een andere partner uit dan ik gewild had. Had eerst zitten te bedenken dat ik broedhokken wilde, maar heb uiteindelijk er voor gekozen de valkjes zelf een partner te laten kiezen. Zo gaat mijn Lutino met een gepareld popje, en heb ik het idee dat mijn bonte witmasker geinteresseerd is in mijn cinnamon gepareld  :-/, terwijl hij Kirlia (mijn bonte cinnamon geparelde witmasker) links laat liggen. Loki had ik wel graag gekoppeld aan Plukkie of Snowy, maar die heeft ook al interesse in Kiki (de geparelde pop). Van de week probeerde hij er ook op te kruipen, terwijl Gizmo (de lutino) er al op zat  :D

Oh ja, je had gelijk, ze gaan idd gewoon de nestkast in. Alleen ik moet ze meer uit elkaar gaan hangen, omdat ik last heb van een dominant valkje, die dus alle 4 de hokken bewaakt   :o

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Mandy,

Een valkje is soms moeilijk te koppelen dat heb ik hier net zo dat ze zelf hun partner uizoeken soms klikt het gewoon en dan heb je een koppel en soms lukt het echt niet.
Misschien een idee om eerst te kijken welke de koppels zijn en ze dan pas een naam te geven dan klopt jut in jul en suske en Wilske en Bobbie en Kuifje tenminste  :D

Groetjes, Paul

Mandy

CitaatHoi Mandy,

Een valkje is soms moeilijk te koppelen dat heb ik hier net zo dat ze zelf hun partner uizoeken soms klikt het gewoon en dan heb je een koppel en soms lukt het echt niet.
Misschien een idee om eerst te kijken welke de koppels zijn en ze dan pas een naam te geven dan klopt jut in jul en suske en Wilske en Bobbie en Kuifje tenminste  :D

Groetjes, Paul

Hahaha maar zelfs zo makkelijk is het hier nog niet, want er zijn natuurlijk zoveel nieuwe losse valken gekomen en niemand trok in het bijzonder naar elkaar, behalve de vaste koppels Jut&Jul en Ot&Sien.
Maar als ik ze niet apart had gedaan was Bobbie ws gekoppeld met Theo (wildkleur man), maar nu ze apart zitten zijn ze toch allebei tevree met een ander valkje. Dat is vaak het makkelijke, dat je ze goed kan koppelen, maar soms klikt het niet en kan je ze wel een jaar bij elkaar zetten zonder dat er iets gebeurt, dan moet je ze weer uit elkaar halen...en andere namen geven! :D

Ik had zojuist trouwens nog een heel leuk moment met Pino, hij kwam na een paar jaar zomaar weer ineens op m'n vinger zitten en gaf me kusjes! :-* :P ;D
Ik voelde me meteen super happy, echt gaaf. Hij heeft ooit binnen gezeten met andere valkjes die echt tam waren, maar hij is nooit supertam geweest, hij deed die andere valkjes vaak na, maar nu deed hij het ineens uit z'n eigen, echt lief. :P

Karin

5 maart 2004, 15:54:55 #86 Last Edit: 5 maart 2004, 16:02:36 by kazoo
Oooooo, wat lief van Pino !  ;D Ik vind het zo´n prachtvalkje. Ik hoop dit jaar ook bontjes te krijgen. Ik hoop natuurlijk dat Kazoo zijn best doet en naast een witmasker bont ook een gewoon bontje voor me "maakt"  ;D Maar zo niet, dan ga ik zeker eentje kopen. En dan natuurlijk ook nog dat bonte witmaskertje bij jou vandaan. Haha, ik kan wel een abbonement bij jou nemen  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hihihihi, ik heb ook strippenkaarten hoor! :D

Zojuist heb ik ook Fred&Wilma betrapt, hopelijk komen daar mooie fallow valkjes uit. :P

Karin

Hé gaaf ! Ik ben benieuwd  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een gewipwap weer bij jou zeg :o.

Heb je mss nog wat nieuws over Ot en Sien (nee,...ben niet ongeduldig :D :D).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006