12 augustus 2025, 14:35:01

1e ronde 2004

Gestart door Mandy, 5 februari 2004, 18:05:13

« vorige - volgende »

Mandy

9 april 2004, 04:51:31 #285 Last Edit: 9 april 2004, 04:55:18 by Mandy
Hoi Nes,

Dank je. ;)
Als alles goed gaat gaat Dimple misschien volgend weekend al met 5,5 week, dus ff afwachten of ze goed zelf eet. En Pareltje van Henry ws het weekend daarop, gaat snel hé. :)

Hoi Karin,

Ja grappig hé, die stiekemerds! ;D
Maar mooi weekend toch om weer te beginnen, met pasen! :P
Hopelijk slaat de paassfeer ook echt over en kan je binnenkort weer eitjes tellen. ;)
Ja inderdaad, dan weet je zeker dat het poppen zijn, maar ik ga ook voor Grietje hoor, als het een man blijkt te zijn is dat ook mooi, een cinnamon witmasker man heb ik nog niet, alleen zal ik 'm dan om moeten dopen tot Hans! :D
Dit jonkie zou dus een bonte cinnamon geparelde witmasker pop kunnen gaan worden zoals het er nu naar uit ziet, zoiets als Jul dus. :P

PS; op mijn site staat dat er nog 3 jongen van Kuifje&Bobbie beschikbaar zijn, maar als het echt bonte witmaskers worden gaan jullie uiteraard met jullie reserveringen voor hé, dat snappen jullie wel hé. ;)

Er is al wel 1 jong van gereserveerd. Ook iemand van de site; Greetje, alias Smeagol. Ze wilt er graag een 2e valkje bij, dus dat is wel leuk. :)

En misschien hou ik hier ook wel zelf een jong van en dan is het weer even op. :D

Maar!
Theo&Thea hebben 7 bevruchte eieren! :o
Waarvan de eerste op zondag, 1e paasdag, uit moet komen, zou wel leuk zijn. :P
Maar ik denk omdat deze blokken buiten staan en het nog best koud is dat ze wat later uit gaan komen. ::)

En Pino&Pipo hebben 4 eieren waarvan er 1 bevrucht is. :)

En Ot&Sien zie ik steeds meer paren en in het broedblok zitten dus daar verwacht ik binnenkort het 1e eitje van! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ik ben zo benieuwd of er een bont witmaskertje voor me bij zit  ;D Maare... daar ga ik maar even niet van uit, dan kan het alleen maar meevallen. Dan wacht ik gewoon op Suske en Wiske, als die er tenminste dit jaar nog aan willen beginnen  :D
En voorlopig zal ik mijn handen vol hebben aan Dimpletje en eventueel de jongen van Kazoo en de rest  ;D De lampen worden morgen opgehangen, weer een dag later  ::) Balen, maar Marcel was zo laat thuis, dat konden we de buren niet meer aan doen, boren  ;) Maar dit weekend gaan toch echt de blokken erin ! Je hoort het wel als er wat piept of als Mystic weer met eieren gaat smijten  >:(

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hoi Mandy,

ja dat gaat zeker snel. Maar voor de toekomstige baasjes kan het natuurlijk nooit snel genoeg gaan  :)
Jammer he?

Groetjes Nes.

Andrea

Hoi Mandy,

Leuk joh, al die jonkies!
de koppels steken elkaar wel aan. Mooi dat er bij Ot en Sien ook al schot in zit. Maar ik zal het wel volgen :)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Dimple is vandaag uitgevlogen! ;D
Vandaag is hij/zij 4 weken en 1 dag oud! :P
Grietjes eet al redelijk zelfstandig en ook Dimple knabbelde vanmiddag een beetje mee en Pareltje eet in het blok al wat trosgierst.
Ik denk dat ik zondag Grietje naar binnen haal en dinsdag Dimple. Voor tam maken hoef ik niets specifieks te doen want ze zijn al supertam en komen al tjilpend naar me toe om gekroeld te worden, hmmmm heerlijk! :-*
Ook al hou ik Grietje zelf en zal ze uiteindelijk weer de volière in gaan, het lijkt me toch leuk om deze keer zelf een keer een tam valkje te houden, het zijn zulke heerlijke kroelerds...
En doordat zij het goede voorbeeld geeft volgen de andere valkjes ook makkelijker. ;)

Karin

Ze is er al weer snel bij  ;D Leuk dat ze zo tam zijn ! Ik hoop dat het zo blijft, want zodra ze eenmaal gaan vliegen....  ::) Dan worden het echte deugnietjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

10 april 2004, 17:42:51 #291 Last Edit: 10 april 2004, 17:58:16 by Mandy
En ook Pareltje is uitgevlogen! ;D

Hier zitten ze alledrie buiten.  8)
Ze zitten op volgorde, dus vlnr; Grietje, Dimple en Pareltje  :) ;

Wat een mooie lieverds hé. :-*

En dit zijn de 4 jongen van Kuifje&Bobbie;

Je kan goed zien dat de oudste een bonte gaat worden. Ook zie je bij het vleugeltje dat er witte veren bij zitten. Dit gaat dus ws een bonte cinnamon geparelde witmasker pop worden, net zoiets als Jul denk. :)
Jong 2 en 3 gaan zo te zien een lichtgrijs kuifje krijgen dus ws dat dat dan cinnamon geparelde witmaskers poppen gaan worden. Bij jong 4 zie ik nog niets.
Gisteren maakte ik me een beetje zorgen want ik zie Kuifje&Bobbie steeds meer van het blok af gaan overdag, 's nachts blijft Bobbie er wel trouw bij.
Maar de 4 jongen houden elkaar goed warm en ook het kacheltje in de volière zorgt voor een behaaglijke temperatuur van minimaal 20 graden overdag. Dus dat gaat gelukkig goed. Jut&Jul deden dat ook al snel moet ik zeggen. ::)

Ik verwacht niet veel uit de eitjes van Theo&Thea want ze zien er niet gevuld genoeg uit dat er morgen al een jong uit kan komen. Ik zie veel rood en bloedvaatjes en ik zie geen leven. Dus ik denk eigenlijk dat ze er een paar keer teveel en te lang afgeweest zijn en de groei dus gestopt is. Of het gaat allemaal wat langzamer omdat ze buiten zitten, ff afwachten maar. Het 7e ei moet 23-4 uitkomen, als rond 26-4 dan nog geen ei is uitgekomen zal ik gaan kijken. ::)

Karin

Wat een heerlijke foto's weer Mandy ! Ze zitten zo lekker van de frisse buitenlucht te genieten  ;D  En die andere kleintjes zijn ook zóóóó lief  :-* Ik heb er al weer zin in  ;D Straks gaan we de blokken plaatsen. Zal je voor me duimen dat ze hun best gaan doen ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bogey

Oh wat zijn ze toch leuk...echt genieten kunnen die beesten...heerlijk dat kroelen.

dikke knuf van Milo

Kolkkie

11 april 2004, 14:36:48 #294 Last Edit: 11 april 2004, 14:37:03 by kolkkie
Hoi Mandy,

Wat een lieve jonkies heb je weer zeg  :o. Als ik ze zie, krijg ik de kriebels om ook een keer een nestje te hebben.

Als het aan Pukkie ligt zal dat snel gebeuren, maar het verhaal is bekend.

Pukkie vind het nl. prachtig om in een kartonnen doos te zitten. Die verdedigd ze dan ook, zelfs Coco durft er niet in te gaan.

Maar ik moet nog een jaartje geduld oefenen als het allemaal meezit natuurlijk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Nou misschien dat het een beetje meezit Mariska, want Ot&Sien hebben een ei! ;D
En dat op 1e paasdag, mooi toch! :P
Ze zitten in hun 6-hoekige blok en ik hoorde vandaag een onbekend fluitje en dat bleek Ot te zijn, die heb ik nog nooit horen fluiten, leuk hoor! :)

En hier nog een mooie foto van Jut&Jul met hun 3 jongen;

Karin

Wat een lieve foto Mandy !!  :-* Wie is nu Dimple ?  ;D Het verschil bijna niet te zien tussen haar en Grietje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

11 april 2004, 17:26:46 #297 Last Edit: 11 april 2004, 17:27:14 by Mandy
Hahhaha klopt, dat is inderdaad moeilijk te zien, maar ik zie het aan de lengteverschillen van de staartjes en de tekeningen van de parels. ::)
Maar Dimple zit vooraan, Pareltje rechts en Grietje links. ;)

Karin

11 april 2004, 17:55:23 #298 Last Edit: 11 april 2004, 21:05:56 by kazoo
Wat is ze toch mooi hè  ;D De blokken hangen trouwens, 3 hoog en eentje lager. Het is meteen heel onrustig in de volière dus we wachten af  ::) Kazoo is zo bazig, die wil alle drie de blokken voor zichzelf  >:( Maar goed, ik laat ze voorlopig toch met zijn vieren in de volière want hij moet de kunst van het wipwappen afkijken bij Mystic  :D

Hoe is het met de andere jongen ? Al te zien wat de jongste wordt ?  ;D

Een fijne paasdagen ondanks dat je moet werken hè !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabrina als gast

Hi Mandy!

Wat leuk, je hebt een echt paasei gevonden! Die Ot & Sien, wat een timing.

Groetjes,
Sabrina