6 mei 2025, 06:58:02

plantenspuit :S

Gestart door dick, 5 februari 2004, 00:31:29

« vorige - volgende »

dick

Mijn parkiet is net voor het eerst onder de doche geweest(ik heb hem nu 2 maanden). Ik heb lauw water in de plantenspuit gedaan en heb hem op een hele zachte straal gezet.
Hij vond het 1000000 keer nix aan hij is nu super sjagerijnig en als ik al in zijn buurt komt begint hij al te blazen en te bijten.

Inmiddels is hij zich aan het wassen en hij is ook al bijna droog.

Ik hoop dat het alleen deze 1ne keer was dat hij zo reageerd want volgens mij vond hij mij door deze actie niet echt aardig.

ps. ik heb niet te warm water gebruikt of de straal te hard gezet maar hij vond het gewoon nix aan.

Paul

Hoi Dick,

Het verschild per valkje de een vind het heerlijk en de ander juist vreselijk.
Maar het is wel goed voor de veren om het af en toe te doen.
Misschien gaat ie het ook wel fijn vinden na ee tijdje.
Je kan hem daarna ook voorzichtig droogföhnen dat vinden sommige ook heerlijk.

Groetjes, Paul

mastolk

hoi
hier is er ook maar een die van douchen houdt...soms vinden het het wel interessant in de keuken wasbak te mogen. Als ik de kraan zachjes aan zet dan merk ik al snel genoeg of bijv. Pino wil. Dan wordt hij  'zenuwachtig', en zodra ik hem in de bak zet gaat hij water drinken...wil hij echter niet blijft hij tegen de randen van de bak aanziten zodat hij maar niet nat wordt  :D.
Misschien is een vogelbadje een idee!??! Wilden ze hier ook niet, tot we wat extra water op dachten te hangen in dat bakje, toen gingen ze er lekker in zitten wassen hahaha, de bovenkat (dat ronde plastic gedeelte) hebben wer eraf gehaald het is nu alleen nog een dun smal wit bakje. En...als een valkje het voordoet volgt de rest vaak al snel hahaha!

Groejtes Margrietha

Annouschka

Hallo,

ja, Chewy was er in het begin ook niet voor te vinden en nu als ik pas aan de douche begin, stribbelt hij ook nog tegen.  Eens hij kletsnat is, vind hij het heerlijk.

En vooral dan achterna, als ik hem droog met de haardroger, zit hij met zijn oogjes dicht te genieten.

Groetjes

Theetje

Hoi,

Hier is het eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de rest.
Gingen de valkjes eerst nog op de loop voor de plantenspuit, nu vragen ze er zowat om. Als ik de plantenspuit pak beginnen ze allemaal zenuwachtig op de stok te trippelen. Zodra ik ze besproei gaan ze gelijk met de vleugels wijd zitten om maar zoveel mogelijk water op te vangen.
Ze vinden het heerlijk. Wel laten ze merken of het water de goede temperatuur is naar hun zin. Te warm of te koud en ze zetten het op een lopen. De slimme beestjes
Daarna zitten ze nog een half uur alle veren in model te brengen.

Groetjes

Theetje

dick

5 februari 2004, 17:47:58 #5 Last Edit: 5 februari 2004, 19:53:56 by dick
hoe vaak moet hij dan eigenlijk onder de "doche" ?

mastolk

Volgens mij is een paar keer per week 'douchen' genoeg, iets van 3 keer ofzo, maar goed..als ze het leuk vinden ka het vaker en als ze er niets aan vinden maakt het volgens mij ook niet zoveel uit.
Van de week is Kuifje in het babybadje van onze zoon gevallen, staat naast de kooi, en de kooi was open oeps. Ziet Johan opeens Kuifje met zijn vleugels wijd erin liggen, hij was er NET in gevallen. Maar wat afgedroogd enz..het kwam gelukkig allemaal goed, en hij heeft er niets van overgehouden

GRoetjes Margrietha

dick

hallo,

Dat zal wel even schrikken zijn geweest zeg. Ik heb mijn valkje pas 2 maanden maar ik zal al niet meer zonder hem kunnen en als er dan iets ergs gebeurt zal ik me helemaal rot schrikken.
Gelukkig heeft hij er nix aan over gehouden :)

bedankt voor alle tips :D

Cybergirlie

Hallo,

Onze valkjes vinden het heerlijk als ik de plantenspuit op nevel zet en ook vinden ze het leuk om mee onder de douche te gaan.Niet rechtstreeks onder de straal hoor maar de kleine spetters van de douche vinden ze helemaal te gek.
En ze hoeven alleen te douchen wanneer ze er zelf zin in hebben denk ik.

En Margrietha,was wel schrikken denk.Gelukkig dat er verder niets aan de hand is met Kuifje.

Groetjes Cybergirlie

mastolk

Hoi
Het was zeker schrikken met Kuifje. Het was al avond, dus was ik extra bezorgd. Maar Johan heeft hem heel erg goed in een handdoek gedroogd. Toen zat hij nog even verschrikt rond te kijken, maar het was weer over.

Ander gebeurtenis wat Johan eens overkomen is!? Pino bijna in de stofzuiger. Bij mij vliegen ze altijd aan de kant, hoe Johan het klaar gespeelt heeft weten nog hij nog ik, maar opeens zat Pino bijna in de slang vd stofzuiger! Pino helemaal geschrokken, heb hem een poosje bij me gehad en het was weer klaar! Niet aan overgehouden. Tja...er kan eens iets gebeuren als ze veel uit de kooi zijn maar goed. Ik zou er ook niet aan meoten denken dat er eentje dood gaat. Als ik een valkje meeneem naar de keuken schreeuwen de anderen al! Moet je nagaan als er wel een dood zou gaan.

Groetjes Margrietha

robert ligtvoet

onze 5 vlakjes vinden het heerlijk onder de douche te
komen van de plantespuit. Gevuld met lauw water kunnen ze er haast niet genoeg van het spuiten/nevelen krijgen; hoe natter hoe beter. Ze verdringen elkaar steeds dus moeten we 2 plantespuiten kopen. Ook baden in een soepbordje is zeer geliefd. Soms plompt een valkje er al in voordat het bord op tafel staat. doorgaans eens in de week en als het heet is vaker onder de douche vinden de valkjes prachtig.

Paul

Hoi,

Een van mijn valkjes was echt helemaal wild als ie met de plantenspuit bespoten werd.
Het was toen heel erg warm binnen rond de 35 graden ongeveer.
Het valkje wat zo nat was heeft toen met minimale toch wel een longontsteking opgelopen en is een dag later overleden.
Sinds die tijd durf ik ook amper een valkje echt heel erg nat te spuiten.
Pas dus erg goed op als ze nat zijn, of je moet ze heel voorzichtig droogföhnen dan zijn ze snel weer droog maar pas ook op dat je ze niet te heet maakt je kan je hand erbij houden en dat in de gaten houden.
Nooit in de avond je valkjes nat maken als ze nat gaan slapen kunnen ze ook ziek worden.
Een van onze valkjes gaat ook wel eens mee onder de douche maar die proberen we daarna altijd snel droog te maken.
Ook gaan sommige in een fontijnbadje als ze zin hebben maar dan worden ze niet zo nat als onder de douche en drogen ook sneller op.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Dick,

Het kan zijn dat jouw valkje er nog aan moet wennen.
Een van mijn valkjes (Coco) hield ook eerst helemaal niet van badderen. Nu gaat hij heel af en toe tijdens het douchen bij mij zitten en gaat hij zo zitten dat hij de kleine spettertjes, die van mijn lichaam afkomen, over zich heen krijgt.
Dus het kan altijd nog veranderen als ik naar Coco kijk, en dat heeft een aantal jaartjes geduurt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

dick

hoi paul,

das niet zo leuk wat er met je valkje is gebeurt lijkt me wel even schrikken. Ik denk dat het dan tog een goed idee is om een fohn kopen. Ik zet hem nadat hij helemaal nat is altijd in de warmste kamer van het huis neer en meestal is hij dan na een uurtje weer zo goed als droog.

bedankt voor al jullie reacties

groetjes,

dick

Paul

Hoi Dick,

Als ie in een warme kamer zit kan het ook niet veel kwaad hoor maar het zijn binnenvalkjes en die kunnen minder tegen de kou dan valkjes die buiten gewend zijn.
Dus als ze nat zijn en ze komen koud te zitten dan word het hele lijfje koud en koelen ze te veel af en zeker tocht is dan gevaarlijk.
Dat valkje wat bij mij dood ging had toen net een nest samen met zijn popje en die bleef voeren tot ie er dood bij neerviel :-(
Ik heb hem wel appart gezet op een warme plek omdat ik het niet vertrouwde dat ie de jongen voerde maar de jongen zijn verder niet ziek geworden en de volgende dag wilde ik naar de dierenarts maar toen was het al te laat :-(
Dat was dus echt binnen een dag gebeurd in de avond werd ie ziek en de volgende dag was ie dood dus zo gevaarlijk kan tocht zijn :-(

Groetjes, Paul