Tips voor tam maken meerdere jonkies

Gestart door SanneMuis, 3 juli 2011, 21:04:18

« vorige - volgende »

SanneMuis

Hoi mensen,

ik heb een nestje 4 jonkies, 3 van deze heb ik de eerste 7 weken door paps en mams laten opvoeden. Een heb ik vanaf 4 weken zelf bij ons genomen. Deze is redelijk tam, een heb ik al weg gegeven. De andere 2 heb ik nu uit de voliere genomen en wil ik ook graag tam maken. Ik zou graag wat tips willen hebben, met jonkies lijkt het makkelijk, echter de jonkies horen de andere vogels in de voliere nog steeds en reageren daar ook heeel heftig op. Als ik ze op mn vinger heb dan vliegen ze de kamer rond opzoek naar de voliere.

Ze kunnen hun concentratie niet bij mij houden doordat ze die anderen horen. Een jonkie heb ik maar weer terug gezet omdat deze zo angstig de kamer rond vloog dat dit het jonkie dat ik al vanaf de 4e week bij ons heb teveel beinvloedde, ik merkte dat de jongste ook weer afstand zocht.  Met 2 jonkies is het redelijk te doen. ik kan ze aaien en ze stappen op mijn vinger, maar buiten de kooi kan ik ze nog niet lang bij mij houden, zodra ze de mogelijkheid hebben vliegen ze de kamer rond. Na een tijdje blijven ze ergens zitten, dan komen ze niet uit zich zelf naar mij toe en moet ik ze weer pakken. Dit wil ik eigenlijk niet te veel doen, maar ze komen ook niet aangevlogen met trosgierst. Ik kan weinig doen aan het geluid van die andere vogels behalve de 2 deuren dicht houden Iemand tips hoe ik vanaf nu verder kan?

Groetjes sanne

Rissiejjj

Als ze op je hand zitten geef je ze ook trosgierst?
Zo niet, dan dat ook doen zodat jij interessanter bent dan rondvliegen.
En terugkomen is niet altijd standaard.
Ik merk bij mijn vogels heel sterk dat als ze nog niet lang uitgevlogen zijn dat ze allang blij zijn als ze stabiel zitten op de plek waar ze heengevlogen zijn en dus niet snel weer een vlucht zullen maken.
Ik haal ze dan gewoon weer op en zet ze weer bij mij. Vooral de jongste die net kan vliegen vliegt vaak weg.

Dat ze echt terugkomen doet bij mij alleen de oudste vogel, die is van januari dit jaar. Die komt op commando, maar je kan niet teveel verwachten ineens he!.
Veel geduld is het belangrijkst.