8 mei 2025, 05:49:14

Valkje tussen de deur

Gestart door maris46, 1 juli 2011, 09:35:43

« vorige - volgende »

maris46

hoi,

Gisteravond gaf ik mijn deur een klein duwtje. op dat moment vliegt mijn valkparkiet Taco er  net tussen.

Dat ik haar/hem daar weg haalde deed hij heel raar met zijn vleugels en vloog omhoog waardoor hij een klein plekje heeft op zijn hoofd. maar ging snel weer rustig zitten.

Alleen nu is hij veel aan het slapen en zijn evenwicht is wat minder. maar als ik weg gaan roept hij/zij me wel en babbeld ook gewoon nog. gister laat ging Taco ook weer eten. Maar Taco is nog wel heel duf en slaapt veel. en weet ook niet of Taco genoeg drinkt of eet.

Wie kan mij wat tips of raad geven wat ik kan doen.

Bello

Als ze veel slapen na een ongelukje, bel even een vogelarts, de kans is groot dat hij een hersenschudding heeft.

Als een valkje een ander dedrag vertoond is er meestal toch wel wat aan de hand.

Laat het ons hier maar weten.........
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

maris46

kan een hersenschuding heel veel kwaad?

Rianne

Natuurlijk. Belangrijk is je valkje nu rust te geven en niet te veel fel licht erbij te laten. Let er op dat hij evengoed eet en drinkt.

maris46

Taco eet en drinkt wel. Ik gaan alleen nog even kijken of Taco wel genoeg binnen krijgt. Maar Hij /Zij komt wel gewoon het kooitje uit en gaat graag bij me zitten.

maris46

Ik heb het afgewacht om de DA te bellen.
Maar als ik kijk naar vanochtend en nu is het al een hele verbetering. hij vliegt wel rondjes en eet en drinkt. hij is alleen snel moe.

Maar is echt een hele grote verbetering. :d

nu kijken hoe het morgen gaat.

Rozzy-lee

We hebben het hier helaas ook een keer gehad. Ben me toen de  :censuur geschrokken maar gelukkig was hij na twee dagen weer helemaal de oude. Uiteraard is het ene ongelukje het andere niet maar ik hoop dat het met Taco het zelfde gaat. 

maris46

Taco is wel weer de oude maar nog wel snel moe maar het gaat wel weer top met hem. ik heb ook een kennis naar hem laten kijken die er veel verstand en cusussen heeft voor gevolgt. en die zei dat ik me ook geen zorgde hoefde te maken. :D gelukkig maar.