10 mei 2025, 15:42:20

Help? Dreamer rust zacht!

Gestart door Rissiejjj, 29 juni 2011, 15:18:35

« vorige - volgende »

Rianne

Soms vraag ik me af of het het waard is om met zulke gevallen naar een dierenarts te gaan. Dan kun je de hele discussie opstarten dat je weet waar je aan begint als je dieren neemt, plus de verantwoording enz enz, maar laten we wel wezen, als je regelmatig jonge valkjes zou hebben waarvan je vermoed dat die naar de dierenarts moeten, kun je binnen no time de boel wel verkopen. Ik zou zelf alleen gaan als ik verwacht dat het zinvol is. Bovendien zit er niet in elke gemeente een vogelarts, ik zou ervoor naar Meppel of Amsterdam moeten en beide liggen niet direct naast de deur.
Bovendien, al zou deze kleine er wel bovenop komen is het de vraag wat voor kwaliteit van leven het zou hebben.

Rissiejjj, heb je een warmtelamp? En leg er een knuffeltje naast, dit is ook lekker warm. Als je echt stopt met kneusjes opvangen, geef ik je groot gelijk. Mocht je er mee doorgaan, adviseer is je een warmtelamp en een kropnaald aan te schaffen. :)
Ik zie het somber in voor deze kleine, hoe hard je ook je best doet.

Rissiejjj

Zoals we volgens mij allemaal verwacht hadden is de kleine vannacht overleden.
Controle van 5 uur leefde hij nog maar sliep wel veel vaster.
Controle van 6 uur was hij overleden.

En zoals ook Rianne zegt, niet altijd is een vogelarts om de hoek, ik heb hem hier ook niet in de buurt zitten.

Ik stop definitief hiermee, ik vind het genoeg geweest nu. Heb nu nog 1 kneusje zitten, die het wel erg goed doet trouwens en daarna stop ik met het pappen. Ja tenzij het ooit een keer nodig is voor eigen jongen.

Kleine Dreamer, Rust Zacht!

Rianne

Sterkte er mee!

Cherro

Wat sneu dat het niet zo mocht zijn, maar duidelijk is wel dat er dus idd iets behoorlijk fout zat in dit valkje :(

Rot voor jou, voor t valkje beter zo :(

Sterkte :(

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rissiejjj

Heb ook contact met de kweker gehad, gisteren de hele dag en vandaag dus weer ivm het overlijden.
Hij vind het heel erg, maar een broer of zus wat hij nog heeft zitten doet het wel heel goed. De broer of zus is al uitgevlogen en begint zelfs al wat zaadjes te pellen etc. En dat terwijl kleine dreamer alleen nog maar wankelend kon lopen en verder nog helemaal niks kon, niet klimmen, niet stabiel staan, helemaal niks!.
De ouders hebben het bij dit vogeltje erg goed aangevoeld dat hem iets mankeerde!. Maar gezien de kweker dit koppel nog maar net had kon het ook onervarenheid of de verhuizing zijn van dit koppel dat het niet goed liep, dus vandaar dat de kleine nog een kans had gekregen. Maar het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Ik kan mij er vrij makkelijk bij neerleggen in dit geval, dit kleintje kon geen normaal leventje lijden, dus voor hem is het beter dat hij er niet meer is. Hij struikelde ook telkens al over zn eigen pootjes. Er mankeerde iets behoorlijk aan het kleintje.

Ik blijf overigens wel bij mijn besluit dat ik er volledig mee stop met pappers. Moet zeggen, het is enorm fijn als een diertje er door komt, maar dit soort mindere dingen vergen teveel.
Dondertje kwam er bijvoorbeeld wel door, heeft een aantal keer de dood in ogen gekeken, maar is nu uiteindelijk mooi op gewicht en mooi groot geworden, oke hij is 10 of 11 weken en nog niet zelfstandig, maar begint het nu te worden. En voor dit soort successen deed ik het, maar kan emotioneel de mindere kanten niet handelen.

me1982

Wat erg :'(
Rust zacht lief kleintje
Krijg er tranen van in mijn ogen
Zo oneerlijk

Sterkte   :(

Downundah

Wat zielig voor het valkje, maar idd misschien beter zo. Volgens mij heb je echt super je best gedaan binnen je kunnen. Sterkte want zoiets blijft echt nog ff een tijdje door je hoofd spoken.

Gr Tanja

wiesje73

Aaahh Mariska wat sneu dat je dit valkje ook bent verloren.
je doet zo je best en dan dit.
Maar zoals je al schreef het zag er niet goed uit dus is dit het beste voor het valkje.
Heel veel sterkte ermee.

X Wiesje

foatum

Sterkte met dit verlies, je hebt er in ieder geval goed je best voor gedaan.

De reactie van Caroline schrok ik overigens van, en dan ook nog durven zeggen dat je niemand beschuldigd!!!
Dit is 1 van de redenen dat ik mijn eigen naam niet gebruik op fora zoals deze.
Overigens mag Caroline zelf ook beter lezen, wanneer er al geschreven staat dat er eerder kneusjes/pappers zijn opgevangen dan zou je moeten weten dat er ervaring is.

Caroline

Ik heb geen zin om hier een discussie te gaan voeren met iemand die niet eens zijn eigen naam durft te gebruiken.  :-X

En foatum ??? ... misschien moet je zelf eerst beter lezen voor je zo'n stomme reactie plaatst.

Ik heb namelijk voor ik mijn reactie plaatste ALLE berichtjes gelezen die Rissiejjj het afgelopen half jaar heeft geplaatst en sorry hoor, maar dan vraag ik me bepaalde dingen af ...

Haar eigen woorden zijn:

Zo heb je geen valkjes en zo heb je er 9 met de 10de en 11de op komst ...

En als ik lees wat er in het laatste half jaar met rondom haar valkjes is gebeurt?? ??? Maar goed, dit heb je waarschijnlijk zelf ook wel gelezen als je jezelf zo goed hebt in gelezen.  :P

Ik heb gewoon hier en daar mijn bedenkingen over en vind als je geen ervaring met handopfok hebt, je niet overal hele jonge valkjes op moet gaan halen, die handopfok nodig hebben, laat deze aan mensen over die ervaring hebben. Vandaar mijn vraag.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rissiejjj

Caroline... zoals je zelf al zegt, je leest de dingen van het afgelopen half jaar. DIt betekent natuurlijk niet dat ik daarvoor nooit vogels heb gehad natuurlijk. NIet iedereen zoekt gelijk een forum op. MIjn ervaring loopt verder dan een half jaar terug en heb inderdaad een tijdje geen vogels gehad maar dat betekend niet dat ik nooit vogels heb gehad. HEt citaat wat jij overneemt staat inderdaad ergens hier. EN dit geld dus inderdaad... maar wel voor het afgelopen jaar. EN dus niet over het hele verleden. PRima dat je dingen uit zoekt voor je een opmerking maakt maar stuur de volgende x even een berichtje of ik iets kan vertellen over voor ik op het forum kwam.

Sorry voor eventuele spelfouten. Met telefoon gereageerd.

Rianne

Ik gooi hier een slotje op voor de boel escaleert. Mochten jullie er behoefte aan hebben, praat het dan uit via Prive Berichten.

Rianne, Moderator Valkparkiet.com