Hoe zien bevruchte eitjes eruit na 14 dagen broeden?

Gestart door Marl1, 27 juni 2011, 22:26:20

« vorige - volgende »

Marl1

Hoihoi,

De eitjes waren bevrucht. Nu zijn de eitjes nog voor de helft leeg. Zie nog enkele adertjes. Klopt dat na 14 dagen? Hoe ziet zo'n eitje eruit van binnen? Ik zie ook niets kloppen of iets dergelijks.

Kan iemand mij helpen met deze vraag?

Alvast bedankt!

Groetjes Marleen.

Cherro


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Panza93


Cherro

Klopt rond die tijd moet je idd wel al wat beweging zien in het eitje. Het kan zijn dat het valkje in het eitje net rust voordat jij gaat kijken, dus misschien 2 x daags ff schouwen.

Als je vogels het toelaten dan ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Marl1

Bedankt voor jullie antwoorden!

Klopt het ook dat het eitje nog half leeg is? Want dat zijn ze bij mij. Het eerste eitje is 14 dagen oud. Als zo'n donsje er met 17 dagen uit komt, moet dat eitje toch vol zijn, lijkt me?  ???

Panza93

Ze komen 21 dagen na het leggen van het eitje uit, kan iets eerder maar kan ook iets later.

Marl1


Landiej

Het is volgens mij inderdaad niet normaal dat het eitje halfleeg is. Wel krijg je aan de bolle kant een luchtkamer volgens mij. Is dat misschien wat je ziet?

Cherro

Je bedoelt dat de bolle kant van het eitje wit is?
Dit is normaal ;)

Bij het ene eitje is het wat voller heb ik hier gemerkt dan bij de ander.

Mijn Pino en Gypsy hadden 1 vol eitje, en de ander iets minder vol en dus een iets grotere luchtkamer.
Geen ei is gelijk ;) maar als echt je complete halve ei wit is, en echt maar een puntje donker, dan vraag ik me af of het wel goed is.

Het bolletje wit is luchtkamer, de rest moet roze, donkerroze met adertjes zijn, en op latere fase moet je de contouren van een baby kunnen zien bewegen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Marl1

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zie heel duidelijk een luchtkamer, maar daarnaast toch een half gevult eitje. Zo ziet 1 eitje eruit. De 2 andere eitjes zijn wel roodachtig en zie ik nog adertjes in lopen, maar ik zie niets kloppen. Hoe goed ik ook kijk. Daarnaast kijk ik nu wat vaker op een dag. En ik heb ook het idee dat de dooier los zit ofzo? Want het draait mee, zeg maar. Ik denk zelf dat dit niets word, maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik heb nog niet eerder bevruchte eitjes gehad, dus ik heb géén idee hoe zich dat ontwikkeld. Denken jullie dat dit normaal is?  ???

Groetjes Marleen.

*Manon*

Hoi Marleen,

Een donsje komt tussen de 18e en de 21e dag uit hun eitje.
Eerst zie je aders daarna zie je dat er veel rood in het ei zit en je ziet een donsje..
Tegen de tijd dat een donsje geboren gaat worden, wordt de luchtkamer groot en gaat het donsje aan één kant liggen, hij heeft weinig ruimte.

Omdat hij zo weinig ruimte heeft, is het lastig om nog beweging te zien, maar soms zie je net even een adertje wegschieten of iets anders wat een snelle beweging maakt..

In ieder geval zou ik dit eitje laten liggen... het kan best zijn dat hij al snel uit zijn ei komt en dan begint ie te tikken en/of te piepen... hij tikt zijn ei in het rond kapot en dit kan wel twee dagen duren.

Of het goed gaat met dit donsje in het ei of niet... je kunt nu weinig doen.... dan alleen afwachten.

Succes meis!

Liefs Manon

Cherro

Kun je ook foto's maken wanneer je met het lampje er op schijnt? Niet te lang schijnen overigens het kán te heet worden.

Spannend dus of t uit gaat komen of niet.
Mijn 1e donsje is gisteren weer geboren.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Marl1

Hallo,

Even weer een berichtje van mij....

Lucky heeft helaas de eitjes verlaten, nu alweer een week geleden. Elvi is ook aan het broeden geslagen, en zij heeft allemaal onbevruchte eitjes. Dus ik dacht, ik leg die bevruchte eitjes bij haar, en dan maar zien wat er gebeurt. Vanavond kwam ik thuis, en 1 eitje was kapot en open. Dus ik heb dat eitje gepakt en helemaal open gemaakt. Ik kreeg tranen in m'n ogen, wat mooi zo'n ieniemienie donsje! Helemaal compleet, maar nog lang niet volgroeit. Helaas was het dood. Maar ik heb dat donsje er uit gehaalt, ik zag alles! Hele kleine vleugeltjes, hele kleine pootjes. Oogjes en ieniemienie snaveltje. Wat een wondertje! Echt, ik ben er stil van.....

Ik ben alleen wel bang dat de andere eitjes ook dood zijn. Wat ik daarmee moet, weet ik niet. Ik ga morgen bekijken in m'n agenda, hoe oud die eitjes zijn. Zijn ze ouder dan 21 dagen, dan denk ik dat ik ze maar weg haal. En leg ik er nepperds voor in de plaats. Of kan ik ze beter laten liggen? Ik weet niet wat de uiterste hoeveelheid dagen is, dat die eitjes nog uit kunnen komen. Hebben jullie nog advies?

Alvast bedankt!

Groetjes Marleen.

*Manon*

Ik zou ze nog even laten liggen...

Ik heb hier eens gehad dat een ei op dag 26 geboren werd, dus wie zal het zeggen....

Groetjes manon