2 mei 2025, 19:36:04

zelf jong houden, inteelt

Gestart door uffe3667, 27 juni 2011, 00:27:10

« vorige - volgende »

uffe3667

Vaak lees ik hier dat kwekers een van de jongen van een legsel zelf gaat houden. Hoe voorkom je je in dit geval inteelt.
blijven de ouders een koppel of maakt het het mannetje niets uit?
Bij mijn jonkies zit nu een super gave lutino die de kids graag willen houden, maar ik weet niet of dit nou wel zo'n goed ideee is.
Gr erik

smiley

Hoi

Iedereen houd wel eens een eigen kweek ,dat gebeurde hier ook met een jong van eigen kweek.
Mijn oudste zoon had iets met deze kleine en we hebben hem dan ook gehouden .
Tijdens de broed moet je er wel een beetje op letten dat vader zijn dochter niet dekt of zoon niet zijn moeder .
maar meestal gebeurt het niet ik heb hier ook nog een eigen kweek popje gehouden .
Toen zij kippetje ging zitten voor haar vader ,kreeg ze van hem de wind van voren  :o :o
Dus het kan best hoor  ........

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Hier heb ik een moeder-zoon koppel, alleen zoonlief snapt niks van paren, vorig jaar hadden ze onbevruchte eieren en als ze wel bevrucht waren geweest, had ik ze weggehaald. Ik heb nu een pop van vorig jaar, daar zag ik pa bovenop zitten dit jaar, maar er hangen geen blokken. Je kunt gerust wat eigen kweek houden maar je zult het even in de gaten moeten houden.

Caroline

Ik heb 33 valkjes en meer dan de helft is eigen kweek. Het belangrijkste is inderdaad dat je ze in de gaten houdt en zorgt dat er voldoende "vers bloed" gekoppelt wordt aan de eigen kweekjongen.

Ik heb tot nu toe nog nooit geen problemen gehad, ik heb nu 12 koppels, 7 met een eigen gekweekt valkje gecombineerd met een valkje aangekocht. Ik heb wel het geluk dat ik kooien genoeg heb en eerst een koppeltje ruime tijd apart kan zetten zodat ze gekoppeld zijn. Eenmaal trouw aan elkaar blijven de meeste hier wel monogaam. Maakt er ooit eentje een zijsprongetje, zet ik beide samen met hun eigen partner apart van elkaar.  ;)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.