5 mei 2025, 03:13:07

nieuw probbleem

Gestart door krimhilde, 26 juni 2011, 13:51:19

« vorige - volgende »

krimhilde

Nu is het andere valkje belast met veel lucht maar wat duidelijk niet in het kropje zit  :o
Ik kan het er ook niet weg krijgen met voorzicht masseren!

Groetjes van Krimhilde

Cherro

Dit heb ik nog nooit eerder gezien bij jonge valkjes, en zou ook niet weten hoe t kan en wat het is.

Ik denk dat er toch iets niet klopt met dit nest. Ook omdat ze zo traag reageren, maar dat kan ook komen door het tekort aan voeding van de ouders.

De jongen zijn duidelijk niet goed gevoerd, zien er erg droog en rood uit.

Op zich moet het als je met paplepel of spuit niet uitmaken of er wat lucht in zit, want normaliter happen ze dat zelf wel weg en een beetje lucht is niet heel erg.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rianne

Dit lijkt me eerder een luchtzak aandoening, dan iets wat via de krop gaat! Misschien kun je de foto naar een vogelarts mailen?
Het jong ziet er idd niet gezond uit, ik zou er niet al te veel van hopen :-\

krimhilde

26 juni 2011, 15:16:45 #3 Last Edit: 26 juni 2011, 15:33:44 by krimhilde
Mijn hoop word idd steeds minder
Ik keek net nog eens weer bij het jong was zijn hele achterkant opgezet omdat het de ontlasting niet kwijt kon.
Ik met een vochtig wattenstaafje wrijven en ja hoor kwam een boel ontlasting uit.
Nu is het iets minder geworden met die luchtzak maar denk niet dat deze het gaat redden.
Ik doe mijn best meer kan ik niet doen....
En ik ga deze foto's even naar vogelarts Anton Beijer in Drachten mailen en hoop dat hij weet wat dit is.

P.S dit is niet het jong dat lucht mee naar binnen neemt met het voeden!

Groeten Krimhilde

Groetjes van Krimhilde

krimhilde

Ik heb een reactie van vogelarts Anton Beijer terug  :)

Hij zegt dat het een overvulde luchtzak is van de hals en meestal verdwijnt het vanzelf of ik kan het heel voorzichtig
leeg knijpen.
Het leeg knijpen wil niet echt lukken dus ik hoop dat het zelf verdwijnt...

Groetjes van Krimhilde

Cherro

Fijn dat je zo snel reactie hebt gehad.
Ik ben laatst ook bij Dr Beijer geweest met Twister omdat hij een ontsteking aan de longetjes had, en werd gelijk heel goed te woord gestaan en geholpen.

Hoop dat je snel verbetering ziet!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

krimhilde

Helaas heeft het niet mogen baten mijn zorg en het advies
van dokter beijer.
Vannacht is hij/zij overleden.

Gr Krimhilde

Groetjes van Krimhilde