GROTE SPOED VRAAG op de 2e PAG. 2e nestje 5 valkjes en nu 2 dood en 1 bijna!!!

Gestart door Lies, 26 juni 2011, 11:42:15

« vorige - volgende »

Lies

Hoi,

Snap niet wat er gebeurd, Eerste nestje van dit koppel 5 jong en super mooie gezonde vogels geworden.
2e nestje Al 2 dood en nu het derde bijna. Het heeft gewoon een erg volle krop en dikke buik alleen ik heb het idee dat het te vol zit veel voller dan de andere 2. Dat het onder de voet is gelopen.
Klinkt dit bekend bij iemand in de oren. We hebben het kleintje nu in een ander broedhokje gelegd en de man gaat er wel gewoon bij. Maar ik verwacht dat we het straks dood vinden. Er zitten nu nog 2 jonge in het broedhokje en die eten goed en zijn actief.
Graag advies wat te doen?

Lies

Hoi hoi hierbij een foto van een actief valkje uit het nestje en een zeer zwak valkje waarvan de krop loeivol zit met voer en gelukkig net een beetje heeft gepoept.
We hebben het slechte valkje in een ander broedhokje gezet en hopen dat het niet meer gevoerd wordt en dat het gaat poepen zodat alles er uit komt maar we zijn erg bang dat het fout gaat.
Moet ook zeggen de pop voert en 2 mannen voeren dus ik denk nu dat dat fout gaat.
Het nestje is van 06-06-2011 (zijn de eerste geboren)
Er zitten nog 2 actieve valkjes in het broedhokje maar we zijn bang dat het straks met die 2 ook fout gaat. ze zijn nu 3 weken oud kunnen ze al zonder een warmte lamp als het nodig is?? Ik probeer 2 foto'ste plaatsen 1 van een gezond valkje nog en 1 van het doodzieke valkje
Graag zo spoedig mogelijk advies wat te doen??
GR Annelies

patty_dordtse valkjes

Hoi,

jammer dat je nog geen advies heb gehad...

in het eerste berichtje schrijf je dat het 2e nestje Al 2 dood en nu het derde bijna....

dus je hebt dit valkje waarvan je denkt dat het niet goed gaat en 2 andere valkjes die het super doen...
dat [slechte ] valkje heb je bij een ander koppel gelegt.

ik denk ook dat dat laatste valkje is van het nestje wat geboren is die nog niet in de veren zit en alleen nog pennentjes heeft.

ik zou ze gewoon met rust latenen nu laten liggen waar ze liggen
als jij ziet dat de krop morgenochtend vroeg nog niet leeg is ff een druppeltje olie geven  en lichtjes masseren zodat de krop weer gaat werken...

laat het ons eventjes weten
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lies

Hoi,

Helaas is het kleine valkje net overleden.
Het kropje was kei en kei hard en het buikje ook.
De 2 andere halen we rond een uur of 9 uit het broedhokje want we zagen net dat de kropjes ook te vol beginnen te zitten.
En er zat bij het kleine valkje heel veel zonnepitten in terwijl bij het vorige nestje ze veel langer en meer eivoer gaven.
Dus ik denk dat het probleem ook zit in te vroeg zaad en veel zaad geven.
Ik ga nu vanaf morgenochtend beginnen met de kleintjes pap te geven.
Hopeijk gaat het met deze 2 wel goed.

Peter bedankt dat ik je lastig mocht vallen op zondag en Malou ook bedankt voor je telefoontje.

Gr Annelies

patty_dordtse valkjes

jammer dat de kleine het neit gered heeft.

hopelijk heb je aan de adviezen van peter en malou wat ...

laat het ons nog eventjes weten

succes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Rianne

Ik denk dat ze kropverzuring hebben, heb je er al wat voeding uitgemasseerd? Zo ja, ruikt dat zuur?
Je kunt niet morgen een spuit pap bovenop het oude voer geven.

wiesje73

Hoi

Worden ze mischien te grof gevoerd? Ik weet dat zonnepitten niet goed zijn heb meerdere verhalen gehoord dat de kleintjes ook in zonnepitten kunnen stikken.
ik gaf mijn valkjes toen ze kleintjes hadden smorgens bruin brood en rul eivoer, trosgierst, gekiemd zaad en grasparkietjes zaad en pas laat in de middag kregen ze valkparkietzaad zonder zonnepitten.
En ze vraten veel in het brood en eivoer en de kropjes waren nooit hard.

Su6 ermee hoop dat het goed komt.

Gr. Wiesje

Lies

Citaat van: Rianne op 26 juni 2011, 20:44:14
Ik denk dat ze kropverzuring hebben, heb je er al wat voeding uitgemasseerd? Zo ja, ruikt dat zuur?
Je kunt niet morgen een spuit pap bovenop het oude voer geven.

Nee hoor dat gaan we niet doen we wachten nu tot morgenvroeg of de kropjes leeg zijn.
We gaan er nu even geen voer bij geven.

Gr Annelies

Cherro

Wat jammer dat het ukje t niet heeft mogen redden :(

Maar ik had het wel verwacht, zoals ik je al zei.
Zoals je vertelde hoe het lag en deed, dat was echt niet goed.

Ik hoop heel hard dat de kropjes bij het kijken vanmorgen leeg waren bij beide, dan kun je de pap gaan proberen en hopen dat je ze op de pap kunt krijgen.
Die ervaring heb je wel, dus dat moet goed komen.

Hou ons op de hoogte!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Lies

Hoi hoi,

Nou veel beter nieuws dan gister.
De 2 valkjes doen het goed de ene weegt 106 gram en de ander 86 gram vanmorgen waren de kropjes helemaal leeg en ze lieten het super toe om pap te geven. Ze hebben allebei 7 ml pap gehad.
We hebben uit een ander nestje nog een valkje zitten en die zijn we al aan het voeren vanaf dag 4 ongeveer. Die krijgt nu nog om de 2 uur pap en ik hou van de andere 2 de kropjes in de gaten als ze het vo houden krijgen ze 3 x per dag 7 ml pap en merk ik dat de kropjes sneller leeg zijn dan ga ik meerdere keren voeren.
Alleen mijn vraag is mag ik ook al wat eivoer door de pap bij de 2 grootste gaan doen??

Gr Annelies

smiley

Hallo Lies

Dat is goed nieuws !! fijn om te horen .
Als de kropjes sneller leeg zijn mag je de 2 kleintjes zelfs iets meer geven hoor 9 ml allebei .
Maar kijk eerst even hoe het gaat ,ik zou even niets anders geven dan de pap .
Later kan je tussen door ook eivoer geven met een lepeltje ,maak daar ook een papje van .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lies

Hoi hoi,

Het gaat goed met de valkjes.
Ze weten al als ik er met de pap aan kom. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze zo snel al zo gemakkelijk pap eten. Ze zijn alleen gister niet zoveel aangekomen maar ik denk dat dat ook komt omdat ik ze bewust 3 x eten heb gegeven om ze eerst eens te laten wennen aan de pap. Ze beginnen ook nu pas normaal te poepen. Voorheen was de poep zo verschrikkelijk hard net stenen. Nu gewoon normaal gelukkig.
Allebei zijn ze giste maar 2 gram aangekomen. Dat vind ik niet zo erg het is ook in een ker een omschakkeling voor de valkjes. Heb liever eerst dat al dat groffe voer eruit is.

Het andere kleintje uit een ander nestje ben ik begonnen op een dag of 5 te voeren was bijna dood kreeg net genoeg om te leven van de moeder kon het koppie niet optillen zo zwak. Woog eerst 13 gram en nu na 5 en halve dag weegt het 32 gram en is zo'n wilde bras gewoon super om te zien. Het begint nu ook pennetjes te krijgen en ja het had een kaal koppie en er begint zich nu een klein kuifje te ontwikkelen.
Het was eerst een erg kaal geel donsje en nu bgint het grijs erdoor te komen.

En dit terwijl we eraan zijn begonnen hadden we het vermoeden dat de kleine het niet zou gaan halen. Het natuurlij nog steeds fout gan houden we ook in ons achterhoofd, maar op dit moment gaat het gewoon geweldig.

Gr Annelies

Cherro

Ik zou ook nog even niet met eivoer en dergelijke gaan beginnen.
Gewoon eerst lekker de pap, kijken hoe dat gaat, en dan wanneer ze ook normaal zaadjes beginnen te spelen kun je ook wat eivoer neerzetten.
Hier krijgen ze vanaf een week of 4.5 eivoer en zaadjes en trosgierst.

Super dat het hele kleintje het ook zo goed doet, klinkt goed in ieder geval.

En fijn dat deze 2 nu idd zo goed gaan, dit is gewoon de beste keuze geweest.

Hou ons op de hoogte!

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Lies

Hoi hoi,

Weer even een update. ;D
Het gaat goed alleen ik ben de 2 grootste een voeding meer gaan geven vandaag. De een weegt nu voor het voeren 110 gram en de kleinste van de 3 weegt nu 89 gram en de aller aller kleinste weegt nu 37 gram.

Het gaat eigenlik erg goed, ik had wel verwacht dat ze even niet zo hard zouden groeien want ik moet er aan wennen hoeveel ik ze kan geven en ik wilde de kleintjes eerst rustig laten wennen aan de pap en niet in een keer vol proppen en dat het dan fout gaat.
De 2 grootste doen het erg goed ze weten al wanneer ik met de pap kom en schrokken het naar binnen. Ik geef de 2 nu 4 x per dag pap en de kleinste 5 x per dag pap.
De kleinste is gewoon geweldig om te zien echt een donsje en het staat echt op de teentjes om de pap te krijgen of om aandacht te krijgen. Want ik heb die kleine alleen zitten onder een warmte lamp en de 2 andere samen zonder lamp.
Dus luitjes nog effe door duimen dat het goed bljft gaan.

Gr Annelies ;D

Cherro

Ik blijf duimen, super dat het zo goed gaat!! ;D