8 mei 2025, 03:50:31

Bodem in kooi

Gestart door marie, 22 juni 2011, 14:38:51

« vorige - volgende »

marie

Hallo,

Ik vroeg me het volgende af. Flip zit in zijn kooi en nu liggen er beukensnippers in. Hij heeft ook al zand gehad. Ik Zou graag eens iets nieuws proberen. Toen sloeg mijn fantasie op hol en dacht ik aan het volgende. Zou het niet leuk zijn moest je ipv. Zand of beukensnipers een 'echte' bodem maken. Ik bedoel dan aarde en dan gras of zo in zaaien. Ik vind het een leuk idee. Maar is het ook verstandig? Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik hoor het graag van jullie!
!!!Flip!!!

Rianne

Ik denk dat er al weinig overblijft van je graszaad ;) Bovendien kun je het slecht onderhouden, de ontlasting en voedselresten krijg je er slecht tussen vandaan. Ook zal het gras geen tijd krijgen om te groeien, je valkje zal het wel kort houden ;)

marie

Wel, ik zat dus te denken om eert het gras te laten schieten. Laat ons zeggen in een bakje. Als dat gras uit is. Zet ik dat bakje dat perfect op maat is van mijn kooi in mijn kooi, zodat het lijkt of de bodem echt gras is. Dan na een week of 2 gaat dat er uit, maar ondertussen stond er al een ander bakje te groeien -> dat kan dan in de plaats. En zo gaat het dan voort. Zou het zo niet gaan? Zo blijft de boel toch proper? En zou mijn valkje echt al het gras opeten? Zijn kooi is nu ook niet echt van de kleinste...
!!!Flip!!!

Landiej

Op zich zou het moeten kunnen. Ik denk alleen dat het wel erg omslachtig is en veel werk kost, maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand!

Wel zou ik goed opletten met de vochtigheid van de bodem. Zand en beukensnippers zijn droog, maar zo'n grasmatje als jij omschrijft niet. Dan kunnen er binnen in een warme omgeving gemakkelijk schimmels ontstaan die schadelijk zijn voor je valkjes!

marie

je zegt me daar iets met die schimmels. Daar moet ik even nog iets op vinden.
!!!Flip!!!

marie

En moest ik nu gewoon een plant in een pot in zijn kooi zetten. Zou ik dan last hebben van schimmels?
!!!Flip!!!

Landiej

Ik denk dat dat al een stuk slimmer is :) Uiteraard wel goed oppassen welke plant je kiest, want valkparkieten kunnen niet alle planten eten.

Panza93

Ik zet bij mijn valkjes wellis een potje met kattegras vinden ze heerlijk en ze hebben wat te doen  ;D